הונדה סיוויק האצ'בק 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור העשירי של הונדה סיוויק האצ'בק הגיע לישראל ביוני 2017 – מקדים בארבעה חודשים את שיווק הסדאן בישראל שהוצג כמעט שנה לפניו. לאורך כל התקופה שווקו שתי התצורות במקביל עד שבחודש יוני 2020 הופסק שיווק הסדאן בין היתר בשל ביקוש נמוך והעדר מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. מתיחת פנים להאצ'בק הגיעה לישראל באוגוסט 2020, ונמכרה מאז ללא שינויים, כאשר העדכון היחיד נוגע להפסקת שיווק גרסת ה-1.0 ל' בישראל.
סיוויק מתבססת על הפלטפורמה המשפחתית שמשותפת גם לסיוויק סדאן (בשונה משני הדורות האחרונים) וגם לאקורד (שלא משווקת בישראל). סיוויק גם חלוצת סדרת מנועי הטורבו של הונדה בישראל עם: 1.0 ל', שלושה צילינדרים, 129 כ"ס, ו-1.5 ל', ארבעה צילינדרים עם 182 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ובאופן כמעט ייחודי בשוק הישראלי מוצעות גם עם תיבה ידנית (6 הילוכים). תחילה רק עבור מנוע ה-1.0 ל' ומ-2018 גם עם מנוע ה-1.5 ל'.
מנוע ה-1.0 ל' נמכר ברמת גימור אחת, 'קומפורט' (ראו מה היא כוללת בדף דגם 2019), כשגרסת ה-1.5 ל' מוצעת בשתי רמות גימור (גם כן ללא שינוי ביחס לשנים קודמות).
מפרט הבטיחות נרחב וכולל בשתי גרסאות המנוע בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית והצגת תמרורי דרך בלוח המחוונים. רמת 'ספורט פלוס' מוסיפה ניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
מזוויות מסוימות היא משדרת כוחניות ומזוויות אחרות כבדות עם עומס של פרטים. כך או כך, ומרום גילה, הונדה סיוויק האצ'בק 2021 עדיין מושכת תשומת לב.
 
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב מקורי, ובמסגרת מתיחת הפנים (שהגיע לישראל בשנה שעברה) שופרו החומרים ונוסף בורר עוצמת שמע למולטימדיה. ועדיין איכות החומרים לא ברמה של המתחרות, וברמת הגימור הבסיסית, רשימת האבזור קצרה מידי. מלפנים המרווח טוב כשתנוחת הנהיגה נמוכה מידי. מאחור חסר מרווח ראש. תא המטען גדול.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' מספק ביצועים סבירים. התיבה האוטומטית (רציפה עם אופי פעולה של תיבה רגילה) מהוססת גם במצבי תאוצה עירוניים מקובלים כשלפעמים שילוב הכוח מגיע בפתאומיות. אותו מנוע עם תיבה ידנית מציע שילוב מוצלח יותר. מנוע ה-1.5 ל' טורבו חזק בהרבה, כשבגלל אופיו הלינארי לא מרגיש כך. בשתיהן צריכת הדלק סבירה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, והבידוד יעיל כך שמתקבלת איכות נסיעה טובה מאוד. התנהגות הכביש של הונדה סיוויק האצ'בק 2021 היא מהטובות שיש למרות מנגנון היגוי ייחודי (עם מהלך איטי בתחילה ומהיר בהמשך).
 
-
תמורה למחיר
נוחות הנסיעה טובה, יכולות הכביש גבוהות, והביצועים בגרסת ה-1.5 ל' מעולים, אבל סביבת הנהג פחות מזמינה, האבזור דל ברמת הבסיס, והתחושה הכללית בתא הנוסעים מעט פשוטה. שילוב של אלה, יחד עם מחיר גבוה, ומתחרות חדשות שמציעות יותר, יוצר תמורה בינונית.
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה ספורט 1.5 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
אחריה גרסת קומפורט 1 ליטר טורבו עם כ-50 יחידות.
 
-
מה חדש בהונדה סיוויק האצ'בק 2021
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
משפחתית שונה וייחודית, מוערכת ובעלת מוניטין, אבל לא מספיק מגובשת.