ג'יפ קומפאס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של ג'יפ קומפאס הוצג באמצע 2016 והגיע אלינו דרך היבוא המקביל ביולי 2017 ודרך היבוא הרשמי ביוני 2018. מאז הדגם לא השתנה ונותר כשהיה, אבל בשנה זו הופסק יבוא גרסת 'טריילהוק' שהגיעה בערוץ היבוא המקביל עם מפרט שונה ומנוע אחר.
זהו דור שני לדגם שלמעשה מחליף גם את קודמו וגם את ג'יפ פטריוט. הוא מבוסס על פלטפורמה שונה, הפעם זו פלטפורמת 'קטנה רחבה 4X4' של פיאט שמשרתת מבחר דגמים מזה למעלה מעשור וחצי ומקורה נמתח עד ימי השת"פ של פיאט עם אופל.
בעולם הוא מוצע עם היצע עצום של 17 יחידות כוח (מנועי בנזין ודיזל), לישראל הוא מגיע רק בגרסת מנוע אחת: טורבו-בנזין, 1.4 ליטר 170 כ"ס של פיאט, עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה לא קבעה.
הוא מוצע בשתי רמות גימור מכוונות "כביש", רמת 'לימיטד' ו'לימיטד פלוס', שפרטים נוספים אפשר לראות בדף דגם של שנת 2018.
-
עיצוב ונוכחות
קומפס משלב בין מרכיבי שטח קלאסיים כמו החזית בכל כך מזוהה עם המותג לקווים אלגנטיים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה, בנוי היטב, אבל החומרים פשוטים מידי ביחס למעמד. הישיבה גבוהה כנדרש ולא חסר מקום באף שורת מושבים. תא המטען סביר בנפחו ובעל סף הטענה גבוה.
-
מנוע וביצועים
כשההילוך המתאים משולב והמנוע בתחום היעיל שלו, הביצועים דווקא בסדר, אבל עם כל כך הרבה הילוכים (9!) קומפקס מתקשה לייצר את הדחף הראוי בכל נקודת זמן.
-
נוחות והתנהגות
שיבושים קטנים וחספוסי כביש מורגשים יותר מהרצוי, וגם הריסון חסר, אבל במרבית תנאי הדרך קומפאס יודע להציע נוחות נסיעה טובה.
הנוחות הטובה גם נשמרת בשטח ושם הוא גם מציע יכולת גבוהה מהמקובל בקבוצה.
היכולת הדינמית טובה, אבל בקצב גבוה הוא מרגיש גמלוני ומסורבל.
 
-
תמורה למחיר
קומפאס מציע שימושיות טובה, מפרט נאה (גם בבטיחות), עיצוב נהדר, ולא פחות חשוב – ייחוס משפחתי נחשב. העניין הוא שמחירו יחסית קרוב מידי לגרסאות הכניסה של מתחריו מתחום היוקרה.
-
בטיחות
קומפאס זכה לציון של 5 כוכבי בטיחות מטעם ארגון EuroNCAP. מבין אבזור הבטיחות נציין: מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא מרשימה.
-
מה חדש בג'יפ קומפאס 2020
הופסק יבוא גרסת 'טריילהוק' שהגיעה בערוץ היבוא המקביל עם מפרט שונה ומנוע אחר.
-
סיכום
מנסה למצב את עצמו בין מותגי היוקרה.