הונדה סיוויק האצ'בק 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור העשירי של הונדה סיוויק האצ'בק הוצג ב-2016, על בסיס הרצפה הקומפקטית החדשה של הונדה; בשונה משני הדורות הקודמים, בסיוויק דור עשירי נשענות גרסאות ההאצ'בק והסדאן על אותה הרצפה, כמקובל בתעשייה.
לגרסת ההאצ'בק בסיס גלגלים גדול ב-10.5 ס"מ ביחס לדור הקודם, והמרכב ארוך ורחב יותר.
בישראל מוצעת סיוויק האצ'בק מיוני 2017, עם מנועי 1.0-1.5 מוגדשים ותיבה אוטומטית-רציפה או ידנית.
מפרט אביזרי הבטיחות התקני נרחב, אולם דירוג של 5 כוכבים תקף לכלי רכב שיוצרו אחרי 25 בספטמבר 2017, הודות לתכנון שונה של כריות האוויר העליונות.
-
עיצוב ונוכחות
אם יש משהו שהסיוויק מצטיינת בו - זהו עניין הנוכחות. לסיוויק הופעה בולטת, גסה ולא מצטענת, במיוחד ברמת הגימור הבכירה.
-
תא נוסעים ומטען
כמו העיצוב החיצוני, גם מבפנים הסיוויק מרשימה למראה. כל היתר פחות מרשים - איכות החומרים לא גבוהה (אם כי איכות ההרכבה דווקא כן), תנוחת הנהיגה לא תהיה נוחה לכולם ורשימת אביזרי הנוחות קצרה מהמקובל (ברמת הגימור הבסיסית).
 
המרווח ליושבים מאחור יספיק לאנשים בגודל ממוצע, בשל קו הגג הנמוך. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
בכל הקשור לביצועים, גרסת ה-1.0 ל' טורבו האוטומטית לא מוצלחת. השילוב בין מנוע הטורבו לתיבת ההילוכים מרגיש "לא אפוי", והשניים יוצרים אצל הנהג תחושה מהוססת ומעיקה.
 
לפחות צריכת הדלק סבירה, עם 12-13 ק"מ/ל' בממוצע המבחן. גרסת 1.5 ל' טורבו חזקה בהרבה, אך לא מרגישה כך. צריכת הדלק שלה עמדה על 11 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
בכל הקשור להיבטים הדינאמיים - הסיוויק זורחת (במגבלות הקטגוריה, כמובן). נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש הן מהטובות בקטגוריה - וזאת למרות בידוד רעשים לא מוחלט (בעיקר בשל רעשי כביש), ומנגנון היגוי בעל תפקוד מעט שונה מהרגיל, המצריך הסתגלות.
-
תמורה למחיר
הסיוויק לא מציעה תמורה יוצאת דופן למחיר - פרט למקדם הנוכחות החריג, עבור מי שמחפשים את זה. תצוין גם רשימת אביזרי בטיחות מרשימה, לצד רשימת אביזרי נוחות קצרה מהמקובל.
-
סיכום
יפה, אך לא לגמרי אפויה.