ג'יפ קומפאס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של ג'יפ קומפאס הוצג באמצע 2016 והגיע אלינו דרך היבוא המקביל ביולי 2017 וביבוא רשמי רק ביוני 2018. לאורך כל השנים הדגם נמכר ללא שינוי עד שנה זו, בה שולבו לראשונה גרסאות היברידיות נטענות. בנוסף מנוע הטורבו-בנזין הוחלף באחר.
מנוע הטורבו-בנזין 1.4 ליטר 170 כ"ס הוחלף במנוע חדש: טורבו-בנזין 1.3 ליטר חדש 150 כ"ס גם כן של קבוצת פיאט-קרייזלר (FCA). גם התיבה כעת שונה ובמקום תיבה אוטומטית 9 הילוכים נמצא תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. בעבר שווק הדגם בהנעה כפולה (לא קבועה), בדגם החדש ההנעה קדמית.
לצד המנוע החדש נמצא גם 2 גרסאות היברידיות נטענות חדשות. הן מצוידות באותו מנוע 1.3 בנזין – כאן, בגרסאות 130 או 180 כ"ס – ועם אותה תיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים, שמניעים רק את הגלגלים הקדמיים. מנוע חשמלי המייצר 60 כ"ס מניע את הגלגלים האחוריים ליצירת הנעה כפולה. ההספק המשולב הוא 190 או 240 כ"ס. סוללת 11.4 קוט"ש מציעות טווח חשמלי רשמי של 48 ק"מ. מערך הסוללות הביא להקטנת תא המטען ב-18 ליטרים ל-350 ליטרים, צמצום נפח מיכל הדלק ב-18.5 ליטרים ל-36.5 ליטרים, להגדלת המשקל ב-420 ק"ג ל-1935 ק"ג.
קומפאס מבוסס על פלטפורמת 'קטנה רחבה 4x4' של פיאט שמשרתת מבחר דגמים ומקורה נמתח עד ימי השת"פ של פיאט עם אופל.
יש 3 רמות גימור רמת גימור 'לונגיטיוד' כוללת חישוקי "17, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה וצג "7. רמת גימור 'לימיטד' מוספיה גם גג זכוכית, מפתח חכם, צג "8.4. רמת גימור 'S', מוסיפה תאורת קסנון עם עמעום אוטומטי, חישוקי "19, גג בצבע שחור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים, מערכת שמע של אלפין, ריפוד עור וחניה אוטומטית.
הגרסה ההיברידית נטענת בהספק 190 כ"ס תוצע ברמת גימור 'לימיטד', הכוללת כאן גם תפעול חשמלי למושבים; גרסת 240 כ"ס תוצע ברמת גימור 'S', ובאבזור נוסף אוורור למושבים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מצליח לחבר את המסר המסוקס הנדרש ברכבי פנאי עכשוויים, יחד עם מראה אלגנטי הנדרש מהמיצוב בתחום היוקרה: שטח, אבל לא יותר מדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ובכלל חלל הנוסעים נעים לשהייה, מרחב המחייה נדיב, גם מאחור, והישיבה גבוהה כנדרש. איכות החומרים לא מתעלה, אבל העיצוב נאה וגם האבזור מפצה על כך במידה.
תא המטען סביר ומכיל גלגל חלופי בגודל מלא.
 
-
מנוע וביצועים
נבחן רק מנוע ה-1.3 ליטר 150 כ"ס. התגובה ללחיצת מצערת אינה חדה. זה מקשה על תמרונים איטיים כמו בחניה או פקק וגם בנסיעת שבילים. גם התיבה אינה זריזה בהחלפת הילוכים וזה מוביל לכך שהאצות הביניים אינן זריזות.
-
נוחות והתנהגות
הוא פחות מסתדר עם שיבושים קטנים ובמהירות שיוט הוא גם מחסיר ריסון, אבל סה"כ נוחות הנסיעה טובה. גם בידוד רעשי הרוח והכביש מוצלח. מנוע פחות אבל לא מטריד.
יכולת השטח גבוהה מהמקובל בקבוצה.
היכולת הדינמית טובה, אבל בקצב גבוה הוא מרגיש גמלוני ומסורבל.
 
-
תמורה למחיר
קומפאס מציע שימושיות טובה, מפרט נאה (גם בבטיחות), עיצוב נהדר, ולא פחות חשוב – ייחוס משפחתי נחשב. העניין הוא שמחירו יחסית קרוב מידי לגרסאות הכניסה של מתחריו מתחום היוקרה.
-
בטיחות
ארגון EURONCAP בחן את קומפאס עם תחילת שיווקו ב-2017 והעניק לו ציון של 5 כוכבי בטיחות. מבין אבזור הבטיחות נציין: בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. רמת גימור 'לימיטד' מוסיפה גם בקרת שיוט אקטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה עם 11.1 ק"מ/ל' בתוואי המבחן המאומץ, ו-14.1 ק"מ/ל' בנהיגה רגועה.
-
מה חדש בג'יפ קומפאס 2021
מנוע טורבו בנזין חדש עם תיבה חדשה. לראשונה בדור הזה קומפאס מוצע בגרסת הנעה קדמית. בנוסף לראשונה מצטרפים גרסאות היברידיות נטענות.
-
סיכום
תדמית של מותג אלמותי באריזה משפחתית.