שברולט קמארו 2008-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במשך יותר משלושים שנה הקמארו הייתה ידועה בתור מכונית שרירים אמריקאית עם עיצוב מוחצן וביצועים מרשימים (אם כי לא כל הגרסאות היו חזקות, או נאות...).
בתחילת 2006, ארבע שנים אחרי שירדה הקמארו האחרונה מפס הייצור, הציגה שברולט דגם קונספט בשם קמארו - מכונית קופה גדולה בעלת מראה אגרסיבי במיוחד - זוויתי, כוחני ומוחצן.
אותה מכונית רעיונית זכתה להתלהבות רבה בקרב הקהל האמריקאי, מה שסייע לה להפוך ב-2009 לדגם סדרתי.
הדור החמישי לשושלת הקמארו צויד בשני מנועים עיקריים - לגרסה הפחות-חזקה מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר (305 כ"ס), בעוד שלגרסה החזקה מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר (407 כ"ס), כשאת שני המנועים ניתן היה להזמין עם תיבה ידנית או אוטומטית - שתיהן עם 6 הילוכים - המעבירות את תפוקת המנוע לגלגלים האחוריים.
לשם שינוי, קמארו 2009 מצוידת במתלים נפרדים מלפנים ומאחור (בניגוד לפורד, שהשאירו סרן חי פרימיטיבי מאחור גם במוסטנג 2005-2013).
לאורך חיי הדגם התרחב היצע הקמארו, עם מרכב קבריולט (שהוצג בסוף 2010) וגרסאות ספורטיביות בהספקים של עד 580 כ"ס (בדגם ZL1) ממנוע 6.2 ליטר עם מגדש-על, כאשר ההיצע כולל גם מנוע בנפח של 7.0 ליטר!
על כבישי ישראל נעות כמה יחידות של הקמארו, אך כולן הגיעו בייבוא אישי. הקמארו מתחרה, בעיקר, בפורד מוסטנג ובדודג' צ'אלנג'ר.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום