השנה, הזוכה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בסגמנט רכבי שטח' הוא — סוזוקי ג‘ימני.
זה לא סוד שאנחנו אוהבים את סוזוקי ג‘ימני, רכב השטח הקטן והממזרי של היצרנית היפנית. בשנה שעברה הוא היה מבין הפיינליסטים שעלו לגמר על הפרס הגדול בתחרות אוטו השנה. מה הופך אותו לכל כך מיוחד וקסום בעינינו?
נתחיל מהנראות, לא בגלל שאנחנו שטחיים, אלא פשוט כי באמת שאי אפשר להתעלם מעיצובו של ג‘ימני. ההופעה של ג‘ימני פשוט מקסימה, משלבת בין רטרו למודרני ועם המון קריצות נוסטלגיות לעולם השטח בכלל, ועולמה של סוזוקי בפרט. הקווים הרבועים, השבכה השחורה, בתי גלגלים המנופחים והגלגל התלוי מאחור — וכל זה באריזה כל כך קטנה וצבעונית הופכים אותו למראה משובב עיניים ומרומם לב. לא הגזמנו.
גם כניסה לסביבת הנהג ממשיכה את מוטיב הרטרו-קשוח של ג‘ימני. ישנם אלמנטים רבועיםמ גדולים לכל רוחבו של התא, ברגי אלן בולטין וחשופים ולוח מחוונים שלגמרי נותן כבוד לזה של הסמוראי הראשון.
העניין הוא שג‘ימני הקודם, וסמוראי שהיה לפניו, היו כלים ספרטניים ולא ממש נעימים בנסיעה. ג‘ימני החדש מטפל בדיוק בנקודות הללו — סביבת הנהג שתוארה קודם משלבת גם אלמנטים מודרניים המתבקשים כיום כמו מערכת מולטימדיה מתקדמת, מושבים טובים מבעבר ובכלל איכות החיים על סיפונו מתאימה לעידן המודרני. התקופה בה הדרך לשטח הייתה קשה ומאתגרת כמו השטח עצמו נגמרה.
בסוזוקי לא הסתפקו רק בעיצוב — יש גם תוכן. למרות מידותיו הקטנות מדובר ברכב שטח של ממש עם שלדת סולם קשוחה, שני סרנים חיים, שלושה מצבי הנעה (אחורית, כפולה עם מצב גבוה ונמוך) ונתוני מרכב מצוינים — מרווח הגחון הוא 21 ס“מ (2 יותר מבדור הקודם) וזוויות המרכב הן 37 מעלות בגישה, זוית בטן של 152 מעלות וזווית נטישה של 49 מעלות.
כל אלה בתוספת משקלו הצנוע של הג‘ימני הופכים אותו לרכב רב יכולת בשטח. ג‘ימני, כבר במצבו הטבעי עם יציאתו מהמפעל, יכול להרחיק אל השטח הרבה יותר מכל רכב פנאי שבסביבה. אין לו במה להתבייש גם אל מול רכבי שטח גדולים ויקרים בהרבה ממנו — הוא פשוט מצוין בשטח, רכב טיולים אמיתי, קטן וממזר.
בקיצור, סוזוקי ג‘ימני החדש שומר על כל מה שאהבנו בג‘ימני — מימדים צנועים, משקל קליל ויכולת שטח אדירה. בנוסף ג‘ימני החדש משפר היכן שהיה צריך — בביצועים, בבטיחות, בנוחות ואיכות החיים. לכל זה הוא מוסיף טונות של קסם אישי בזכות עיצוב מוצלח לחוץ ולפנים. והדובדבן הוא המחיר — נמוך ביותר ממחצית מרכב עם יכולות שטח דומות. ולכן, סוזוקי ג‘ימני הוא הזוכה שלנו בתואר ’אוטו השנה 2021 בסגמנט רכבי השטח‘.