דאצ'יה סנדרו 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2019 דאצ'יה החלה בשיווק גרסה ידנית לסנדרו המחודשת. הסופרמיני של המותג הרומני עברה מתיחת פנים ב-2018, ומשווקת כאן מאז עם מנוע 0.9 ליטר מוגדש המייצר 90 כ"ס ותיבה חד-מצמדית; שיווק הגרסה הידנית עם מנוע 1.2 ליטר הופסק אז.
הגרסה הידנית המחדשת מוצעת עם מנוע חדש בנפח 1.0 ליטר 3 צילינדרים, כאן ללא מגדש, ההספק 73 כ"ס והמומנט 9.7 קג"מ; לתיבה הידנית 5 הילוכים. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 15.1 שניות, המהירות המרבית 158 קמ"ש וצריכת הדלק (בתנאי מעבדה) היא 18.5 ק"מ/ל'.
הסנדרו הידנית מוצעת ברמת גימור 'לורט פק' הכוללת 4 כריות אוויר, בקרת אקלים ומולטימדיה עם צג "7. תג המחיר, כרגיל בדגמי דאצ'יה, עושה את סנדרו הידנית למכונית החדשה הזולה בישראל.
-
עיצוב ונוכחות
דאצ׳יה סנדרו 2019 נראית גדולה מאוד ביחס לסופרמיני, והנתונים היבשים מאמתים זאת. היא אינה נאה, והעיצוב פשוט ומיושן.
-
תא נוסעים ומטען
דאצ׳יה הוא מותג ה'לואו קוסט' של רנו וניסאן, והסנדרו מרגישה בהחלט כמו משהו שחסכו בו. הדשבורד עשוי חומרים פלסטיים קשיחים ודיפוני הדלתות עשויים יריעת פלסטיק אחת. הארגונומיה מוזרה למדי; תאי אחסון אין הרבה; בצד החיובי, יש דיבורית בלוטות' מקורית, חיבור AUX וחלונות חשמל גם מאחור. בהחלט מכובד למכונית במחיר הזה.
צמד המושבים הקדמי מרשים ביחס לשאר תא הנוסעים. הריפוד נאה והמושב עצמו נוח, אך תנוחת הנהיגה רחוקה ממושלמת, לא מעט בגלל גלגל הגה שאינו מתכוונן למרחק.
המושבים האחוריים מעט נמוכים, אך למרות בסיס הגלגלים הנדיב וממד הגובה הנכבד, מרווח הראש והרגליים בינוני.
אמנם סף ההטענה גבוה מאוד, אך נפח תא המטען עומד על 320 ליטר, וזה הרבה ביחס למקובל בקבוצה.
 
-
מנוע וביצועים
עיקר כוחו של מנוע הדיזל הוא בתנועה לא מאומצת ובשיוט, כאשר הוא צובר מהירות בעקביות נאה.
צריכת הדלק מרשימה, עם 16.2 ק"מ לליטר.
מנוע ה-1.2 ל' בעל ביצועים צנועים מהותית משל הדיזל, אך הוא מגלה גמישות מפתיעה, בין היתר בזכות הילוכים קצרים יחסית.
מאידך, ההילוכים הקצרים מותירים את המנוע בסל״ד גבוה ורועש בשיוט. צריכת הדלק עמדה במבחן על 13.5 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נסיעה עירונית בדאצ׳יה סנדרו 2019 חושפת מתלים רכים באופן כללי, אך עם מהלך ראשוני מעט נוקשה. התוצאה היא גיהוץ לא מושלם של שיבושים קטנים, אבל התמודדות מכובדת עם שיבושים גדולים יותר. בכביש בינעירוני היא נהנית מריסון טוב, והתחושה נעימה.
נושא בידוד הרעשים הרבה פחות מוצלח והסנדרו מאוד רועשת ביחס למקובל.
ההיגוי כבד בנהיגה עירונית והופך קל ככל שמתגברת המהירות, בדיוק הפוך מהאידיאל. האחיזה סבירה אך זוויות הגלגול הגדולות. התנהגות הסנדרו במגבלות מאוד בטוחה ונשלטת.
 
-
תמורה למחיר
הסנדרו אינה חפה ממגרעות, מורגש שחסכו בה לא מעט והיא רחוקה מלהיות בפסגת הקטגוריה. אבל קשה לבוא אל המכונית בטענות כאשר ניצב לידה, בגאון, תג המחיר הזול בקטגוריה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה LAUREATE 0.9 ליטר טורבו עם כ-6000 יחידות.
אחריה גרסת LAUREATE 1.5 ליטר דיזל ידני עם כ-200 יחידות.
 
-
מה חדש בדאצ'יה סנדרו 2019
תחילת שיווק גרסה ידנית מתוחת פנים במחצית השניה של 2019.
-
סיכום
זולה, ולא בכדי.