הונדה ג'אז 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במהלך 2018 החל שיווק הגרסה המחודשת של הונדה ג׳אז – קצת יותר משלוש שנים מאז שהוצג הדור הנוכחי של הדגם.
במסגרת העדכון הקליל, הוחלפו השבכה הקדמית והפגושים (מלפנים ומאחור) ונוספה יחידת הנעה חדשה להיצע באירופה (1.5 ל'). יצוין כי ג'אז לא הוצעה בישראל עם אפשרות למנוע ה-1.5 ליטר (130 כ"ס) – למרות שמנוע זה מוצע גם עם תיבה אוטומטית.
בישראל המשכנו לקבל את מנוע ה-1.3 ליטר המוכר שמספק 102 כ"ס, ואפשרות בחירה בין תיבת 6 הילוכים ידנית לבין תיבה אוטומטית-רציפה.
כמו בדגם טרום העדכון, גם הפעם ציון הריסוק של ג'אז תקף רק מרמת הגימור 'קומפורט' ומעלה, לה מפרט בטיחות דומה לזה שאיתו נבחנה במבחן הריסוק של יורו NCAP.
-
עיצוב ונוכחות
הג'אז החדשה ביצעה קפיצה מוחשית קדימה בכל הקשור לעיצוב החיצוני. מצד אחד הונדה בחרה לשמר את הקווים המוכרים של הג'אז לדורותיה, והקשר אליהם ברור במראה המעט קופסתי-מיניוואני שלה. מצד שני הונדה הצליחה להקנות לה מראה דינאמי ומעניין יותר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה למראה ומציג עיצוב מודרני-הייטקי. החומרים טובים בסך הכל, אך משתנים בהתאם לרמת הגימור. אבל הסיפור כאן, בדומה לדורות הקודמים, הוא המרחב והפונקציונאליות של התא. הג'אז מציעה מרווחים נדיבים לנוסעים, ותא המטען צמח בנפחו. הג'אז מציעה גם מגוון רחב של אפשרויות קיפול למושבים.
-
מנוע וביצועים
הונדה ג'אז 2018 מצוידת במנוע 1.3 ליטר הנעזר בכל מיני תופינים טכנולוגיים שאמורים לשפר את צריכת הדלק – אבל ההספק והמומנט אינם מרשימים. מתחת לשיא המומנט המנוע מגיב ברפיון מסוים, מתקשה להפגין יכולת בתחום הביצועים ואינו חלק או שקט דיו. הוא מתחיל להפגין כושר סביר רק באזור 4000 סל"ד ודורש לא פעם ולדחוק אותו לחלק העליון של הסקאלה בשביל לנפק את הביצועים החסרים. בצד החיובי, צריכת הדלק המובטחת אכן נמוכה - בין 15 ל-16 ק״מ לליטר בממוצע. התיבה הרציפה מנסה לדמות בפעולתה את אופי הפעולה של תיבה אוטומטית. במרבית הזמן זה עובד טוב, אך לפעמים היא מתעקשת "להישאר בהילוך" וכך להציב המנוע בסל"ד נמוך מדי, עניין שלא כל כך מסתדר עם המחסור בגמישות מצד המנוע. לתיבה הידנית שישה הילוכים. למוט מהלך ברור ומדויק, והמצמד קל ונוח לתפעול.
-
נוחות והתנהגות
הג׳אז מעניקה נוחות נסיעה טובה למדי, זאת למרות נוקשות מסוימת של המתלים וקושי להתמודד עם שיבושים גדולים.
ההתנהגות בפיתולים השתפרה אף היא, עם נכונות גבוהה להיכנס לפנייה ולהגיב היטב לפקודות הנהג - אך זו עדיין מכונית גמלונית יחסית, ההגה קל מהרצוי וישנן זוויות גלגול מוחשיות.
 
-
תמורה למחיר
בניגוד לדורות עברו, הדור השלישי של הג'אז מתומחר בצורה תחרותית למדי בגרסה האוטומטית ומציע תמורה מצוינת. הגרסה הידנית יקרה יחסית ופחות משתלמת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 1.3 ליטר עם כ-2600 יחידות.
אחריה גרסת טרנטד 1.3 ליטר ידני עם כ-50 יחידות.
 
-
מה חדש בהונדה ג'אז 2018
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים באפריל 2018.
-
סיכום
הונדה ג׳אז 2018 שומרת על היתרונות המסורתיים של הדגם בדמות מרחב אדיר (ביחס לממדים) לנוסעים ופונקציונאליות מרשימה. תחומי הניהוג והנסיעה שופרו אף הם, אך יחידת הכוח הפושרת פוגעת באטרקטיביות של החבילה.