שברולט בלייזר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2018 חשפה שברולט את בלייזר – רכב פנאי חדש עם שם נוסטלגי. לישראל הגיע בספטמבר 2019 כשחצי שנה מאוחר יותר, בפברואר 2020, הוחלף מנוע גרסת ה-RS במנוע חדש. השנה לא השתנה בדגם דבר.
בלייזר מבוסס על פלטפורמה C1XX לרכבי פנאי של ג'נרל מוטורס, שמקורה ברצפת אפסילון המשרתת דגמי נוסעים רבים של הקונצרן.
הוא מוצע עם שני מנועים. בגרסת ה-RS בעלת המאפיינים הספורטיביים נמצא מנוע טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר, 230 כ"ס (דומה לזה שנמצא בקאדילק XT4). המנוע החדש גם מצויד במערכת עצור-סע. רמת גימור 'פריימר' בעלת המראה "המעודן" יותר, מוצעת באותו מנוע שהיה בדגם מתחילת דרכו: בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר, 305 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם תשעה הילוכים והנעה כפולה.
שתי הגרסאות מציאות את אותו אבזור עם שוני קטן: ברמת גימור RS נמצא תאורת לד קדמית לעומת קסנון, וחישוקי "21 במקום "20. שאר האבזור זהה ואת פירוט התכולה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2019.
-
עיצוב ונוכחות
פנסים צרים, חזית מודגשת, קו פרופיל מרובה פאזות ועוד מיני משחקי עיצוב יוצרים מראה מאוד דינמי שגם נראה מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נקיה ונאה, החומרים טובים וכך גם איכויות הגימור וההרכבה. יש שפע של תאי אחסון ואבזור, והנדסת האנוש טובה.
תנוחת נהיגה גבוהה וכל המושבים נוחים לישיבה לאורך זמן. המרחב מאחור גדול, את המושבים אפשר להזיז, את משענת הגב להטות, ולרשות הנוסעים שם פתחי אוורור וכניסות USB. תא המטען גדול במיוחד (864 ל').
 
-
מנוע וביצועים
רק מנוע ה-V6 נבחן. זה מנוע 3.6 ל', אטמוספרי שמפיק 305 כ"ס ומשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית. הקלות בה הרכב צובר מהירות ומגיע לערכים גבוהים מאוד בתוואי הררי בהחלט מרשימה. תיבת ההילוכים זריזה בפעולתה, אבל התפעול הידני לא נוח. ההנעה היא קדמית לכביש וכפולה לשטח.
-
נוחות והתנהגות
בלייזר מציע נוחות נסיעה טובה מאוד על מגוון גדול של שיבושים ו/או פסי הרעדה למיניהם. רק שיבושים בעלי שפה חדה אינם מסוננים כראוי. בנסיעה בינעירונית הריסון מוצלח ואין נדנוד, בידוד רעשי הכביש חסר ועם עליית הקצב גם רעש הרוח.
התנהגות הכביש טובה מאוד, תוך שמירה על זוויות מרכב מתונות.
גם בשבילים הבלייזר מציג יכולת טובה, כל עוד הקצב סביר.
 
-
תמורה למחיר
שברולט בלייזר מציע חבילה עשירה בעיצוב, אבזור, מנוע ועם נוחות נסיעה טובה. יש מתחרים זולים ממנו, אבל בדרך הם יציגו מפרט ביצועים ואבזור נחות יותר.
-
בטיחות
כיוון שבלייזר לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדקה ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום תאורה אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 7.2 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בשברולט בלייזר 2021
אין שינוי בשברולט בלייזר בשנת הדגם 2021.
-
סיכום
"הרבה" מאוד רכב, שלא ממותג יוקרה.