סיטרואן C5 איירקרוס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סיטרואן C5 איירקרוס נחשף לראשונה בשנת 2017 והיה לרכב הפנאי הראשון של היצרנית מתכנון עצמי.
בתחילת שנת 2022 נחשף הדגם לאחר מתיחת פנים שעיקרה שינויים לעיצוב החיצוני ושדרוג סביבת הנהג שכוללת כעת את מערך המולטימדיה העדכני של סיטרואן.
סיטרואן C5 איירקרוס המחודש ממשיך להשתמש במערך הבולמים המתקדם של היצרנית שמבטיח נוחות נסיעה גבוהה במיוחד.
היצע המנועים בישראל כולל בצד הבנזין את מנועי הטורבו בנפח 1.2 ל' (130 כ"ס) ו-1.6 ל' (180 כ"ס) המוכרים של היצרנית. בצד הדיזל מוצע מנוע ה-1.5 ל' (130 כ"ס). לכל המנועים הנעה קדמית ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
אפקט ההגעה של ה-C5 איירוקרוס מאוד מרשים, בעיקר בגרסאות עם הצביעה הדו גונית. זה נובע מהמראה המעוגל ששונה מאוד ממה שמסתובב כיום על הכביש, ומהפרופורציות המגודלות. התוצאה נאה ואלגנטית.
-
תא נוסעים ומטען
במרכז הקונסולה מסך מולטימדיה חדש בגודל "10, מחליף את קודמו שהיה "8. התפעול השתפר והמזגן נשלט חיצונית למסך, אבל הנדסת האנוש עדיין טעונה שיפור.
איכות החומרים טובה, והמושבים הקדמיים נוחים מאוד.
המושב האחורי מחולק לשלושה מושבים נפרדים שכל אחד מהן נע על ציר משלו – מחד זה מאפשר גמישות ונוחות טובה לשלושה ילדים וכסאות בטיחות, מנגד למבוגרים הרבה פחות נוח בסידור הזה בגלל קרבה לדלתות. גם מרווחי הברכיים סבירים בלבד לקטגוריה.
תא המטען ענק. נפחו 580 ליטר כשהמושבים האחוריים ניצבים, ואם תזיזו אותם קדימה על המסילה הנפח יזנק ל-780 ליטר.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, 180 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. הביצועים טובים ונינוחים יחסית. עקיפות מבוצעות בקלות ושיוט מהיר נעשה ברוגע.
מערכת העצור-והתנע מאוד גסה ומגושמת בנהיגה עירונית, ויחד עם בלמים שקשה למנן בחלקות על סף עצירה, מתקבלת תנועה לא חלקה במהירויות זחילה. מזל שאפשר לכבות את המערכת.
מנוע הדיזל (1.5 ל', 130 כ"ס) מציג ביצועים טובים פחות בעומס מלא, אך בזכות נתון מומנט נדיב (מעל 30 קג"מ) וזמין, בשימוש יום-יומי לא מורגש מחסור בכוח.
לגרסת הבסיס (1.2 ליטר, בנזין, 130 כ"ס), הספק מספק בנהיגה יום יומית, אבל בנהיגה הררית, היציאה לעקיפה קשה יותר, ונדרש תכנון.
-
נוחות והתנהגות
סיטרואן מיישמת ב-C5 איירקרוס מערכת מתלים ייחודית, הכוללת שתי בוכנות הידראוליות בכל אחד מקצות הבולם, לשיכוך מעודן ככל האפשר של תנועת המרכב, מושבים חדשים בעלי שלוש שכבות ריפוד שונות (רק ברמת הגימור הגבוהה, 'שיין-פק'), ובידוד משופר. התוצאה לא פחות מנהדרת.
המחיר הוא בהתנהגות כביש פחות חדה דינמית.
-
תמורה למחיר
מחיר הדיזל והבנזין ברמת הכניסה תחרותי. מחיר הדגם ברמת הגימור הגבוהה גבוה והתמורה פחות מבריקה.
-
גרסאות ורמות גימור
סיטרואן C5 איירקרוס 2024 מוצע בשתי רמות גימור:
כבר ברמת 'Feel' האבזור כולל לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה כולל אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חיישני חניה אחוריים ומצלמת נסיעה לאחור, תאורת לד מלאה, חיישני גשם ותאורה, חישוקי 18 אינץ' ועוד.
רמת הגימור 'Shine' מוסיפה מסך 10 אינץ' למערכת המולטימדיה, חיישני חניה ומצלמה מלפנים, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי נוחות מתקדמים, חלונות עם זיגוג כפול, מושב נהג חשמלי, חימום מושבים, גג שמש פנורמי, מערכת חניה אוטונומית, דלת תא מטען נפתחת חשמלית, חישוקי 19 אינץ' ועוד.
-
בטיחות
סיטרואן C5 איירקרוס נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וזכה בדירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 89% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים ו-67% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונמית, תיקון סטיה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת ועוד כסטנדרט.
רמת הגימור 'Shine' מוסיפה מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, עמעום אוטומטי לאורות הדרך, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה מאוד בכל הגרסאות. במבחן הדרכים שלנו לגרסת הבנזין (1.6 ל'), שהיה מעט רגוע מן הרגיל, קיבלנו 14 ק"מ לליטר. להבדיל, תנאי המבחן של גרסת הדיזל (1.5 ל') היו מאומצים מאוד וגם אז קיבלנו יותר מ-14.4 ק"מ לליטר – נתון מצוין בהתחשב בעומס.
-
סיכום
רכב פנאי מרשים - ומאוד נוח.