סיטרואן C4 ספייסטורר 2022 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיטרואן ספייסטורר זהו השם העדכני של המיניוואן הצרפתי, שנקרא בעבר C4 פיקאסו/גרנד פיקאסו.
בשנת 2018 הוחלף השם לאור החלטת היצרנית להספיק להשתמש בשם ברישיון של משפחת 'פיאקסו' (כן, הפיקאסו הזו). זהו הדור השלישי של הדגם והוא הוצג בשנת 2013, מתיחת הפנים של הדגם התרחשה בשנת 2017.
כיום ספייסטורר משווק בישראל אך ורק בגרסה הארוכה (גרנד ספייסטורר) ועם שני מנועים: מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין או 1.5 ל' טורבו דיזל, בשני המקרים עם 130 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים.
סיטרואן ספייסטורר נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2013 (מבחן פחות מחמיר) וזכה בחמישה כוכבי בטיחות. לישראל הוא מגיע עם מערך בטיחותי הכולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
גם בעידן בו רכב הפנאי שולטים, ועל אף שמדובר ברכב וותיק לספייסטורר הופעה מודרנית ומיוחדת.
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד לעיצוב החיצוני, סביבת הנהג מסגירה את גילה - למרות שפע המסכים התחושה אינה עדכנית במיוחד.
לחיוב, את הדברים החשובים הספייסטורר עושה מצוין: קל להיכנס אליו, המרחב מלפנים אדיר,שדה הראיה מצוין והתחושה הכללית אוורירית בזכות שטח החלונות הגדול.
גם הכניסה לשורה השניה נוחה, המרחב שם לשלושה נדיב ביותר ויש פתחי מיזוג.
כאשר כל המושבים בשימוש תא המטען ענק, כאשר מקפלים את אחד המושבים מאחור הוא גדול ובקיפול השני הוא הופך לענק ממש.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' מפתיע בביצועיו הטובים, תיבת ההילוכים עובדת היטב וצריכת הדלק מפתיעה לטובה בהתחשב במימדים - כ-11.5 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.
-
נוחות והתנהגות
לספייסטורר כיול מתלים הנוטה לצד הנוקשה, ולמרות זאת הנוחות בסדר גמור בעיר, גם אם אינה מתעלה. מחוץ לעיקר נוחות הנסיעה טובה למדי.
היכולת הדינאמית טובה.
 
-
תמורה למחיר
ספייסטורר הוא מהבודדים שנותרו בסגמנט וככזה הוא מציע הצעה נדירה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אקסלוסיב 1.2 ליטר טורבו עם כ-400 יחידות.
אחריה גרסת אקסלוסיב 1.5 ליטר דיזל עם כ-70 יחידות.
 
-
מה חדש בסיטרואן C4 ספייסטורר 2022
אין שינויים בדגם בשנה זו, השיווק הופסק בנובמבר 2022.
-
סיכום
למרות גילו מדובר במוביל משפחות מוצלח ומומלץ.