שברולט סילברדו 2014-2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שברולט סילברדו המחודש הגיע לישראל במאי 2014. הסילברדו הוא טנדר גדול ממדים (כמעט 6 מטרים, בגרסה ה'קצרה והקטנה'!) המצריך רישיון ג' כדי לנהוג אותו.
מבחוץ הסילברדו התעדכן, אך אינו נראה שונה בהרבה מהדגם מלפני מתיחת הפנים.
תא הנוסעים, לעומת זאת, עבר מהפך – הסילברדו, שגם ככה נחשב לנעים ולמפנק בתחומו, זכה לתא נוסעים מהודר מבעבר שמזכיר מאוד את קו העיצוב של רכבי השטח האמריקניים של שברולט.
כמובן שהוא מגיע מצויד ומאובזר במיוחד כבר בגרסת הבסיס.
את הענק האמריקני ממשיך להניע מנוע הדיזל המוכר (V8 בנפח 6.6 ליטר) עם 397 כ"ס ו-105 קג"מ, אליו משודכת תיבה אוטומטית (6 היל') ותיבת העברה.
את הסילברדו ניתן להזמין במגוון ואריאציות מרכב/ הנעה/ רמות גימור.
בתחילת 2017 עתיד להגיע סילברדו מעודכן, שיציע מנוע משופר, עם מכלולים חדשים ובעיקר יותר כוח - 445 כ"ס!
-
עיצוב ונוכחות
המראה הכללי נשאר דומה, כאשר בקלות ניתן להתבלבל ולחשוב שמדובר בדגם הקודם.
-
תא נוסעים ומטען
ההבדל בתא הנוסעים, לעומת זאת, משמעותי הרבה יותר. התחושה עשירה בהרבה מאשר בדגם היוצא, הן בזכות העיצוב המעודכן והן בזכות איכות החומרים ששופרה משמעתית.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה - דיזל 6.6 ליטר, 397 כ"ס, גיר אוט' 6 היל' - נותרה כשהייתה.
הביצועים חזקים מאוד ובידוד הרעשים מצוין.
צריכת הדלק במבחן הייתה כ-6 ק"מ לליטר - נתון מקובל לקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
הגרסה שנבחנה הייתה בעלת הנעה כפולה, המגיעה עם סט בולמי זעזועים משודרג (במסגרת חבילת Z71 - סטנדרטית בדגמי ה-4x4).
ריסון תנודות המרכב טוב לאין-שיעור ביחס לדגם הקודם, אולם מעבר על רצף שיבושים מגלה כי המתלים, במהלכם הראשוני, עדיין רכים מדי ומביאים לתנודות מורגשות של המרכב הגדול והכבד.
-
תמורה למחיר
מדובר ברכב טוב מאוד עם מחירים תחרותיים למדי.
-
סיכום
טנדר מוצלח ומאוזן.