דאצ'יה סנדרו 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יצרנית הרכב הרומנית, דאצ‘יה, חשפה ב-2020 דור חדש לסנדרו הוותיקה. הסנדרו החדשה מבוססת על הדור העדכני של הפלטפורמה הקטנה של רנו/ניסאן, ודאצ׳יה מבטיחה כי בסיס מודרני זה משפר את קשיחות השלדה, מציע בטיחות פסיבית משופרת, שילוב מערכות בטיחות עדכניות ועוד. הממדים החיצוניים דומים עד זהים לאלה של הדור היוצא.
כמו הדגם הפורש, גם הדגם החדש יוצע בשתי גרסאות — רגילה או סטפווי מוגבהת; לאחרונה מרווח גחון עדיף ונדיב למדי של 17.4 ס“מ. לאלה מצטרפים גם משטחי החלקה ממתכת מלפנים ומאחור האמורים לספק מעט הגנה בנסיעת שבילים. כרגע סנדרו מוצעת בכל גרסאותיה במרכב האצ‘בק, אך בהמשך צפויה להופיע גם בתצורת סטיישן וגם סדאן שתשווק בשם ’לוגאן‘.
סנדרו החדשה דומה מאוד לדגם היוצא, אך עיצובה החיצוני עדכני יותר. גרסת סטפווי מוסיפה, כמובן, פריטי עיצוב אופייניים לרכבי שטח, כמו שבכה בעיצוב קשוח יותר, דמוי מגן גחון בפגוש מלפנים ומאחור, חצאיות צד שחורות, פסי הטענה על הגג וחישוקי "16 ייחודיים לגרסה זו.
באבזור אופציה לחיישני תאורה, ניתן לתפעל את מגביל המהירות ובקרת השיוט מההגה, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני גשם, ובהתאם לרוח התקופה - מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8.
במפרט הבטיחות שש כריות אוויר בכל רמות הגימור, ונוספה הגנה נגד צליפת שוט ליושבים מאחור. במערכות הבטיחות המתקדמות בלימה אוטונומית, מערכת לניטור שטחים מתים (מכוניות ואופנועים), וגם מערכת עזר לחניה.
בתחילת הדרך תוצע סנדרו החדשה עם מנוע הבנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים המוכר של רנו בגרסה אטמוספרית או מוגדשת (100 כ״ס). בגרסה האטמוספרית תיבה ידנית עם 5 הילוכים, ובמוגדשת תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או תיבה רציפה.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית הסטפווי אינו נאה במיוחד. עם זאת, העיצוב הסולידי והפשוט של הסנדרו יוצר רושם חסון של רכב עבודה, ו"ההסבה לפנאי" בהחלט מתאימה לו. יחד עם תוספות השטח והגגון, נוצר רושם של רכב גדול משמעותית מסופרמיני.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג פשוטה ומיושנת, והמתגים מחולקים בתפזורת לא מובנת. מושב הנהג רך ונטול תמיכות כאילו הוא אינו חדש, ומנגנון כיוון הגובה שלו נראה רע ופועל גרוע. תנוחת הנהיגה גבוהה אך אינה נוחה, הן בגלל המושב והן בשל היעדר כיוון למרחק ההגה. מאחור המושבים נוחים יותר והמרחב טוב. תא המטען גדול מאשר ברוב מכוניות הסופרמיני.
-
מנוע וביצועים
אחד הקלפים החזקים שיש לסטפווי הוא מנוע הדיזל. מדובר ביחידת ה–1.5 ליטר המוכרת של רנו שמייצרת כאן 90 כ"ס. זו משודכת לתיבה ידנית נוחה עם חמישה הילוכים. הביצועים אינם חזקים אך מספקים, גם אם על הנייר נתון הזינוק ל–100 קמ"ש ב–11.9 שניות אינו מרשים. עיקר כוחו של המנוע הוא בתנועה לא מאומצת ובשיוט, כאשר הוא צובר מהירות בעקביות נאה. צריכת הדלק מרשימה, ועמדה אחרי מאות קילומטרים מגוונים על 16.2 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
מבנה גבוה וכיול מתלים רך יחסית אומרים שהסטפווי רוכן באופן מוחשי בפניות ויחד עם חוסר דיוק בהיגוי - וחופש שמפריע בקו ישר - הוא לא ממש מעודד נהיגה מהירה בפניות. גם הבלמים הנרפים משתלבים בכיול הזה.
נוחות הנסיעה אינה אחידה. לפרקים הספיגה טובה אבל אז מגיעים שיבוש או שבר מעט גדולים יותר והסנדרו מתקשה להתמודד אתם. מחוץ לעיר המצב טוב יותר אבל שם גם בולט מחסור בריסון של תנודות המרכב. גם בידוד הרעשים לוקה מאוד בחסר.
 
-
תמורה למחיר
דאצ׳יה סנדרו 2020 הוא הרכב הזול בקטגוריה, ומן הסתם, התמורה למחיר טובה. אם אינכם צריכים דיזל - כלומר, אתם לא עוברים מרחקים גדולים - סופרמיני אחרות במחיר דומה עדיפות. באותה מידה אפשר לרכוש סנדרו 1.2 ליטר בנזין, ולחסוך המון במחיר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה LAUREATE 0.9 ליטר טורבו עם כ-400 יחידות.
אחריה גרסת LAUREATE 1.5 ליטר דיזל עם כ-350 יחידות.
 
-
מה חדש בדאצ'יה סנדרו 2020
הצגת דור חדש לסנדרו, אשר יגיע לישראל החל משנת המודל 2021.
-
סיכום
דאצ׳יה סנדרו 2020 הוא רכב פשוט ומיושן - אבל המחיר שלו זול מאוד בהתאם.