שברולט בלייזר 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שברולט החזירה לחיים שם נוסטלגי, שליווה את ההיסטוריה שלה מסוף שנות ה-60 ועד שנת 2005: בלייזר (Blazer). מה שהתחיל כרכב פנאי מבוסס טנדר בגודל מלא, התכווץ בשנות ה-80 לרכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV).
ב-2018 השם בלייזר חזר בדגם חדש שהגיע לישראל בספטמבר 2019. הוא ממוצב בין שברולט אקווינוקס הקומפקטי לשברולט טראוורס הגדול, כשהבסיס הוא פלטפורמה C1XX לרכבי פנאי של ג'נרל מוטורס, שמקורה ברצפת אפסילון המשרתת דגמי נוסעים רבים של הקונצרן.
הוא מוצע בישראל עם המנוע הבכיר בהיצע הדגם: בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר שמפיק 305 כ"ס והנעה כפולה לשטח. בארה"ב הוא מוצע גם עם מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בטור בנפח 2.5 ליטר, 193 כ"ס. שני המנועים זמינים עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית.
בלייזר משווק בישראל בשתי רמות גימור, "פריימר" בעל מראה "מעודן", ו-RS עם הופעה "ספורטיבית" וחישוקי "21 במקום "20. רמות הגימור כמעט זהות וכוללות חלון גג, תאורת קסנון, פתיחת תא מטען חשמלית (גם עם מחוות רגל), מערך מצלמות היקפי שכולל גם מצלמת נגרר ומראה בעלת תצוגת וידאו, מולטימדיה עם מסך "8 ('מיי-לינק 3'), מערכת שמע מתוצרת בוז עם שמונה רמקולים ומערכת אקטיבית לביטול רעשים, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטית לטלפון חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם שלוחה לאחור, תפעול חשמלי לכיוון ההגה והמושבים הקדמיים עם זיכרונות, אוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
בלייזר משלב ממדים גדולים, עיצוב מאוד לא מצטנע – וכל מרכיב עיצובי מעצים את משנהו. התוצאה ספורטיבית ונהדרת.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה, החומרים טובים (ריפוד ודיפוני עור), המרקם נעים למגע ואין טענות לגימור. הנדסת האנוש טובה והאבזור שופע בכל רמות גימור עם פריטים לא אופייניים לסגמנט כמו תפעול חשמלי להגה ואוורור למושבים.
תנוחת הנהיגה גבוהה ומושב הנהג טוב מאוד. שדה הראיה מצוין. מראות הצד דורשות הסתגלות. מאחור המרחב נדיב והמושבים מאפשרים הזזה והטיה של משענת הגב. תא המטען גדול במיוחד (864 ל') ועם קיפול המושבים הוא הופך לענק ממש (1,818 ל').
 
-
מנוע וביצועים
לבלייזר מנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.6 ל' המייצר 305 כ"ס ותיבת 9 הילוכים אוטומטית. הביצועים נאותים בכל מצב, אבל כדי להפיק את המיטב מהמנוע הזה יש לעלות בסל"ד ואז הוא כבר מציג כושר התקדמות מרשים באמת. ההנעה היא קדמית לכביש וכפולה לשטח.
-
נוחות והתנהגות
לרוב הבלייזר מייצר נוחות נסיעה טובה למדי, גם בעיר וגם מחוצה לה. שברים של ממש עשויים להביא את הבולם לקצה המהלך ואז לגרום לחבטה – אבל זה נדיר. ריסון תנודות המרכב ראוי בהחלט. בידוד הרעשים טוב למדי – המנוע שקט, רעשי הכביש ובהמשך גם רעשי הרוח חודרים לתא במהירויות שיוט חוקיות.
היכולת הדינמית של הבלייזר טובה ומעל ומעבר לכל צורך בשימוש הגיוני.
גם בשבילים הבלייזר מציג יכולת טובה, כל עוד הקצב סביר.
 
-
תמורה למחיר
שברולט בלייזר מציע חבילה עשירה בעיצוב, אבזור, מנוע ונוחות נסיעה טובה. יש מתחרים זולים ממנו, אבל בדרך הם יציגו מפרט ביצועים ואבזור נחות יותר.
-
בטיחות
כיוון שבלייזר לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדקה ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום תאורה אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 7.2 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בשברולט בלייזר 2019
דגם חדש לחלוטין עם שם נוסטלגי.
-
סיכום
בלייזר החדש הוא רכב פנאי שבולט בהופעתו, גדול בממדיו, עשיר באבזורו, עתיר בהספקו ונכבד במפרטו.