הונדה סיוויק האצ'בק 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור העשירי של הונדה סיוויק האצ'בק הוצג ב-2016, שנה אחרי הסדאן, והגיע לישראל ביוני 2017 – ארבעה חודשים לפני שיווק הסדאן בארץ. עבור שנת המודל 2018 נוספה למנוע ה-1.5 ל' האוטומטית רמת גימור מאובזרת יותר, ולמנוע זה נוספה גם אפשרות לתיבה ידנית.
סיוויק היא המכונית הראשונה של הונדה שמציעה בישראל את סדרת מנועי הטורבו החדשים: 1.0 ל', שלושה צילינדרים, 129 כ"ס, ו-1.5 ל', ארבעה צילינדרים עם 182 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, כשבתחילת הדרך רק מנוע ה-1.0 ל' הוצע גם עם תיבה ידנית (6 הילוכים) ומתחילת 2018 נוספה אפשרות ידנית גם למנוע ה-1.5 ל'. אלטרנטיבה משפחתית חצי-ספורטיבית כמעט וייחודית בשוק הישראלי.
גם הסדאן וגם ההאצ'בק מבוססות על אותה פלטפורמה – שינוי ביחס לשני הדורות הקודמים – ומציעות בסיס גלגלים זהה (270 ס"מ). מבחינת ההאצ'בק מדובר על תוספת משמעותית לאורך, לרוחב ובעיקר לבסיס הגלגלים שגדל ב-10.5 ס"מ ביחס לדור הקודם.
עד עתה שווקה הסיוויק בשתי רמות אבזור, אחת לכל יחידת הכוח. ב-2018 נוספה עוד רמת גימור לגרסת ה-1.5 ל'. זו גבוהה יותר, נקראת 'ספורט פלוס' ומוסיפה לרמת 'ספורט' (שהיתה קודם) גג שמש חשמלי, מערכת שמע משודרגת (עם 11 רמקולים), משטח טעינה אלחוטי לסלולר, בולמי זעזועים מתכווננים (שני מצבים) וניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
אם יש משהו שהסיוויק מצטיינת בו - זהו עניין הנוכחות. לסיוויק הופעה בולטת, גסה ולא מצטנעת, במיוחד ברמת הגימור הבכירה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של הונדה סיוויק האצ'בק 2018 עמוס בפרטים ובנוי מחומרים שמרגישים פשוטים. רמת הגימור הבסיסית מציעה רשימת אבזור קצרה מהמקובל. המרווח מלפנים טוב, מאחור יחסר מרווח ראש לגבוהים. תא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' האוטומטית לא מוצלח. השילוב ביניהם יוצר תחושה מהוססת ומעיקה. אותו מנוע עם תיבה ידנית מוצלח הרבה יותר. גרסת 1.5 ל' טורבו חזקה בהרבה, אך לא מרגישה כך. בשתיהן צריכת הדלק סבירה.
-
נוחות והתנהגות
למרות מנגנון הגה בעל תפקוד שונה (איטי בתחילה ומהיר בהמשך), התנהגות הכביש של הונדה סיוויק 2018 היא אחת המהנות בקטגוריה המשפחתית. גם נוחות הנסיעה טובה כשרק בידוד הרעשים מעט חסר.
-
תמורה למחיר
הונדה סיוויק האצ'בק 2018 לא מציעה תמורה יוצאת דופן למחיר – פרט למקדם הנוכחות החריג, עבור מי שמחפשים את זה. תצוין גם רשימת אביזרי בטיחות מרשימה, לצד רשימת אביזרי נוחות קצרה מהמקובל בגרסת ה-1.0 ל'.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה גרסת ספורט 1.5 ליטר טורבו 5 דלתות עם כ-800 יחידות
אחריה גרסת קומפורט 1 ליטר טורבו 5 דלתות עם כ-750 יחידות.
 
-
סיכום
מרשימה על הנייר, מעט פחות במציאות.