דאצ'יה סנדרו 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2018 החל שיווקה של גרסה מתוחת פנים לסנדרו. חיצונית החידוש, שהוצג עוד בסוף 2016 בחו"ל, אינו גדול ומתבטא בעדכון הסבכה, יחידות התאורה ותוספת תאורת יום מסוג לד. גם מבפנים העדכון קליל.
הסנדרו תוצע ברמת אבזור "לורט" שכוללת חיבור בלוטות', בקרת שיוט ומערכת שמע. לרכב ארבע כריות אוויר בלבד ואין מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות - רק מערכת התרעה בהתקנה מקומית מתוצרת מובילאיי.
שינוי גדול נרשם מתחת למכסה המנוע, שם דאצ׳יה סנדרו 2018 מציעה כעת מנוע טורבו-בנזין בנפח 0.9 ליטר של רנו, שמייצר 90 כ"ס ו-15.3 קג"מ. יחידת הכוח מסתייעת בתיבת חמישה הילוכים רובוטית חד-מצמדית. עד כה הסנדרו (למעט דגם הדמוי-שטח "סטפוויי") שווקה רק בגרסת 1.2 ל אטמוספרית (75 כ"ס) בשילוב תיבה ידנית, כאשר שילוב טורבו-רובוטי הוצע רק בגרסת ה"סטפוויי" היקרה יותר.
כמובן שהיהלום שבכתר, כרגיל בדאצ'יה, הוא המחיר, שמעמיד את מכונית הסופרמיני הזו באיזור מכוניות המיני האוטומטיות, שהן קטנות משמעותית ולרוב חלשות יותר.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני פשוט, מיושן ותכליתי, ויתרונו היחיד הוא בהענקת תחושה של רכב גדול יותר.
-
תא נוסעים ומטען
גם בתא הנוסעים הסיפור דומה. עם זאת, אותו עיצוב תכליתי, מסך המולטימדיה הגדול (התקנה מקומית בתוספת מחיר) וחלקי הפלסטיק השחורים בגימור דמוי סיבי פחמן נאים למראה. הנדסת האנוש לא מוצלחת ואיכות הגימור בינונית.
שדה הראייה לאחור מוגבל, גם בחנייה, דבר מובלט בגלל היעדר מצלמה וחיישניים. המושבים מלפנים ומאחור נוחים. המרחב לנוסעים, עבור סופרמיני, טוב, ומאחור יתארחו שני מבוגרים בנחת (שלושה פחות) הודות למרווחי ראש ורגליים מצוינים. תא המטען גדול (320 ל') ויעיל.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע החדש של הסנדרו — 0.9 ליטר, 3 צילינדרים, מגדש, 90 כ"ס, 14.3 קג"מ — מוכר מדגמי רנו. המנוע עושה עבודה טובה ומאיץ את הסנדרו ביעילות, מחסור בכוח אינו מורגש ועקיפות נעשות בקלות יחסית.
מה שמקלקל את הזרימה היא התיבה החד־מצמדית. שילוב ההילוכים נעשה אמנם בצורה חלקה יחסית, אך העברת ההילוכים כלפי מעלה איטית, ומשך הזמן במעבר־בין־הילוכים, כולל שחרור המצמד ושילובו מחדש, מורגש בבירור.
 
-
נוחות והתנהגות
מתלים רכים, שתחילת פעולתם מעט קשה, אינם מעלימים בעיר שיבושים קטנים, אבל מטפלים באופן מכובד בשיבושים גדולים יותר. גם בכביש הבין־עירוני שיבושים קטנים אינם מועלמים לגמרי, אך הריסון על גלי כביש טוב והנוחות הכוללת שם טובה.
מה שפוגע בתחושה בנסיעה בין־עירונית הם רעשי הרוח והכביש הבולטים במהירויות שיוט רגילות. היכולת הדינמית של דאצ׳יה סנדרו 2018 ורמת האחיזה בפניות סבירה, יוצרת התנהגות בטוחה. ההגה סביר מחוץ לעיר, כבד מדי במהירות נמוכה.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של הסנדרו נמוך בכ-10% מהמתחרה האוטומטית הקרובה ביותר, ורחוק מאוד מהמחיר האופייני בסגמנט, כך שהיא מציעה תמורה מכובדת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה LAUREATE 0.9 ליטר טורבו עם כ-350 יחידות.
אחריה גרסת LAUREATE 1.5 ליטר דיזל ידני עם כ-300 יחידות.
 
-
מה חדש בדאצ'יה סנדרו 2018
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים במחצית הראשונה של 2018.
-
סיכום
הכי זולה, ויש לזה סיבה טובה.