סיטרואן C3 פיקאסו 2017 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיטרואן נזכרו קצת באיחור להציג את ה-C3 פיקאסו – שנים אחרי המתחרים. קו העיצוב מוצלח – הומוגני, זורם ומודרני, כולל עיצוב הפנים הבהיר והנעים לעין.
הפלטפורמה זהה לזו המשמשת את הדור השני של סיטרואן C3, אך מרחב הפנים משופר באופן משמעותי יחד עם גידול ניכר בנפח המטען שמגיע ל-500 ל' מתחת למדף – כאשר כל המושבים במקומם.
המושבים האחוריים המפוצלים נעים קדימה-אחורה בנפרד, מתקפלים קדימה בנוחות ובמהירות, ויוצרים בעת הצורך משטח הטענה שטוח.
את תחילת הדרך עשה הפיקאסו עם תיבה ידנית ובשתי גרסאות מנוע – 1.4 ל' בנזין עם 95 כ"ס ו-1.6 ל' טורבו-דיזל עם 90 כ"ס (לאחר מכן נוספה אפשרות לתיבה רובוטית בדיזל).
בהמשך הגיע גם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (120 כ"ס) שהוצע עם תיבה רובוטית.
ב-2015 הגיעה גרסת דיזל-ידנית חזקה וחסכונית יותר (100 כ"ס), אך עם תיבה ידנית בלבד.
שיווק גרסאות הבנזין הופסק בסוף 2015, והיצע הגרסאות הפך להיות מבוסס על דיזל בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
ה-C3 פיקאסו מצליחה להציג עיצוב רענן ומושך בסגמנט שרוויי בכלים ייחודיים (רומסטר, מריבה וכו'), וזו בהחלט מחמאה גדולה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח ומאובזר בנדיבות, אך איכות החומרים והגימור טעונה שיפור.
 
תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין (1.4 ל') מעט חלש אך צריכת הדלק טובה. מנוע הדיזל חזק וחסכוני יותר.
 
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית ומשתפרת ככל שעולה המהירות, התנהגות הכביש וההגה סבירים ולא יותר.
 
-
תמורה למחיר
המחיר מאוד אטרקטיבי בחלק מהגרסאות והתמורה מצוינת.
 
הגרסה המומלצת היא הדיזל, למרות שהיא יקרה יותר.
-
סיכום
למי שמוכן לוותר על קיבעון התיבה האוטומטית, מציעה ה-C3 פיקאסו מכונית משפחתית מושכת, נעימה ומאוד חסכונית בגרסת הדיזל.