דאצ'יה סנדרו 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 הצטרפה להיצע הסנדרו הגרסה הבסיסית, לאחר שעד כה נמכרה בארץ רק גרסת סטפווי המעט מוגבהת. לסנדרו מנוע 1.2 ליטר המספק 75 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית עם 5 הילוכים. הסנדרו יוצע ברמת גימור אחת במחיר המציב אותו כזול בקטגוריה, ובהתחשב בזאת, רמת האבזור מפתיעה לטובה וכוללת 4 חלונות חשמליים, בקרת שיוט, בלוטות' מקורי ושליטה מההגה על מערכת השמע.
סנדרו סטפווי, אותה סופרמיני מעט מוגבהת ובעלת איפור שטח, תוצע עם גרסת מנוע נוספת שתצטרף ל-0.9 ליטר טורבו בנזין, 90 כ"ס; מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר המייצר 90 כ"ס ו-20.4 קג"מ (ב-1750 סל"ד) ומשודך לאותה תיבה ידנית בת חמישה היל'. מחיר סטפווי מציב גרסה זו כרכב הדיזל הזול בישראל. רמת האבזור זהה לזו שבגרסת הבנזין של סטפווי, וכוללת חישוקי "16, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע הכוללת ניווט, בקרת שיוט, חיבורי USB למערכת הקול ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית הסטפווי אינו נאה במיוחד. עם זאת, העיצוב הסולידי והפשוט של הסנדרו יוצר רושם חסון של רכב עבודה, ו"ההסבה לפנאי" בהחלט מתאימה לו. לסנדרו הרגילה מרווח גחון של 16.5 ס"מ, ולסטפווי מרווח גחון של 20.7 ס"מ - יותר ממה שיש להרבה כלי פנאי. יחד עם תוספות השטח והגגון, נוצר רושם של רכב גדול משמעותית מסופרמיני.
-
תא נוסעים ומטען
כאשר אנחנו אומרים "טעם של פעם", אנחנו מתכוונים לדברים הטובים שהיו. אבל לא כל דבר שהיה פעם היה מוצלח והסנדרו מבהיר זאת כבר במפגש הראשון. זה מתחיל בשלט של המפתח, נמשך בסביבת נהג פשוטה ומיושנת, ומסתיים בצליל טריקה חלול לדלתות.
 
אבל לא רק שהמתגים נראים מיושנים, הם גם מחולקים בתפזורת לא מובנת. מושב הנהג רך ונטול תמיכות כאילו הוא בן חמש ולא חדש, ומנגנון כיוון הגובה שלו נראה רע ופועל גרוע. תנוחת הנהיגה גבוהה אך אינה נוחה, הן בגלל המושב והן בשל היעדר כיוון למרחק ההגה. מאחור המושבים נוחים יותר והמרחב טוב. תא המטען שימושי מאשר ברוב מכוניות הסופרמיני.
 
-
מנוע וביצועים
אחד הקלפים החזקים שיש לסטפווי הוא מנוע הדיזל. מדובר ביחידת ה–1.5 ליטר המוכרת של רנו שמייצרת כאן 90 כ"ס. זו משודכת לתיבה ידנית נוחה עם חמישה הילוכים. הביצועים אינם חזקים אך מספקים, גם אם על הנייר נתון הזינוק ל–100 קמ"ש ב–11.9 שניות אינו מרשים. עיקר כוחו של המנוע הוא בתנועה לא מאומצת ובשיוט, כאשר הוא צובר מהירות בעקביות נאה. צריכת הדלק מרשימה, ועמדה אחרי מאות קילומטרים מגוונים על 16.2 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
מבנה גבוה וכיול מתלים רך יחסית אומרים שהסטפווי רוכן באופן מוחשי בפניות ויחד עם חוסר דיוק בהיגוי - וחופש שמפריע בקו ישר - הוא לא ממש מעודד נהיגה מהירה בפניות. גם הבלמים הנרפים משתלבים בכיול הזה.
נוחות הנסיעה אינה אחידה. לפרקים הספיגה טובה אבל אז מגיעים שיבוש או סדק מעט גדולים יותר והסנדרו מתקשה להתמודד אתם. מחוץ לעיר המצב טוב יותר אבל שם גם בולט מחסור בריסון של תנודות המרכב. גם בידוד הרעשים לוקה מאוד בחסר.
 
-
תמורה למחיר
דאצ׳יה סנדרו 2016 הוא הרכב הזול בקטגוריה, ומן הסתם, התמורה למחיר טובה. אם אינכם צריכים דיזל - כלומר, אתם לא עוברים מרחקים גדולים - סיאט איביזה ידנית ומתחרות נוספות במחיר דומה עדיפות. באותה מידה אולי עדיף לרכוש סנדרו 1.2 ליטר בנזין, ולחסוך המון במחיר.
-
מה חדש בדאצ'יה סנדרו 2016
תחילת שיווק גרסה רגילה והוספת גרסת דיזל וגרסה רובוטית לסטפווי במחצית הראשונה של 2016.
-
סיכום
יש משהו הוגן בדאצ׳יה סנדרו 2016, שמצהיר בברור על תוכנו, אינו יוצר ציפיות שווא ומציג חבילה הומוגנית. רכב הפנאי הזה הוא בברור מיושן לצד סופרמיני חדשות, והתחושה היא כמו חזרה לאחור של שני דורות. אולי יותר. חווית הנהיגה אינה מרשימה, הרכב רועש, לוקה בעידון והוא פשוט בתחושה.
מצד שני, אם מבינים מה קונים ומתאמים ציפיות, מדובר ברכב מרווח ושימושי, עם חטיבת כוח חסכונית ואפילו פוזת פנאי במחיר זול ללא תחרות.