פורד פומה 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בפברואר 2021 החל שיווקו של פורד פומה, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) על בסיס הסופרמיני פיאסטה.
לפומה מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים, המייצר 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ – משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
לטענת אנשי פורד, זהו הרכב החשוב ביותר שלה באירופה לשנים הקרובות, ומציינים כי השימוש בשם "פומה" אינו מקרי. דגם ספורטיבי בשם זה הוצע על-ידי היצרנית לפני שני עשורים (1997-2002), ופורד שואפת לא רק להעניק אופי ספורטיבי לדגמי הפנאי שלה, אלא שכל דגם ודגם יהיה בעל היכולת הדינמית הגבוהה והמהנה ביותר לנהיגה ביחס למתחרים.
לפומה בסיס גלגלים של 259 ס"מ ואורכו נע בין 419 ס"מ ל-421 ס"מ לפי רמת הגימור. נפח תא המטען, 410 ליטר, הוא מהגדולים בקטגוריה. בתא המטען מספר פתרונות אחסון, כולל "מגבוקס" – שקע גדול וריבועי ברצפה להטענת חפצים גבוהים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של פורד פומה דינאמי, למרכב קווים זורמים והחזית מודגשת גם בזכות צמד יחידות תאורה גדולות – ובעיקר באמצעות הסבכה המגודלת.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מרשים פחות מזה החיצוני, בעיקר שמרני יותר. בולטים בה שני מסכים מוקרנים – האחד לוח המחוונים, השני צג המולטימדיה הניצב בחלקו העליון של הדשבורד ('-STליין'). מפרט האבזור נאה, ובולטים בחסרונם כניסה/יציאה ללא מפתח ופתחי מיזוג לאחור.
תנוחת הנהיגה סבירה, וכך גם נוחות הישיבה במושבים הקדמיים. המושבים מאחור נוחים פחות מאלה הקדמיים והמרחב שם אינו נדיב.
תא המטען שנפחו 410 ליטר גדול ושימושי ביחס למקובל בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח מספקת ברוב מתארי הנהיגה, אך במהירויות בין-עירונית תאוצות הביניים (עקיפות, למשל) סבירות בלבד. שילוב המנוע-תיבה עובד בצורה נאה מאוד, אך התיבה אינה מצטיינת בזריזותה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר אינה מרשימה, ונעה בין בינונית לבינונית-מינוס. ככל שהמהירות עולה כך פעולת המתלים נעשית טובה יותר, וריסון המרכב בהחלט טוב. בידוד הרעשים סביר פלוס.
בפורד הבטיחו שהפומה יהיה המהנה ביותר לנהיגה בקטגוריה, והם בהחלט קיימו. זוויות הגלגול שטוחות יחסית, והרכב שש להיכנס לעיקול, כאשר בהעברות משקל הישבן מהדק את הפנייה בצורה שובבה.
בשימוש רגיל, הנשיכה הראשונית של דוושת הבלם לא הרשימה בגלל מהלך נוקשה יחסית.
-
תמורה למחיר
פורד פומה הוא רכב פנאי קטן המתייצב בחלק העליון של בני הקטגוריה שלו – וגם תג המחיר אינו זול, בהתאם לאיכות הגבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
פורד פומה מוצע בשלוש רמות גימור –טיטניום, ST ליין, ST ליין X - השונות זו מזו לא רק במפרט האבזור, אלא גם בנראות שלהן.
ל'טיטניום' פריטי עיצוב מהסוג המקובל בדגמי פנאי, כמו חיפויים כהים לגלגלים, ואילו ל-'ST ליין' / 'ST ליין X' פריטים לעיצוב ספורטיבי יותר. אלה כוללים, בין השאר, פגושים שונים, חלקים תחתונים בצבעי המרכב, עיצוב אחר לסבכה, ול-'ST ליין' גם כיול מתלים ספורטיבי יותר. בכל רמות הגימור תאורת לד כמעט מלאה.
ברמת הגימור 'טיטניום' חישוקי "17, ומולטימדיה עם צג "8. ברמת הגימור 'ST ליין', מושבים ספורטיביים, מחוונים מוקרנים וגלגל הגה ספורטיבי. ברמת הגימור 'ST ליין X' חישוקי "18, גג זכוכית, ריפוד עור משולב, מערכת שמע של B&O, בקרת אקלים ועוד.
ב'טיטניום' ניתן לקבל מושבים עם שילוב עור בריפוד ועיסוי בקדמיים בתוספת למחיר; ברמת גימור זו וב-'ST ליין' ניתן לקבל גג בצבע שונה (שחור או כסוף) כאופציה בתשלום.
-
בטיחות
פורד פומה נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג בטיחות של 4 כוכבים עם ציון של 75% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-70% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן עמדה על ליטר לכל 14 ק"מ בממוצע. מרשים.
-
מה חדש בפורד פומה 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
פורד פומה מציע עיצוב מרשים, מצויד ביחידת כוח טובה וחסכונית, אבזור המותרות מרשים וכך גם מפרט הבטיחות, וכבונוס זו מכונה שתעלה לך חיוך בכביש המפותל. המגרעה העיקרית היא נוחות הנסיעה הבינונית.