דאצ'יה סנדרו 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2015, אחרי חבלי לידה ארוכים, החל שיווק מותג הרכב הרומני דאצ'יה בישראל.
המכונית הזולה במבחר היא דאצ'יה סנדרו סטפווי, סופרמיני באיפור שטח - אך הנעה קדמית בלבד. עם זאת, בניגוד למקובל בגרסאות כאילו-שטח, מרווח הגחון הוגדל באופן משמעותי (40 מ"מ) לעומת הדגם הרגיל, לכדי 20.7 ס"מ מרשימים למדי. הדגם המשווק בישראל הוא הדור השני, שהושק בתערוכת פריז 2012 ומבוסס על שלדה של רנו-ניסאן המשמשת, בין היתר, גם את הניסאן ג'וק.
המנוע הוא ה-0.9 ל' טורבו (3 ציל', 90 כ״ס) של רנו, המצויד בתיבה ידנית בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
דאצ׳יה סנדרו 2015 נראית גדולה מאוד ביחס לסופרמיני, והנתונים היבשים מאמתים זאת. היא אינה נאה, העיצוב לא דינאמי, לא חטוב, ואלמלא הפגוש הקדמי והספוילר הקטן מאחור - הייתה מקבלת את תואר שמנמנת הסגמנט.
-
תא נוסעים ומטען
דאצ׳יה הוא מותג ה'לואו קוסט' של רנו וניסאן, והסנדרו מרגישה בהחלט כמו משהו שחסכו בו. בתא הנוסעים לא תמצאו ולו נגיעת בד בודדת. הדשבורד עשוי חומרים פלסטיים קשיחים ודיפוני הדלתות עשויים יריעת פלסטיק אחת. הארגונומיה מוזרה למדי; תאי אחסון אין הרבה; בצד החיובי, יש דיבורית בלוטות' מקורית, חיבור AUX וחלונות חשמל גם מאחור. בהחלט מכובד למכונית במחיר הזה.
צמד המושבים הקדמי מרשים ביחס לשאר תא הנוסעים. הריפוד נאה והמושב עצמו נוח, אך תנוחת הנהיגה רחוקה ממושלמת, לא מעט בגלל גלגל הגה שאינו מתכוונן למרחק. המושבים האחוריים מעט נמוכים, אך למרות בסיס הגלגלים הנדיב וממד הגובה הנכבד, מרווח הראש והרגליים בינוני.
אמנם סף ההטענה גבוה מאוד, אך נפח תא המטען עומד על 320 ליטר, וזה גדול.
 
-
מנוע וביצועים
הסנדרו עושה שימוש במנוע ותיק של רנו - מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, שמפיק 75 סוסים ו-10.9 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים קצרים יחסית. ואיך הכל עובד? טוב מהצפוי. זהו אמנם מנוע מעט מחוספס אך ברוב המצבים לא תצטרכו להוריד הילוך בכדי לעקוף, בוודאי בנסיעה עירונית. פעולת המצמד חלקה והשילוב הדרגתי. בורר ההילוכים מדויק אם כי פעולתו נוקשה ולא חלקה.
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 13.5 ק"מ לליטר במבחן, שהיה תובעני יחסית.
 
-
נוחות והתנהגות
נסיעה עירונית בדאצ׳יה סנדרו 2015. חושפת מתלים רכים באופן כללי, אך עם מהלך ראשוני מעט נוקשה. התוצאה היא גיהוץ לא מושלם של שיבושים קטנים, אבל התמודדות מכובדת עם שיבושים גדולים יותר. בכביש בינעירוני היא נהנית מריסון טוב, והתחושה נעימה. נושא בידוד הרעשים הרבה פחות מוצלח והסנדרו מאוד רועשת ביחס למקובל.
ההיגוי כבד בנהיגה עירונית והופך קל ככל שמתגברת המהירות, בדיוק הפוך מהאידיאל. לפחות הוא מהיר יחסית. האחיזה סבירה אך זוויות הגלגול הגדולות. התנהגות הסנדרו במגבלות מאוד בטוחה ונשלטת בקלות.
 
-
תמורה למחיר
הסנדרו אינה חפה ממגרעות, מורגש שחסכו בה לא מעט והיא רחוקה מלהיות בפסגת הקטגוריה. אבל קשה לבוא אל המכונית בטענות כאשר ניצב לידה, בגאון, תג המחיר הזול בקטגוריה.
-
מה חדש בדאצ'יה סנדרו 2015
תחילת שיווק בישראל בינואר 2015.
-
סיכום
חדשה במחיר משומשת.