פורד אדג' 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2019 החל שיווק פורד אדג' המעודכן בישראל. במהלך מתיחת הפנים עבר הדגם ריענון חיצוני מקיף, הכולל סבכה, פגושים ויחידות תאורה מעודכנים. גם עיצוב הפנים עודכן, האבזור הועשר – ונוספו מערכות בטיחות חדשות, הכוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטח מת מהצד ומאחור.
שינויים נעשו גם בהיצע יחידות ההנעה. מנוע ה-2.0 ליטר עודכן, הספקו עלה ב-3 כ"ס ל-248 כ"ס, והוא משודך כעת לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, במקום 6.
בנוסף הוחלף מנוע ה-V6 3.5 ליטר הוותיק במנוע V6 כפול מגדשים בנפח 2.7 ליטר. מנוע זה מוצע בגרסת ST ספורטיבית ומייצר 330 כ"ס ו-54.5 קג"מ.
רמת הגימור הבסיסית 'SEL פלוס' כוללת חישוקי "18, תאורת לד מלאה, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית, תפעול חשמלי למושבים קדמיים, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
רמת הגימור 'טיטניום' מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז הנתיב והתחמקות ממכשול. במפרט האבזור: חישוקי "19, ריפוד עור, כיוון חשמלי להגה ומערכת שמע של B&O.
'טיטניום פלוס' מוסיפה איפור חיצוני, חישוקי "20, ריפוד עור מהודר יותר, אוורור מושבים, חניה אוטומטית, מצלמות היקפיות ועוד.
גרסת ST כוללת הנעה כפולה והיא מאופיינת בכיול ספורטיבי יותר. בנוסף, ההופעה ספורטיבית יותר והיצע הגוונים שונה. לגרסה זו גם פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה, דוושות אלומיניום, ריפוד במראה ספורטיבי ועוד.
באפריל 2021 נחת בארץ האדג' לאחר שעבר מתיחת פנים נוספת; הדגם מוצע כעת עם צג "12 אנכי המחליף צג "8 אופקי, ומוטמעת בו מערכת המולטימדיה העדכנית של פורד "סינק 4", הכוללת ממשקי אפל קארפלי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים.
ברמת הגימור 'טיטניום פלוס' חישוקי "19 חדשים, סבכה בעיצוב מחודש, שני גוונים לבחירה בריפוד העור ועוד.
שינויים בוצעו גם במפרט הטכני של גרסת ST. המנוע מייצר כעת 335 כ"ס, 5 כ"ס יותר מאשר עד כה, ומשודכת לו תיבה אוטומטית חדשה עם 7 הילוכים, המחליפה את הקודמת עם 8 הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
עיקר החידוש בעיצוב ברכב הפנאי הגדול של פורד נמצא בחזית ובאחוריים. הרושם הכללי קצת יותר שרירי, והאדג' נראה גדול אך לא מגושם.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלת מביאה מיד תחושה עשירה מכיוון סביבת הנהג. איכות החומרים הכללית טובה והבחירה בגוון בז' בהיר לריפוד ולחלק מהדיפון מוסיפה תחושה אוורירית. כך גם חלון הגג הענק.
במרכז בולט מסך מולטימדיה נוח יחסית לתפעול. ממושב הנהג הרחב התחושה גבוהה ומגודלת וקל לייצר תנוחת נהיגה הולמת.
מאחור המרחב מצוין ומשענות המושבים ניתנות לכיוון. תא המטען מציע נפח גדול מאוד של 602 ליטר.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר טורבו יוצא לדרך עם נתונים מבטיחים, אך התחושה אינה כה נמרצת, בין היתר בגלל תיבה חלקה אך איטית יחסית.
-
נוחות והתנהגות
כשהוא מצויד בחישוקי "20, האדג' מעביר במהירות איטית כמעט כל גירוד וחספוס מהאספלט לישבן. המצב משתפר ככל שעולה המהירות, אבל גם אז רוב סוגי השיבושים מורגשים מדי.
רעשי רוח וכביש נשמעים בעוצמה גבוהה מהרצוי.
עם משקל של כמעט שני טון, הגודל מורגש היטב בנהיגה, אך תודות לכיול המתלים נוקשה הרכב לא רוכן באופן מוגזם בפניות, יוצר תחושה יציבה במהירות גבוהה ולכך תורם גם היגוי כבד יחסית ומדויק.
כושר הבלימה היה מספק, אם כי הבלמים איבדו מעט מחץ תחת עומס.
-
תמורה למחיר
למרות שאינו זול, פורד אדג' בכל גרסאותיו מציע תמורה מצוינת.
-
צריכת דלק
כצפוי מרכב גדול, תצרוכת הדלק לא מבריקה: ביום מבחן מגוון היא עמדה על 8.3 ק"מ לליטר, וביום טיול רגוע ניתן לראות 9.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בפורד אדג' 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
גם בגילו פורד אדג' נותר רכב מיוחד בנוף המקומי - גדול ומרווח, חזק ובעל תא נוסעים עשיר - והוא יוצר חבילה הולמת בכל רמות הגימור.