צ'רי FX 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
צ'רי FX הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שנחשף לראשונה בסוף שנת 2021. מדובר ברכב הראשון של היצרנית בסדרת רכבי פנאי שתוכננו עבור השוק הגלובלי. בעולם הוא משווק בעיקר תחת השם 'אומודה 5', הלחם של 'או' (האות O) המייצגת משהו חדש עם המילה "מודה" המייצגת טרנד אופנתי.
בשנת 2023 נחשפה גרסה חשמלית לדגם המכונה צ'רי FX EV. לגרסה זו עיצוב שונה במעט הכולל בעיקר חזית חדשה ואטומה ב"סגנון חשמלי" וחישוקים בעיצוב חדש.
מידותיו של צ'רי FX 2024 מציבות אותו מול רכבי פנאי קומפקטיים לא גדולים במיוחד: 440 ס"מ אורך, 183 ס"מ רוחב, 158.5 ס"מ גובה ובסיס גלגלים של 263 ס"מ.
יחידת ההנעה של צ'רי FX בנזין משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 186 כ"ס לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
לגרסה החשמלית מנוע יחיד (הנעה קדמית) המפיק 204 כ"ס, סוללת 61.1 קוט"ש, טווח נסיעה מירבי של עד 430 ק"מ וטעינה מהירה עד 110 ק"ו.
סביבת הנהג מבטיחה סידור עדכני כולל מערכת מולטימדיה עם צג 10.25 אינץ', לוח מחוונים מוקרן, בקרת אקלים מפוצלת, מערך מצלמות היקפי ועוד וגם מפרט הבטיחות מבטיח להיות עדכני כנדרש.
שיווק צ'רי FX בישראל החל בנובמבר 2022. שיווק הגרסה החשמלית החל בינואר 2024.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של צ'רי FX מאוד בולט ומרשים במבט ראשון בזכות שבכה גדולה ואגרסיבית מלפנים, יחידות תאורה נאות וחלק אחורי משתפל עם כנף היוצרים מראה ספורטיבי. התוצאה לא תמיד שלמה או מעודנת אך בהחלט מיוחדת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נראית מודרנית ונעימה לעין והמופע הכללי בהחלט מוצלח. החומרים ושילוב הגוונים לרוב מוצלחים, גם אם לא תמיד איכותיים במיוחד.
ממשק מערך המולטימדיה עמוס במידע ותפריטים והוא מעט מסובך לתפעול.
מושב הנהג נאה אך הוא אינו נוח וחסר כוונון תמיכה לגב תחתון. תנוחת הנהיגה גבוהה. הראות לאחור מוגבלת.
הכניסה לשורה השניה נוחה, המרחב שם טוב לשני נוסעים אך המושב עצמו פחות נוח.
לתא המטען גודל מספק (378 ל') ותאים מתחת לרצפה.
-
מנוע וביצועים
עם מנוע ה-1.6 ל' (טורבו, 186 כ"ס) הביצועים טובים בהחלט, מדובר באחד מהכלים החזקים בקטגוריה וזה מורגש.
אופי הפעולה של יחידת ההנעה פחות מוצלח: שילוב של תגובות איטיות של תיבת ההילוכים ומצערת כהה מוביל להשהייה ותגובות לא חלקות בהעברת הכוח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. המתלים מתמודדים היטב עם פגמים קלים בכביש אך שיבושים בינוניים או גדולים וגם פסי האטה מורגשים מדי. הריסון מחוץ לעיר אינו מוצלח.
רעשי הכביש והרוח נוכחים מדי והתחושה המתקבלת בשיוט אינה נינוחה במיוחד.
התנהגות הכביש סבירה והאחיזה נאותה אך היכולת פחותה מזו של המתחרים המערביים.
הנוחות בנסיעת שבילים דווקא טובה.
-
תמורה למחיר
על הנייר התמורה טובה אולם ביחס ליכולות ולביצוע בפועל הוא פחות מרשים.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי FX 2024 משווק בישראל בשתי גרסאות – בנזין עם 1.6 ל', טורבו, 186 כ"ס או חשמלית עם 204 כ"ס ו-430 ק"מ טווח – ובשלוש רמות גימור.
רמת הכניסה מכונה 'קומפורט' וכוללת תאורת לד, חישוקי 17" (בחשמלי 18"), מפתח חכם, צג מולטימדיה "10.25, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים ועוד.
'לקשרי' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', גג שמש, מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, ריפוד דמוי עור, בקרת אקלים מפוצלת.
רמת הגימור 'נובל' (בנזין בלבד) כוללת בנוסף 7 כריות אוויר, התרעת עייפות, כוונון חשמלי למושב הנוסע הקדמי ואוורור במושבים הקדמיים.
-
בטיחות
צ'רי FX 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג בטיחות של 5 כוכבים עם ציון של 87% בהגנה על מבוגרים וילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-88% במערכות בטיחות. לפי יורו NCAP הדירוג תקף לגרסת הבנזין של הדגם.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית (כולל בנסיעה לאחור), תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת בגרסת הבנזין לא הבריקה: 9.8 ק"מ לליטר בלבד. בשיוט נרשמו 12.8 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
בגרסה החשמלית הצריכה הייתה 5.8 ק"מ/קוט"ש לטווח שנע בין 340 ל-355 ק"מ. נתונים נאים.
-
סיכום
לצ'רי FX מפרט נאה ומחיר תחרותי, אבל הרכב אינו מספיק מלוטש ומגובש.