פורד פומה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 החל שיווקו הישראל של הפומה, רכב הפנאי הקטן של פורד.
לפומה מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר המייצר 125 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
פורד פומה מוצע בשלוש רמות גימור – 'טיטניום', 'ST ליין', ו-'ST ליין X' – השונות זו מזו לא רק במפרט האבזור, אלא גם בפרטי עיצוב; ל'טיטניום' מראה יותר קשוח, עם חיפויים כהים לבתי הגלגלים, ואילו ל-'ST ליין'/'ST ליין X' עיצוב ספורטיבי יותר.
ברמת הגימור 'טיטניום' חישוקי "17, ומולטימדיה עם צג "8 - וניתן לקבל מושבים עם שילוב עור ועיסוי בתוספת מחיר.
ברמת הגימור 'ST ליין', מושבים ספורטיביים, מחוונים מוקרנים, גלגל הגה ספורטיבי וכיול מתלים נוקשה יותר. ברמת הגימור 'ST ליין X' חישוקי "18, גג זכוכית, ריפוד עור משולב, מערכת שמע של B&O, בקרת אקלים ועוד. ברמת גימור זו וב-'ST ליין' ניתן לקבל גג בצבע שונה (שחור או כסוף) כאופציה בתשלום.
בכל רמות הגימור חבילת בטיחות אקטיבית מלאה.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של פורד פומה דינאמי ומודרני, למרכב קווים זורמים והחזית מודגשת בזכות צמד יחידות תאורה גדולות והשבכה המגודלת.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג שמרני למדי. בולטים בה שני מסכים – האחד לוח המחוונים המוקרן, השני צג המולטימדיה. מפרט האבזור נאה, אך בולטים בחסרונם כניסה/יציאה ללא מפתח ופתחי מיזוג לאחור.
תנוחת הנהיגה סבירה. המושבים מאחור נוחים פחות מאלה הקדמיים והמרחב שם אינו נדיב.
תא המטען, שנפחו 410 ליטר, גדול ושימושי ביחס למקובל בקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
ביצועי יחידת הכוח מספקים ברוב מתארי הנהיגה, אך במהירויות בין-עירונית תאוצות הביניים (עקיפות, למשל) סבירות בלבד. התיבה פועלת בחלקות אך אינה זריזה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית בלבד. ככל שהמהירות עולה כך פעולת המתלים נעשית טובה יותר, וריסון המרכב בהחלט טוב. בידוד הרעשים סביר פלוס.
בפיתולים מגלים כי הפומה מתנהגת היטב ואפילו מהנה לנהיגה. רק הבלמים אכזבו קצת בשל דוושה נוקשה.
 
-
תמורה למחיר
פורד פומה מתייצב בחלק העליון של הקטגוריה מבחינת מחיר – אך האיכות גבוהה בהתאם.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן עמדה על ליטר לכל 14 ק"מ בממוצע. נאה מאוד.
-
מה חדש בפורד פומה 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
למעט נוחות הנסיעה הבינונית, מדובר ברכב פנאי מצוין - מהטובים בקבוצה.