ג'יפ קומפאס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ג'יפ קומפאס הוא רכב פנאי בינוני החולק פלטפורמה עם פיאט 500X אלפא רומיאו טונאלה ועוד.
הדור השני של הקומפאס הגיע אלינו רשמית ב-2018, וזכה לעדכון ב-2020 עם החלפת יחידת הכוח והצטרפות של גרסאות היברידיות נטענות.
במרץ 2022 הגיע לארץ הדגם לאחר שעבר מתיחת פנים.
השינוי החיצוני מינורי עם עדכון לשבכה והחלפת יחידות התאורה לטכנולוגיית לד. השינוי בסביבת הנהג גדול יותר, וכולל מערך מולטימדיה חדש עם ממשקי קישור וצגים חדשים וגדולים יותר. יש גם לוח מחוונים מוקרן ועיצוב שונה לדשבורד.
היצע יחידת הכוח הוקטן וההיצע מתחיל במנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר 150 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים והנעה קדמית. ההיצע ההיברידי כולל עתה רק יחידה אחת: אותו מנוע 1.3 טורבו-בנזין בתוספת של מנוע חשמלי. ההספק המשולב 240 כ"ס, לתיבה 6 הילוכים וההנעה כפולה.
סוללת 11.4 קוט"ש מציעה טווח חשמלי רשמי של 48 ק"מ. מערך הסוללות הביא להקטנת תא המטען ל-350 ליטרים.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים מינורית עם נגיעה קלה לחרטום ועדכון הפנסים לטכנולוגיית לד. העיצוב הכללי שנראה כמו "מיני גרנד צ'רוקי" נותר ועדיין נאה ומושך.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים העדכון בולט ייתר, עם עיצוב חדש לדשבורד, שימוש בחומרים איכותיים יותר ומסך מולטימדיה גדול מבעבר. תפעול המערכות נוח ברובו.
תנוחת נהיגה מאוד גבוהה, המושב נוח לישיבה לאורך זמן והוא גם נאה לעין. המרחב מאחור נאה למדי, ולרשות הנוסעים שם פתחי אוורור. לתא המטען בגרסת הבנזין נפח סביר (438 ליטר).
-
מנוע וביצועים
מבחן דרכים בוצע רק לגרסת ה-1.3 ליטר 150 כ"ס. התגובה ללחיצת מצערת אינה חדה. זה מקשה על תמרונים איטיים כמו בחניה או בפקק וגם בנהיגת שבילים. גם התיבה אינה מיידית בהחלפת הילוכים וזה מוביל לכך שהאצות הביניים אינן זריזות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה – בייחוד במהירות איטית - בינונית. ככל שעולה המהירות גם מגלים שחסר ריסון והרכב נע מדי על גלי אספלט. בנוסף, רעשי הכביש והרוח בולטים, וקוטר הסיבוב (11.4 מ') גדול יחסית לרכב בממדים כאלה.
בנסיעת שבילים מתקבל מצב דומה עם נוחות נסיעה בינונית. עם בורות גדולים קומפאס התמודד טוב יותר וגם הפגין חוסן מבני. שימו לב בשטח שמרווח הגחון לא נדיב ושזווית הגישה מוגבלת.
בפיתולים הכיול הקשיח עוזר לקומפאס להציע יכולות דינמיות גבוהות.
-
תמורה למחיר
מתיחת הפנים שיפרה את איכות הפנים והוסיפה אבזור, אבל המחיר התייקר והמתחרות רבות וטובות. כך שהתמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
חלק מרמות הגימור שונו במתיחת הפנים; רמת גימור 'לונגיטיוד' כוללת כמו בעבר חישוקי "17 ובקרת אקלים מפוצלת, אבל המולטימדיה שודרגה ל-"8.4 לעומת "7 בעבר.
קומפאס מוצע כעת גם במהדורה מיוחדת '80 שנים לג'יפ' שמוסיפה חישוקי "18, גג זכוכית, צביעה דו-גונית, מפתח חכם, צג "10.1 ומחוונים מוקרנים.
רמת גימור 'S' מוסיפה חישוקי "19, חיפויי בתי הגלגלים בצבע מרכב, תפעול חשמלי לפתיחת תא המטען ולמושבים הקדמיים, וריפוד עור. הגרסה ההיברידית נטענת מוצעת אף היא ברמת הגימור 'S', ובמפרט שלה, בנוסף, מצלמות היקפיות.
-
בטיחות
ארגון יורו-NCAP בחן את הקומפאס עם תחילת שיווקו ב-2017 והעניק לו ציון של 5 כוכבי בטיחות, אולם פרוטוקול המבחן עודכן והוחמר מאז כך שהציון כבר אינו רלוונטי. מבין אביזרי הבטיחות נציין בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. במהדורת '80 שנים לג'יפ' נוספה בקרת שיוט אדפטיבית. הגרסה ההיברידית-נטענת מוסיפה גם ניטור שטחים מתים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הייתה טובה עם 11.1 ק"מ/ל' בתוואי המבחן המאומץ, ו-14.1 ק"מ/ל' בנהיגה רגועה.
-
מה חדש בג'יפ קומפאס 2023
אין עדכונים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
אוסף השדרוגים שעבר במסגרת מתיחת הפנים שיפר את הקומפאס, אבל במקביל המחיר התייקר - כך שהוא נותר במקום טוב באמצע.