ג'יפ קומפאס 2006-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ג'יפ קומפאס הוא תוצר שנבע מההחלטה (מאוחרת) של מותג ג'יפ להתרחב אל מעבר לקהל מסוקסי-השטח המסורתי.
כך הגיח לעולם הקומפאס ואחיו הקצת-יותר קשוח הפטריוט. הפלטפורמה משותפת לדודג' קליבר, מה שלכשעצמו אומר דרשני.
גם לנו קשה לקבל בזרועות פתוחות את הסמל של ג'יפ על רכב מסוג זה, מה גם שהוא רחוק מהעידון והליטוש של מתחרים יפנים (ויקר יחסית לקוריאנים).
יכולת השטח לא ממש קיימת בשל מגבלות מרווח גחון זוויות מרכב ופגיעות כללית, מה גם שאין Low.
פרט טכני יוצא-דופן (בודאי עבור ג'יפ) היא תיבה אוטומטית רציפה.
לקראת 2011 עבר הקומפאס מתיחת "פנים ובפנים". החזית החדשה של אחיו הגדול (הגרנד צ'ירוקי), הועתקה לאח הקטן כמו גם עדכונים מינורים מהצד ומאחור.
גם תא הנוסעים עודכן ובעיקר הושחר, אך אל תצפו לאיכות גבוהה בהרבה.
חשוב יותר הוא שבכל הדגמים מוצעות כיום שש כריות אוויר בניגוד לארבע בעבר - אולם במבחן הריסוק האירופאי (N-CAP) זכאי הקומפאס רק ל-2 כוכבים.
שיווק הדגם בישראל הופסק באוגוסט 2015.
-
עיצוב ונוכחות
היה משהו נחמד בעיצובו המקורי של הקומפאס. החזית החדשה אמנם יותר מרשימה ובעלת נוכחות, אך החיבור לשאר המרכב מהצד ומאחור אינו הרמוני.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים עודכן במראה ובמגע, החומרים עדיין פשוטים אך איכות ההרכבה שופרה והתא מרגיש עמיד.
 
המרווח טוב מלפנים ומאחור.
 
תא המטען קטן יחסית.
-
מנוע וביצועים
מנוע 2.4 ליטר המשודך לתיבת הילוכים רציפה מתקשה מעט ביציאה מהמקום, אך בתנועה מספק ביצועים נאים.
 
צריכת הדלק ממוצעת מינוס.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בסדר בכבישים "טובים". בכבישים ממוצעים (ונפוצים) יותר, המתלים יעבירו לתא הנוסעים מחאתם.
 
התנהגות הכביש מפתיעה לטובה. זוויות הגלגול קטנות יחסית, ההגה מהיר והמרכב משנה כיוון ברצון וללא דרמה.
-
תמורה למחיר
הקומפאס לא היה זול ביחס למתחרות - ובכל מקרה לא הציע אף יתרון מובהק, אולי רק בשם המשפחה.
-
סיכום
נושא את שם המשפחה בחסד ולא ובזכות.