הונדה סיוויק האצ'בק 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
דור חדש כבר הוצג, ויתכן ויגיע אלינו במהלך השנה. בינתיים ימשיך להתגלגל אצלנו הדור הקודם וללא שינוי משנה שעברה.
זהו דור עשירי לסיוויק כאשר תצורת ההאצ'בק הגיעה לישראל ביוני 2017 – מקדימה בארבעה חודשים את שיווק תצורת הסדאן בישראל שהוצגה כמעט שנה לפניה. לאורך כל התקופה שווקו שתי התצורות במקביל עד שבחודש יוני 2020 הופסק שיווק הסדאן בין היתר בשל ביקוש נמוך והעדר מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. מתיחת פנים להאצ'בק הגיעה לישראל באוגוסט 2020, ומאז נמכרה ללא שינויים, פרט להפסקת שיווק גרסת ה-1.0 ל' בשנה שעברה.
סיוויק מתבססת על הפלטפורמה המשפחתית שמשותפת גם לסיוויק סדאן (בשונה משני הדורות האחרונים) וגם לאקורד (שלא משווקת בישראל). בישראל היא מוצעת רק עם מנוע טורבו אחד: 1.5 ל', ארבעה צילינדרים עם 182 כ"ס (עד 2021 היה גם מנוע טורבו-בנזין 1.0 ל', שלושה צילינדרים, 129 כ"ס). המנוע מוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ובאופן כמעט ייחודי בשוק הישראלי גם עם תיבה ידנית (6 הילוכים).
כבעבר יש שתי רמות גימור, 'ספורט' ו'ספורט פלוס'. בשתי רמות הגימור נמצא מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות כמו בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית והצגת תמרורי דרך בלוח המחוונים. רמת 'ספורט פלוס' מוסיפה ניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
זו אולי מכונית וותיקה, אבל כיוון שאין הרבה ממנה על הכביש, היא עדיין מושכת תשומת לב. העיצוב לא הרמוני במיוחד כשמזוויות מסוימות הוא משדר כוחניות ומזוויות אחרות כבדות עם עומס של פרטים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של הונדה סיוויק 2022 נאה, והעיצוב מקורי. אבל איכות החומרים לא ברמה של המתחרות. מלפנים המרווח טוב ותנוחת הנהיגה הנמוכה מכניסה את הנהג למוד קרבי. מאחור חסר מרווח ראש. תא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' טורבו חזק ומציע ביצועים טובים, כשבגלל אופיו הלינארי לא מרגיש כך. התיבה האוטומטית (רציפה עם אופי פעולה של תיבה רגילה) מהוססת גם במצבי תאוצה עירוניים מקובלים כשלפעמים שילוב הכוח מגיע בפתאומיות. צריכת הדלק סבירה וממוצעת לקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של הונדה סיוויק 2022 מוצלח. הוא גם מציע נוחות נסיעה טובה בכל תוואי ומהירות, וגם התנהגות כביש מהטובות שיש למרות מנגנון היגוי ייחודי (עם מהלך איטי בתחילה ומהיר בהמשך). גם בידוד הרעשים יעיל כך שאיכות הנסיעה טובה מאוד.
-
תמורה למחיר
יש לסיוויק כמה קלפים חזקים (נוחות נסיעה, יכולות דינמיות, ביצועים), כשחסרונה המרכזי הוא תחושה כללית פשוטה בתא הנוסעים בגלל איכות החומרים. אבל המחיר הגבוהה, והמתחרות האטרקטיביות יותר, יוצרים כאן תמורה בינונית.
-
מה חדש בהונדה סיוויק האצ'בק 2022
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
משפחתית עם הופעה ייחודית ובעלת מוניטין, אבל לא מספיק אטרקטיבית.