בפעימה הראשונה, קאדילק יבססו את ההיצע באירופה על צמד דגמים עיקריים: רכב הפנאי ליריק וכן אופטיק הקטן ממנו שהוצג במסגרת תערוכת הרכב האחרונה בפריס, תוך שהם נוקטים בשיטת מכירה פחות מסורבלת ומותאמת לעולמות הטיקטוק - ניטרול הגורם ה"מתווך" ואפשרות לרכוש את המכוניות בצורה מקוונת ומהירה.
מעידים על כוונתם לוודא שהפעם לא יתקפלו עם הזנב בין הרגליים, הם שני סימנים חשובים: השתתפותם במירוץ 24 השעות בלה מאן בשנתיים האחרונות (בתוצאות מעורבות ביוני האחרון) וכן השבוע הכריזו על כך כי לדגמים החשמליים תהיה גרסת ביצועים מושקעת, מכוילת ומרשימה של משפחת V (אותה הכרנו לראשונה בישראל בשנת 2010 על סיפונה של ה-CTS-V).
הדגם הראשון שנבחר לממש את החזון של חטיבת הביצועים הוא רכב הפנאי היוקרתי הגדול ליריק, שמכירותיו בארה"ב זינקו במאות אחוזים בשנה האחרונה, ובחודשים האחרונים נמכר בצורה מוגבלת בחלקים מסוימים בגרמניה וצרפת תמורת כ-82 אלף יורו. אליו, כאמור תצטרף הגרסה הספורטיבית במהלך שנת 2026, עם אפשרות שאולי תהיה זמינה גם בסוף השנה הבאה.
"ה- Lyriq-V הוא נציג יוצא דופן שלנו בעולם היוקרה החשמלי; הביצועים והחדשנות שהם הבסיס למותג קאדילק", אמר ג'ון רוט, סגן נשיא קדילאק העולמית. לפי הצהרה רשמית של קאדילק, הדגם יושק תחילה בשוק הביתי של ארה"ב וכן בקנדה, אוסטרליה וניו זילנד. שווקים נוספים יפורסמו במועד מאוחר יותר אך הוא למעשה נכלל בפרופיל האירופי, המזרח תיכוני גם כן.
סדרת ה-V, שחגגה השנה 20 שנה להיווסדה היא תת-מותג הביצועים של קאדילק שמפוקח על ידי חטיבת המירוצים, ומתוארת על ידם כרף הגבוה ביותר של הביצועים והחדשנות בג'נרל מוטורס בכל הכרוך ביכולת דינמית. "בעידן הניידות החשמלית, כלי רכב מסדרת V יבלטו בביצועים עוצרי נשימה - תאוצה מיידית, טווח תחרותי והנעה כפולה".
אין מידע טכני על ביצועים, טווח או עלויות. ליריק מבוסס על פלטפורמת Ultium של ג'נרל מוטורס, כאשר הסוללות של הדגם הרגיל מצוידות תריסר מודולים וקיבולת של 102 קילוואט/שעה (קוט"ש) וכן שתי יחידות הנעה, אחת בכל סרן, מבטיחות טווח נסיעה משוער של 530 קילומטרים לפי תקן WLTP. תפוקת המערכת היא 388 קילוואט (528 כ"ס).
אחרי ליריק, נתוודע בשנה הבאה אל רכב פנאי מעט יותר קומפקטי בשם אופטיק שאורכו 4.80 מטרים. "זה מראה שאנחנו משקיעים בשוק הזה לטווח ארוך", הסביר לאחרונה ז'אן-פייר דיארנז, ראש מטה השיווק של ג'נרל מוטורס גרמניה שהוקם לאחרונה בפרנקפורט. "המותג לא רוצה למכור מכוניות באירופה רק כדי להיות שם, אלא גם לבנות מותג יוקרה חדש וחזק שזוכה להכרה".
ג'נרל מוטורס אמנם הקדימה לא מעט מתחרים בשוק החשמלי בפיתוח רצפה, סוללות, אך נתקעה ללא מענה הולם מול הסינים והאירופים בהעדרו של דגם אטרקטיבי בולט - תיקון שאולי יגיע, בין היתר עם גרסאות חשמליות לאקווינוקס ובלייזר, וכן יש להם שגריר בקבוצת הפיק אפים - סילברדו EV.
לקאדילק, תהיה משימה מורכבת באירופה אך נדמה שהם מחויבים לפרוש שמיכה גדולה כדי לקלוע לכל הסגמנטים החשובים להם; בנוסף לרכב הפנאי הגדול ליריק, אופטיק, וכן מכונית סדאן אולטרא יוקרתית בשם סלסטיק שתוצע בכמות מצומצמת מתוכנן רכב פנאי נוסף, ויסטיק (בתמונה), שיתמקם בין הליריק לאסקלייד החשמלי.
דגמים חשמליים ראשונים של קאדילק, ליריק ואופטיק צפויים להגיע לישראל במהלך השנה הבאה דרך אפיקי היבואנית UMI. טרם ידועים מחירים או זמני השקה מדוייקים יותר.