סיטרואן ברלינגו - אוטו 

סיטרואן ברלינגו

סיטרואן ברלינגו מידע כללי

קטגוריה: מסחריות קטנות
גירסה מומלצת:
17.2 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2019

סיטרואן ברלינגו יתרונות וחסרונות

יתרונות מרחב פנימי, תא מטען, שימושיות, צריכת דלק
חסרונות נוחות נסיעה ללא משקל, שימושיות בגרסת N1
בשורה התחתונה רב שימושי

סיטרואן ברלינגו 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    סיטרואן ברלינגו נחשב לממציא קטגוריית המסחריות הקטנות, במידה רבה בגלל שהוא באמת כזה. ברלינגו היה הדגם הראשון בתחום שהציג מבנה אחוד למרכב – והשאר היסטוריה. מדובר בדגם הפופולרי ביותר בסגמנט והוא מהווה למעלה מ-50% מהשוק הישראלי והרבה יותר מכך אם מחשיבים את הדגמים המבוססים עליו.

    הפלטפורמה עליה הוא יושב היא EMP2 שמקוריה בפיג'ו-סיטרואן (PSA בעבר), כיום חלק מסטלנטיס. על הבסיס הזה יושבים גם דגמים כמו אופל קומבו, טויוטה פרואייס סיטי, פיאט דובלו ופיג'ו ריפטר.

    הדור השלישי, המשווק כיום בישראל, הוצג בשנת 2018 ועלה לישראל במאי 2019. מתיחת פנים ראשונה לדגם הוכרזה בסוף שנת 2023 והגיעה לישראל במאי 2024.

    העדכון כלל בעיקר חזית שעוצבה מחדש בהתאם לסגנון העכשווי של סיטרואן, כולל יחידות התאורה הרבועות ולוחו היצרנית החדש.

    בסביבת הנהג מסך מולטימדיה חדש בגודל 10 אינץ' ומול הנהג לוח מחוונים מוקרן, גלגל הגה שעוצב מחדש ועוד.

    כבעבר, הדגם במרכב קצר (440 ס"מ) לחמישה נוסעים או במרכב ארוך (475 ס"מ) לשבעה נוסעים.

    היצע המנועים כולל מנוע יחיד ומוכר: טורבו-דיזל בנפח 1.5 ל' המפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. בעתיד צפויה לחזור להיצע גם הגרסה החשמלית.

  • עיצוב ונוכחות

    שימוש בפלטפורמת EMP2 שתוכננה בעיקרה למכוניות נוסעים, אפשרה לקצר את החרטום ולהסיט את השמשה הקדמית לפנים. יחד עם החזית הגדולה והמאוד מרשימה (ולא רק בהשוואה למקובל בקטגוריה), החלק הקדמי מקבל פרופורציות אחרות והמון נוכחות.

  • תא נוסעים ומטען

    החומרים בסביבת הנהג נוקשים, אבל העיצוב נעים לעין, והשימוש בשני גוונים לדיפון רק מוסיף. יחד עם שפע תאי אחסון (כולל תא מקורר) והמון אבזור, ברלינגו רושמת שיפור משמעותי ביחס לקודמתה ויתרון על המתחרות.

    הסטת השמשה לפנים גם הגדילה את המרחב הפנימי. הישיבה גבוהה, ושדה הראיה לפנים מצוין. מערך המיזוג אינו מוצלח עם פקדים ראשיים קטנים, מוסתרים שגם אינם קריאים. בנוסף גם פתחי האוורור קטנים ולמושב האחורי אין פתחי מיזוג בכלל. המושבים מאחור נוחים בגרסת M1 ופחות בגרסת N1, המסחריות יותר, שגם מוסיפה סורגים חוצצים בין תא המטען לתא הנוסעים. את דלתות תא המטען ניתן לקבע על 90 ו-180 מעלות כשהתא עצמו גדול, מאוד שימושי וכולל מדף שניתן למיקום בשני גבהים.

  • מנוע וביצועים

    גרסת 130 כ"ס של מנוע הדיזל (טורבו, 1.5 ל') מנפקת ביצועים זריזים מאוד ביחס לסגמנט. הביצועים מושגים בקלות וללא מאמץ. תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק וזריז.

    לגרסה החשמלית (136 כ"ס) ביצועים טובים ונמרצים במהירויות עירוניות-פרבריות ומספקים גם בכביש בין-עירוני.

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים מעט קשיח, וללא מטען ברלינגו אינו נוח בעיר, במיוחד על חספוסי כביש, ושברים בינוניים. מחוץ לעיר הסימפטומים דומים, אך נוכחותם קטנה באופן משמעותי. כשעולה המהירות מצטרפים גם רעשי צמיגים ורוח.

    הכיול הקשיח גם מונע רכינה בפניות כך שהיציבות הכיוונית נשמרת והיכולת הדינמית טובה. משקל ההגה קל במהירויות נמוכות – טוב בתנועה עירונית ובתמרון – ועולה יחד עם המהירות, מה שעוזר גם לאותה יציבות כיוונית.

  • תמורה למחיר

    ברלינגו מציע תמורה טובה למחיר ביחס לסגמנט.

    הגרסה החשמלית ייחודית למדי בתחום – היא יקרה יותר אך בעלת פוטנציאל חיסכון לא מבוטל.

  • גרסאות ורמות גימור

    סיטרואן ברלינגו 2024 החדש מוצע בגרסה אחת – 1.5 ל', דיזל, 130 כ"ס.

    ברלינגו מוצע במרכב קצר עם 5 מקומות – 440 ס"מ, 278 ס"מ בסיס גלגלים – או במרכב ארוך עם 7 מקומות – 475 ס"מ, 297 ס"מ בסיס גלגלים.

    רמת הגימור העיקרית מכונה 'שיין פק' וכוללת מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' כולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, לוח מחוונים מוקרן, בלם חניה חשמלי ועוד.

  • בטיחות

    סיטרואן ברלינגו נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2018 (מבחן פחות מחמיר מהיום) וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם 91% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 58% בהגנה על הולכי רגל ו-68% במערכות בטיחות.

    מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים כסטנדרט.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק של גרסת הדיזל – 130 כ"ס, אוטומטית – טובה, ונעה בין 13.8 ק"מ/לליטר ביום מבחן ל-15.8 ק"מ/לליטר בשיוט.

  • סיכום

    מוביל הסגמנט, עם קבלות.

סיטרואן ברלינגו גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סיטרואן ברלינגו
סיטרואן ברלינגו גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1499
130
החל מ- 1,367 ₪
174,990
1499
130
החל מ- 1,484 ₪
189,990
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים סיטרואן ברלינגו

ברשותך סיטרואן ברלינגו?

ציון ותגובת גולשים

סיטרואן ברלינגו מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5