חיצונית שני הדגמים זוכים לחרטום אגרסיבי יותר בקו העיצוב המודרני של מיצובישי, כולל סבכה שונה ויחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור. בתא הנוסעים תמצאו מושבים חדשים, עוד תאי אחסון וגוונים והבטחה לחומרים נעימים יותר לעין ולמגע.
שינוי העיצוב הביא צמיחה באורך - חמישה ס"מ בספייס סטאר (384.5) ושישה באטראז' (430.5), בעוד בסיס הגלגלים (245 ו-255 ס"מ בהתאמה) ויתר המידות נותרו ללא שינוי. גם נפח תא המטען נותר 235 ו-450 ליטר בהתאמה.
שתי מכוניות המיני משתמשות בגרסה מעודכנת למנוע ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים המוכר, שמייצר 80 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. המהירות המרבית עומדת על 173 קמ"ש וההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 13.5 שניות בספייס סטאר (174 קמ"ש ו-14.9 שניות באטראז'). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה: 20.4 ק"מ לליטר בספייס סטאר ו-20 באטראז'. הציון ירוק 4.
חידוש חשוב בשתי המכוניות נמצא באבזור הבטיחות, שלראשונה כולל בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב מקוריות. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות עמעום אורות אוטומטי.
המחירים התייקרו ב-3,000 שקל בספייס סטאר ו-4,000 באטראז'. בספייס סטאר רמת גימור "סטייל" (78 אלף שקל) כוללת שמשות כהות ומערכת שמע. ה"סופרים" (85 אלף שקל) מוסיפה חישוקי "15, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית ("קונקטד") עם מסך "8, ווייז ויישומונים נוספים. ה"סופרים" (86 אלף שקל) מוסיפה תאורת לד, תאורת יום שונה ושינויים קוסמטיים לסבכה, מפתח חכם וריפוד בשילוב דמוי עור.
בכלמוביל רוצים לפנות עם הספייס סטאר לתחום המיני בו המחירים התייקרו, המתחרים התמעטו לאחרונה ואחת המתמודדות הבולטות, יונדאי i10, עוברת לתיבה רובוטית. ביבואנית מקווים לנצל את הוואקום שנוצר כאן עם הספייס סטאר, שגם גדולה מהמקובל בקטגוריה, ולהגיע לכ-3,000 מסירות בשנה.
האטראז' תגיע רק ברמת גימור אחת, "אינסטייל", ותצויד בחישוקי "15, שמשות כהות, בקרת אקלים ומפתח חכם. מחיר 101 אלף שקל (97 אלף עד כה). מכונית זו תפנה בעיקר לציי רכב (אך גם ל"משפחות צעירות דלות תקציב") ותנצל את צמצום ההיצע בתחום המשפחתיות הקטנות בישראל. כאן יעד המכירות עומד על 3,000-2,000 יחידות בשנה.
בדומה למהלך עליו הכריזה כלמוביל במותג מרצדס, גם במיצובישי היבואנית משיקה אפשרות מימון מורחבת חדשה - "ליסינג פרטי" - עם רישום בעלות פרטי ושלושה טיפולים ראשונים בחינם.
*הכתבה פורסמה ב-11.02.20 (נוסף וידאו - סקירה)