הונדה סיוויק האצ'בק 2012-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כמו בדור הקודם, גם הדור התשיעי של הסיוויק, שהושק בתערוכת פרנקפורט 2011, התחילה את דרכה בישראל בשתי גרסאות שונות – סדאן המכוונת לאמריקה והאצ'בק המיועדת לאירופה.
בדומה לעבר, גרסת ההאצ'בק מוצעת עם מנוע 1.8 ליטר (משופר מעט) ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית. ההאצ'בק החדשה גדולה מקודמתה, אך בסיס הגלגלים צומצם במפתיע ב-2.5 ס"מ וירד ל-259.5 ס"מ, מהקטנים בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות. העיצוב החיצוני דומה לקודמו, אך נראה שרירי יותר ופחות זוויתי.
בשנת 2014 החל שיווק גרסת הסטיישן (טורר) לסיוויק - לראושנה אי-פעם בשוק הישראלי.
בסוף אותה שנה נחשפה גרסת ה-Type R הקרבית, הנעזרת לראשונה במגדש טורבו - לראשונה אצל הונדה מחוץ לשוק היפני - כמו גם בדיפ' (קדמי) מוגבל החלקה.
ה-Type-R צפויה להגיע לישראל ברבעון האחרון של השנה.
-
עיצוב ונוכחות
הקווים הכלליים של הסיוויק הקודמת עדיין שם, אבל עודנו לטובת רושם גדול וחסון יותר והרבה פחות צעקני.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נותרה מיוחדת, אך בכל זאת, ולמרות השיפור באיכות החומרים, היא אינה מרגישה עשירה במיוחד.
 
מאחור המרחב לרגליים נאה, אך זה של הראש פחות. אפשרויות הקיפול הייחודיות, מעניקות פרקטיות מרשימה.
 
לגרסת הסטיישן (טורר) תא מטען גדול (573 ליטר) בעל פתח הטענה נמוך במיוחד.
-
מנוע וביצועים
חטיבת כח מספקת, אך אינה מרגישה חזקה במיוחד. המנוע נעים, עם פעולה חלקה ושקטה בסל"ד השימושי, ותיבת ההילוכים רהוטה ומעודנת, אך פעולתה מעט איטית.
-
נוחות והתנהגות
ברגע הראשון הסיוויק מרגישה ספורטיבית עם תגובה נחושה להפניית ההגה, אולם ההמשך הרבה יותר רגוע.
 
ההגה מלאכותי וקל מדי וההתנהגות בטוחה וצפויה, אך לא מהנה.
 
השיפור הגדול חל דווקא בעידון, הן מבחינת רעשי הרוח ופעולת המתלים השקטה והן מבחינת הנוחות ששופרה בעיר ומחוצה לה.
-
תמורה למחיר
כרגיל בהונדה, הבעיה האמיתית היא תג המחיר. נכון שעבור הונדה מדובר בשיפור מהותי בתמורה, אך זה עדיין לא מספיק מול המתחרות.
-
סיכום
העיצוב נאה, הביצוע והמחיר פחות.