סיטרואן C3 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של C3 הגיע לישראל במרץ 2017 ומאז זכה רק לשינויי אבזור. ב-2018 שודרג אבזור הבטיחות: לשתי רמות האבזור הקיימות נוספה בלימה אוטונומית וגם כזו שמזהה הולכי רגל. ב-2019 הופסק שיווק רמת גימור 'שין' ובמקומה התווספה רמת 'פיל' שבעיקר יועדה לציי רכב.
שינוי מהותי ראשון בוצע באוגוסט 2020 עם הגעת הדגם לאחר מתיחת פנים. הרענון הביא חרטום חדש, עם שינוים ביחידות התאורה (כעת הראשיות עם נורות לד בכל רמות הגימור). מאחור יש פגוש ופנסים חדשים, ומהצד ניתן לזהות כריות הגנה ("איירבאמפ") וחישוקי "16 ו-"17 בעיצוב שונה.
אין חידושים במפרט הטכני, ול-C3 אותו מנוע טורבו-בנזין 3 צילינדרים מסדרת 'Pure Tech' בנפח 1.2 ל' שמייצר 110 כ"ס, ואותה תיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים תוצרת אייסין.
רמת הגימור הבסיסית כעת היא 'פיל פק' (רמת 'פיל' עד עתה) וזו שעדיין פונה לציי רכב עם תאורת לד, מולטימדיה עם צג "7 וממשק אפל קארפליי. רמת גימור 'שיין פק' מוסיפה חישוקי "17, מפתח חכם, שמשות כהות וכעת גם ניווט מובנה במולטימדיה וחיישני חניה קדמיים (בנוסף לאחוריים).
היצע מערכות הבטיחות לא השתנה, עדיין מכובד וכולל בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, עמעום תאורה אוטומטי, וברמת הגימור הגבוהה גם ניטור שטחים מתים – פריט לא שגרתי בקבוצה.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב הוא מקלפים החזקים של סיטרואן C3 2020, ומתיחת הפנים רק שפרה אותו. חזית חדשה עם תאורת לד מלאה ונאה (ברמת הגימור הגבוהה), עדכון פסי מיגון הייחודיים בצידי הרכב, חישוקי "17 חדשים ועוד נגיעות צבעוניות. כעת היא נראית גבוהה וגדולה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ב-C3 היתה ונותרה מיוחדת, כשאנשי סיטרואן נמנעו מבצוע שינוים גדולים במתיחת הפנים ובעיקר החליפו גוונים והוסיפו נגיעות צבעוניות. איכות החומרים מעורבת והנדסת האנוש מעט לוקה. מערך המולטימדיה דובר עברית ומעט מסורבל. מרחב הפנים סביר וממוצע לקטגוריה כשמבנה המושבים הכורסתי נוח מאוד, אם כי חסרה בו תמיכה. עם תכולה של 300 ל' תא המטען גדול מהממוצע.
-
מנוע וביצועים
ברוב מתארי הנהיגה הביצועים טובים ביחס לבנות מינה והמנוע שקט. לרוב תגובות התיבה נעימות, כשבמהירות זחילה בעיר, בפקק או בגלישה לרמזור, פעולת התיבה עלולה להיות פחות זורמת, ולהכניס את מנוע לתחומי סל"ד נמוכים שהוא פחות אוהב ולגרור רעידות. צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
סיטרואן C3 2020 מטפלת היטב בכביש מחוספס ובפגמים קטנים, וגם אם מפגעים גדולים מורגשים לעיתים יותר מדי, עדיין מדובר בנוחות היקפית טובה. רעשי הכביש והרוח מורגשים, אך אינם מופרזים לרכב כזה. רכינת המרכב והריסון החסר אחראים לכך ש-C3 אינה מציעה יכולת דינמית גבוהה.
-
תמורה למחיר
למרות שכבר אינה צעירה, C3 נותרה מיוחדת. ההופעה האופנתית והצבעונית, עם קווי דמיון לרכבי פנאי, נוחות הנסיעה הטובה, והחבילה הכוללת, שמשלבת אבזור, מחיר ואחריות ל-5 שנים, מעניקים תמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה שיין פק 1.2 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות.
-
סיכום
עיצוב מלבב מבחוץ ומבפנים שמשלב אבזור נוחות, אבזור בטיחות, מחיר אטרקטיבי ואחריות מורחבת.