פורד אדג' 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באמצע 2014 חשפה פורד את הדור השני אדג'. הוא מבוסס על פלטפורמת CD4 הגלובלית שמשרתת בין היתר את פורד מונדיאו, ויתרונה בכך שהיא מאפשרת גם הטמעה של מערכות היברידיות. סיבה נוספת למעבר הפלטפורמה הוא הרחבת קהל היעד – בעוד הדור הקודם שווק בצפון אמריקה ומדינות נוספות בודדות, הדור החדש מיועד לכל העולם.
מידותיו גדלו במעט ביחס לקודמו ותא הנוסעים שודרג משמעותית וממשיך להציע שפע של אבזור. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות מוצעות רק ברמות הגימור היותר-יקרות.
לישראל הוא הגיע בנובמבר 2015 ועם שני מנועי בנזין לבחירה: טורבו-בנזין חדש מסדרת 'אקובוסט' בנפח 2.0 ליטר עם 245 כ"ס, והנעה קדמית, או V6 אטמוספרי 'דורטק' שעבר בירושה מהדור הקודם בנפח 3.5 ליטר, 285 כ"ס והנעה כפולה. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים.
ביוני 2016 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים. עיקרם: ריענון חיצוני, שינוי לעיצוב הפנים, תוספות אבזור מותרות וגם בטיחות. מנוע ה-2.0 ליטר עודכן והספקו עלה ב-3 כ"ס (ל-248 כ"ס) ומנוע ה-3.5 ליטר הוחלף במנוע חדש: V6 כפול מגדשים בנפח 2.7 ליטר שמפיק 330 כ"ס. מנוע זה גם קיבל את הסימול ST (סימול הדגמים הספורטיביים בפורד). שני המנועים משודכים לתיבה חדשה עם 8 הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
אדג' נראה פחות אגרסיבי ביחס לדור הקודם, ואלגנטי הרבה יותר. התוצאה היא עיצוב שמשאיר רושם דינאמי ומתוחכם בהרבה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח ויוקרתי למראה – זאת הודות לעיצוב מוצלח, לגוונים הבהירים ולשפע האבזור (בגרסאות הבכירות). חבל רק שאיכות הגימור, בהיבטי איכות חומרים והרכבה, לא הולמת את המעמד – הפלסטיקה פשוטה ואיכות הרכבה לא משכנעת.
במסגרת מתיחת הפנים בורר ההילוכים הוחלף בחוגה, ויחד עם שינויי חומרים, ההופעה מהודרת.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר טורבו (245 כ"ס) מציע ביצועים טובים, גם כשהרכב עמוס. תיבת 6 הילוכים חלקה, מכוילת היטב ובכל מהירות ומצב מאפשרת כוח זמין. צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 8.5 ק"מ לליטר.
גם מנוע ה-2.0 ליטר המעודכן (248 כ"ס) מציע ביצועים מעולים. לתיבה כעת 8 הילוכים והיא רצה להילוכים גבוהים ואינה זריזה בהורדתם. מי שרוצה לחוות את היכולת האמיתית, פשוט צריך למעוך את הדוושה מעט יותר. צריכת הדלק השתפרה וממוצע המבחן עמד של 9.5 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
אדג' מתקשה להתמודד עם שיבושים קטנים במהירות עירונית. יתכן וזה גם נובע מהצמיגים נמוכי החתך וחישוקי ה-"19 של רכב המבחן שנבחן ברמת גימור 'טיטניום'. שיבושים בינוניים וגדולים גם במהירות עירונית מסוננים בצורה טובה ובמהירות בינעירונית כבר מתקבל שיוט נינוח ושקט.
המתלים הרכבים, המשקל והגודל לא מעודדים נהיגה מהירה בפיתולים. על אף האחיזה המספקת, זוויות הגלגול גדולות, וגלגל הגה קליל ומנותק.
בשטח – המשקל הגבוה ומערכת בקרת המשיכה הפחות יעילה, גורמים לפרפור בחוסר ישע מוקדם מהצפוי. אפשר לטייל איתו בשבילים, תוך ניצול מרווח הגחון הנדיב, אבל לא הרבה יותר מכך.
 
-
תמורה למחיר
אדג' חסר מתחרים ישירים. הוא יקר יותר, ומאובזר יותר, מהמתחרים מקוריאה (יונדאי סנטה-פה וקיה סורנטו) – אבל לא מציע הנעה כפולה (במנוע ה-2.0 ליטר) ושבעה מושבים כמוהם. זהו רכב גדול, ומאובזר הנהנה ממחיר נגיש ביחס לכלים יוקרתיים בגודל דומה.
-
התפלגות מכירות
 
 
 
-
סיכום
רכב פנאי גדול, מרווח ומאובזר.