הונדה סיוויק האצ'בק 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור העשירי של הונדה סיוויק האצ'בק הגיע לישראל ביוני 2017, מקדים בארבעה חודשים את שיווק הסדאן בישראל שיבואו פסק באמצע שנה זו בין היתר בשל ביקוש נמוך.
מכירות תצורת ההאצ'בק המשיכו כשבאוגוסט 2020 הגיע דגם אחרי מתיחת פנים. פרט לשינוי הקוסמטי הקליל לפגושים ולפנסים, בתא הנוסעים הוחלפו דיפונים לכאלה בעלי איכות משופרת ומרקם נעים יותר, המולטימדיה עודכנה, וכוללת כעת גם מתג לעוצמת השמע, ובידוד הרעשים שופר.
פרט לכך אין שינויים מכאניים כשסיוויק ממשיכה להתבסס על הפלטפורמה המשפחתית שמשותפת גם לסיוויק סדאן (בשונה משני הדורות האחרונים) וגם לאקורד (שלא משווקת בישראל).
סיוויק היא חלוצת סדרת מנועי הטורבו של הונדה בישראל עם: 1.0 ל', שלושה צילינדרים, 129 כ"ס, ו-1.5 ל', ארבעה צילינדרים עם 182 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ובאופן כמעט ייחודי בשוק הישראלי מוצעות גם עם תיבה ידנית (6 הילוכים). תחילה רק עבור מנוע ה-1.0 ל' ומ-2018 גם עם מנוע ה-1.5 ל'.
מנוע ה-1.0 ל' נמכר ברמת גימור אחת, 'קומפורט' (ראו שנים קודמות מה היא כוללת), כשגרסת ה-1.5 ל' מוצעת בשתי רמות גימור (גם כן ללא שינוי ביחס לשנים קודמות).
מפרט הבטיחות נרחב וכולל בשתי גרסאות המנוע בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית והצגת תמרורי דרך בלוח המחוונים. רמת 'ספורט פלוס' מוסיפה ניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים רק חידדה את מראה הדגם שחלקים ממנו נראים אגרסיביים וחלקים אחרים כבדים.
-
תא נוסעים ומטען
החומרים בהונדה סיוויק האצ'בק 2020 שופרו לאחר מתיחת הפנים, וגם נוסף בורר עוצמת שמע למולטימדיה. ועדיין איכות החומרים היא לא ברמה של המתחרות. רשימת האבזור קצרה מידי ברמת הגימור הבסיסית. המרווח מלפנים טוב כשתנוחת הנהיגה נמוכה מידי. מאחור חסר מרווח ראש. תא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
השילוב בין מנוע ה-1.0 ל' לתיבה האוטומטית יוצר תחושה מהוססת שיכולה להציק. אותו מנוע עם תיבה ידנית מציע שילוב מצלח יותר. מנוע ה-1.5 ל' טורבו חזק בהרבה, גם אם הוא לא מרגיש כך. בשתיהן צריכת הדלק סבירה.
-
נוחות והתנהגות
מתיחת הפנים שיפרה את הבידוד, כך שאיכות הנסיעה הטובה שהיתה קודם שופרה. התנהגות הכביש מהטובות שיש למרות מנגנון היגוי ייחודי (עם מהלך איטי בתחילה ומהיר בהמשך).
-
תמורה למחיר
החומרים בסביבת הנהג וגם הביצוע אינם יוצרים את אותה תחושה עשירה שמעניקות חלק מהמתחרות. כך שעל אף יתרונות, הונדה סיוויק האצ'בק 2020 לא מציעה תמורה יוצאת דופן.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה ספורט 1.5 ליטר טורבו עם כ-400 יחידות.
אחריה גרסת קומפורט 1.5 ליטר טורבו עם כ-130 יחידות.
-
סיכום
שונה וייחודית, אבל לא מספיק מגובשת.