רנו טראפיק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במחצית 2014, הכריזה רנו על טראפיק חדש, דור שלישי לדגם שהוצג ב-1981, ומחליף את דור 2 מ-2000. רנו טראפיק משרת גם כניסאן פרימסאר ומ-2016 גם כפיאט טלנטו.
הדגם החדש, שיצא לאור לרגל כניסת יורו 6, מביא לשוק את העיצוב המרשים של דור 2 בהופעה משופרת יותר, מרכב ארוך ב-21.6 ס"מ, סביבת נהג מחודשת, ואבזור בטיחות ונוחות משודרגים. טראפיק מוצע כמשאית-שלדה/טנדר עם תא-נהג יחיד/כפול וגם כרכב משלוח בשני גבהים, קומבי לסחורה ולנוסעים, כמיניבוס ואפילו כמיניוואן מפואר – הכל בשתי מידות בסיס-גלגלים/אורך.
בעבר שווק עם מנוע 1.6 ל' (120-160 כ"ס, 2 מגדשים בגרסת ההספק הגבוה. אולם לאחר מתיחת הפנים הראשונה (2019) שווק הדגם עם מנוע 2.0 ל' המציע 170 כ"ס ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית.
בשנת 2019 הדגם עבר מתיחת פנים שכללה עדכונים לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג.
בשנת 2022 החל שיווק מהדורה לאחר מתיחת פנים שנייה שכללה בעיקר שינויי עיצוב לחוץ ולפנים ותוספת מערכות בטיחות מתקדמות בחלק מגרסאות הדגם.
-
עיצוב ונוכחות
רנו טראפיק המחודש נראה מצוין מבחוץ, עם סממני עיצוב (יחידות תאורה, למשל) המשייכים אותו באופן ברור למבחר הדגמים של היצרנית.
-
תא נוסעים ומטען
טראפיק שאחרי מתיחת הפנים מציע סביבת נהג סולידית למראה. יש לא מעט חלקים שנראים מיושנים עם כמה חלקים שמוכרים מדגמי רנו עדכניים יותר. חבל שאין ידית אחיזה מלפנים שהייתה מקלה על הכניסה.
שדה הראייה לפנים מצוין, מושב הנהג נוח מאוד והמראות נוחות לתמרונים צפופים. רשימת האבזור קצרה — יש מסך מולטימדיה (7“) עם מצלמת נסיעה לאחור אך איכותו בינונית.
דלתות ההזזה בגרסת הנוסעים קלות לתפעול, והמרחב לנוסעים בשורות 2 ו-3 מצוין. הכניסה לשתי השורות קלה ונוחה.
תא המטען גדול ונוח ועשוי היטב.
-
מנוע וביצועים
המנוע החדש (2.0 ל‘, 170 כ“ס) חזק ומאפשר לטראפיק כושר תנועה מכובד ביותר, גם במעלה הררי ארוך.
התיבה (רובוטית דו-מצמדית) פועלת חלק ומסייעת להפיק את המיטב מהמנוע.
צריכת הדלק טובה למדי — 11.5 ק“מ לליטר במבחן מאומץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בחלקים מסוימים (בעיר) ואפילו טובה מאוד באחרים (מחוץ לעיר). לכך מוסיף הטראפיק גם ריסון טוב של המרכב.
בידוד הרעשים לא מצטיין — לא מעט רעשי רוח וכביש חודרים לתא הנוסעים.
היכולת הדינאמית של הטראפיק טובה ומאפשרת לו לנוע בבטחה גם בכבישים עקלקלים.
-
תמורה למחיר
טראפיק הוא לא הרכב העדכני בקטגוריה, אבל הוא מתומחר בצורה הוגנת ומציע יכולת טובה. רק היעדר מערכות הבטיחות מציק קצת.
-
בטיחות
הדגם נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2015 (מבחן פחות מחמיר) וזכה לציון של שלושה כוכבים בלבד. במבחן ייעודי לבדיקת פעולת מערכות בטיחות ברכב מסחרי שערך הארגון בשנת 2021 הרכב קיבל דירוג "לא מומלץ".
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה למדי — 11.5 ק“מ לליטר במבחן מאומץ.
-
סיכום
מסחרי נוח וחזק.