מיצובישי ספייס סטאר 2012-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ספייס סטאר הוצגה בסוף 2011 והחזירה כינוי שמיצובישי השתמשה בו לתקופה קצרה במיניוואן קטן שבעיקר נמכר ביפן ובעוד שווקים בודדים (בין השנים 1998-2005). הפעם זה לא מיניוואן, אלה דגם שמתברג בין קטגוריית מיני לסופרמיני ובשורות מיצובישי הוא סימן מהפכה בהיותו מיועד לשמש כרכב הגלובלי של המותג בכל העולם. מבחינה זו הוא למעשה החליף דגם אחר, מיצובישי קולט – מכונית גדולה יותר, שגם נמכרה בישראל, ושמוכרת בעולם גם בשם מיראז' (Mirage, תעתוע). שם עם היסטוריה ארוכה במיצובישי, ושכיום משמש את גרסת הסדאן של ספייס סטאר, שבישראל ובעוד כמה שווקים נמכרת כמיצובישי אטראז'.
אז זהו דורה השני של ספייס סטאר, ודור שישי לאותה סופרמיני שלאורך ההיסטוריה נמכרה תחת שמות שונים. ביחס לאותה קולט אותה החליפה, ספייס סטאר קטנה משמעותית: אורכה עומד על 371 ס"מ (17- ס"מ ביחס לקולט), רוחבה על 166.5 ס"מ (3-) וגובהה על 149 ס"מ (3-). בסיס הגלגלים הוא הממד היחיד שגדל – תוספת של 3.5 ס"מ ל-245 ס"מ. ביחס לקבוצה, אלה ממדים קטנים במעט מאלה של ניסאן מיקרה ומהקטנים בקטגוריית הסופרמיני.
לישראל היא הגיעה ביוני 2013 והכניסה את מיצובישי לסגמנט הסופרמיני בו לא היתה היבואנית מעולם. בחרטומה בחירה בין שני מנועי בנזין, 3 צילינדרים מסדרת ה-MIVEC (הדור החדש לתקופה) עם תזמון שסתומים משתנה. מנוע 1.0 ל', שמפיק 71 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית עם חמישה הילוכים, ומנוע 1.2 ל', 80 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה ומערך עצור והתנע.
יש שתי רמות גימור. רמת 'אינווייט' עבור מנוע ה-1.0 ל' עם 6 כריות אוויר, 2 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, מערכת שמע בהתקנה מקומית עם USB ותאורת יום. רמת גימור 'אינסטייל' מוצעת רק עם מנוע ה-1.2 ל' ומוסיפה חלונות חשמל גם מאחור, מערכת שמע מקורית עם USB, בלוטות' (בהתקנה מקומית) זוג רמקולים (סה"כ 6), תפעול מגבים ואורות אוטומטי, חימום למראות הצד, שמשות כהות ועוד.
באוקטובר 2014 שודרג מפרט האבזור בגרסה האוטומטית וכעת כולל בקרת אקלים, בקרת שיוט, שליטה מההגה על מערכת השמע ובלוטות', וניטור לחץ אוויר בצמיגים. מערך המולטימדיה, שהוצע ללקוחות הפרטיים בחבילות שונות, כולל מעתה גם מצלמה אחורית. נציין ששינויים אלה כמעט ומיישרים קו עם רמת האבזור של האחות הסדאנית, אטראז', שמצוידת בפריטי אבזור אלה כציוד מקורי.
במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP היא זכתה בציון של ארבעה כוכבים. בעוד ציון ההגנה על הנוסעים היה טוב מאוד (90%) וגם בסעיף ההגנה על הולכי הרגל היא השיגה ציון גבוה למדי (73%), ציון ההגנה על ילדים עומד על 72% בלבד. עפי התקנות של אותה התקופה, רק ציון גבוה מ-75% בהגנה על ילדים מזכה בחמישה כוכבים.
-
עיצוב ונוכחות
מיצובישי ספייס סטאר 2014 הוא אחד הכלים הפחות יפים בשוק, ומתאפיין במראה אנמי. הנוכחות, מאוד חסרה מכונית.
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' מפיק 80 כ"ס שמצליחים להזיז את המכונית בזריזות במצבי ביניים בזכות משקלה הקל (865 ק"ג). מעבר לכך, הביצועים פחות מסעירים. המנוע עצמו מחוספס, רועד בעמידה ורועש בעומס, והתיבה האוטומטית איטית. צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכנית. תחת עומס מאוד בזבזנית.
מנוע ה-1.0 ל', מייצר 71 כ"ס, מציע אופי מעט מעודן יותר מאחיו הגדול. אבל הוא מרגיש חלש בסל"ד נמוך ויחד עם הילוכים ארוכים, התאוצות עצלות. גם הוא רועש במאמץ ומאוד חסכוני.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים מתקשים לסנן שיבושים גדולים במהירויות עירוניות. מחוץ לעיר העסק משתפר. כך שסה"כ נוחות הנסיעה בינונית. בולטים במיוחד רעשי הכביש והמנוע. רעש הרוח סביר.
התנהגות הכביש היא לא הצד החזק של מיצובישי ספייס סטאר 2014. זוויות הגלגול גדולות, וההגה ארוך מידי (3.5 סיבובים מנעילה לנעילה), לא מספיק "מתמרכז" לאחר סיבוב, ויש לו שטח מת גדול במרכז. עם זאת, שולי הבטיחות הדינאמיים מספקים בהחלט, וההגה מתגמל בזכות יכולת תמרון מצוינת.
 
-
תמורה למחיר
ספייס סטאר האוטומטית מציעה חבילה מעניינת בהרבה מאחותה הידנית, ומשלבת בין מרחב טוב, צריכת דלק נמוכה, מנוע חזק יותר ואבזור עדיף. התמורה טובה.
-
מה חדש במיצובישי ספייס סטאר 2012-2014
שידרוג מפרט האבזור בגרסה האוטומטית.
-
סיכום
רעיון טוב שהופך, כמעט, למוצר מדויק.