סיטרואן C3 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סיטרואן הציגה את הדור השני של ה-C3 אי-שם בתערוכת פרנקפורט 2009.
כמו בעבר, מוצעת ה-C3 רק במרכב 5 דלתות; ה-C3 פיקאסו הוא דגם נפרד. ה-C3 מתאפיינת בממדים קומפקטיים יחסית למקובל בקטגוריית הסופרמיני, כאשר על ממד האורך הקצר יחסית מפצה גובה רב מהמקובל.
פריט העיצוב הבולט הוא החלון הקדמי הפנורמי הענק הפולש לגג, כמו ב-C4 פיקאסו.
מנוע הבנזין - היחיד שמוצע בארץ - שייך לדור הקודם של קבוצת פיז'ו-סיטרואן - 1.6 ל' עם 120 כ"ס מסדרת ה"פרינס".
בין השנים 2012-2014 שווקה C3 גם עם מנוע דיזל (1.6 ל', 92 כ"ס) ותיבה רובוטית, שעמדה בתחרות בעיקר מול דגמים היבריידים, כמו הונדה ג'אז וטויוטה יאריס.
-
עיצוב ונוכחות
ה-C3 היא מכונית מעוצבת ונאה, במיוחד בגרסה המאובזרת עם החלון הקדמי הפנורמי.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נעים, המרווח טוב מלפנים וסביר מאחור. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
למרות המנוע הגדול מהמקובל (1.6 ל', 120 כ"ס), ביצועים ה-C3 אינם תואמים את הנפח וההספק, בעיקר בשל תיבת ההילוכים המיושנת (4 היל').
צריכת הדלק, מנגד, דווקא כן תואמת את גודל המנוע. גרסת הדיזל (1.6 ל', 92 כ"ס) נהנית מביצועים טובים בהרבה ומצריכת דלק מצוינת, אולם תיבת ההילוכים הרובוטית גסה וקופצנית; גרסה זו תתאים במיוחד למרבים בנסיעות בין-עירוניות.
-
נוחות והתנהגות
המכונית רכה מאוד ויחסית נוחה, כשהתשלום הוא פגיעה ביכולת הדינאמית, שהינה פחות טובה מזו של המתחרות המובילות.
-
תמורה למחיר
במחירה הרשמי, ה-C3 מתקשה להיות תחרותית. לעומת זאת, כמשומשת ה-C3 דווקא נהנית ממחירים נוחים מאוד - ודגמים שעלו בין אוקטובר 2013 לדצמבר 2015 נהנים מ-5 שנות אחריות; עבור מי שמרבה לנסוע בתוואי בין-עירוני, גרסת הדיזל תהיה עדיפה על פני הסופר-מיני ההיברידיות.
 
-
סיכום
כחדשה, ה-C3 מתקשה להיות תחרותית - אבל כמשומשת, ה-C3 מאוד מעניינת.