ג'יפ קומפאס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של ג'יפ קומפאס הוצג באמצע 2016 והגיע אלינו דרך היבוא המקביל ביולי 2017 וביבוא רשמי ביוני 2018. לאורך כל השנים הדגם נמכר ללא שינוי, כשעדכון ראשון לדגם התרחש ב-2020 עם החלפת יחידת הכוח ששירתה את הדגם עד אותו זמן, והצטרפות – לראשונה – של גרסאות היברידיות נטענות. בשנה זו חל עדכון נוסף כשבמרץ 2022 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים.
השינוי החיצוני מינורי עם עדכון לשבכה והחלפת יחידות התאורה לטכנולוגיית לד. השינוי בסביבת הנהג גדול יותר, וכולל מערך מולטימדיה חדש עם ממשקי קישור וצגים חדשים וגדולים יותר. יש גם לוח מחוונים מוקרן ועיצוב שונה לדשבורד.
קומפס חולק אותה פלטפורמה 'קטנה-רחבה 4X4' שמקורה בפיאט עם רנגייד/X500 ואלפא רומיאו טונאלה.
היצע יחידת הכוח הדלדל ביחס לשנה שעברה. ההיצע מתחיל במנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר חדש 150 כ"ס של קבוצת פיאט-קרייזלר (FCA), שמשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית. היצע הגרסאות ההיברידיות כולל עתה רק מנוע אחד: את אותו מנוע 1.3 בנזין אבל בהספק של 180 כ"ס, ועם אותה תיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים, שמניעים רק את הגלגלים הקדמיים. ובתוספת של מנוע חשמלי המייצר 60 כ"ס מניע את הגלגלים האחוריים ליצירת הנעה כפולה. ההספק המשולב 240 כ"ס. גרסת ה-190 כ"ס ירדה מההיצע.
סוללת 11.4 קוט"ש מציעות טווח חשמלי רשמי של 48 ק"מ. מערך הסוללות הביא להקטנת תא המטען ב-18 ליטרים ל-350 ליטרים.
גם חלק מרמות הגימור שונו. רמת גימור 'לונגיטיוד' כוללת כמו בעבר חישוקי "17 ובקרת אקלים מפוצלת, אבל המולטימדיה שודרגה ל-"8.4 לעומת "7 בעבר.
קומפס מוצע כעת גם במהדורת גימור '80 שנים לג'יפ' שמוסיפה חישוקי "18, גג זכוכית, צביעה דו-גונית, מפתח חכם, צג "10.1, מחוונים מוקרנים.
רמת גימור 'S', מוסיפה חישוקי "19, חיפויי בתי הגלגלים בצבע מרכב, תפעול חשמלי לפתיחת תא המטען ולמושבים הקדמיים וריפוד עור. הגרסה ההיברידית נטענת מוצעת אף היא ברמת הגימור 'S', ובמפרט שלה, בנוסף, מצלמות היקפיות.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים ממש שולית עם נגיעה קלה לחרטום ועדכון הפנים לטכנולוגיית לד. המראה כמו "מיני גרנד צ'רוקי" נותר ונראה נהדר.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים העדכון בולט, עם עיצוב חדש לדשבורד, שימוש בחומרים איכותיים יותר ומסך מולטימדיה גדול מבעבר. תפעול המערכות נוח ברובו.
תנוחת נהיגה מאוד גבוהה, המושב נוח לישיבה לאורך זמן והוא גם נאה לעין. המרחב מאחור טוב למדי, ולרשות הנוסעים שם פתחי אוורור. לתא המטען נפח סביר (438 ליטר).
 
-
מנוע וביצועים
נבחן רק מנוע ה-1.3 ליטר 150 כ"ס. התגובה ללחיצת מצערת אינה חדה. זה מקשה על תמרונים איטיים כמו בחניה או פקק וגם בנסיעת שבילים. גם התיבה אינה זריזה בהחלפת הילוכים וזה מוביל לכך שהאצות הביניים אינן זריזות.
-
נוחות והתנהגות
 
נוחות הנסיעה – בייחוד במהירות איטית בינונית. קומפס לא מבודד כראוי שיבושים קלים ובינוניים. ככל שעולה המהירות גם מגלים שחסר ריסון והרכב נע מדי על גלי כביש. בנוסף, רעשי הכביש והרוח בולטים, וקוטר הסיבוב (11.4 מ') מעט גדול לרכב בממדים כאלה.
בנסיעת שבילים מתקבל מצב דומה עם נוחות נסיעה בינונית. עם בורות גדולים קומפאס התמודד טוב יותר וגם הפגין חוסן מבני. שימו לב שמרווח הגחון לא גדול ושזווית הגישה מוגבלת.
הכיול הקשיח עוזר לקומפס להציע יכולות דינמיות גבוהות.
 
-
תמורה למחיר
מתיחת הפנים שיפרה את איכות הפנים והוסיפה אבזור. העיצוב הנאה שהיה קודם נותר. אבל המחיר התייקר והמתחרות לא עושות הנחות. כך שהתמורה בינונית-טובה.
-
בטיחות
ארגון EURONCAP בחן את קומפאס עם תחילת שיווקו ב-2017 והעניק לו ציון של 5 כוכבי בטיחות. מבין אבזור הבטיחות נציין: בלימה אוטונומית, ותיקון סטייה מנתיב. במהדורת '80 שנים לג'יפ' נוספה בקרת שיוט אדפטיבית. הגרסה ההיברידית-נטענת מוסיפה גם ניטור שטחים מתים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה עם 11.1 ק"מ/ל' בתוואי המבחן המאומץ, ו-14.1 ק"מ/ל' בנהיגה רגועה.
 
-
מה חדש בג'יפ קומפאס 2022
קומפאס מגיע לאחר מתיחת פנים, העדכון החיצוני שולי, בתא הנוסעים שינויים גדול שעיקרו מערך מולטימדיה חדש עם ממשקי קישור וצגים חדשים וגדולים יותר. בנוסף הופסק שיווק היברידית נטענת עם 190 כ"ס. נותרה הגרסה היברידית נטענת החזקה יותר עם 240 כ"ס.
-
סיכום
אוסף השדרוגים שעבר במסגרת מתיחת הפנים מטיב עם ג'יפ קומפאס, אבל במקביל המחיר התייקר.