ג'יפ רנגלר 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בנובמבר 2017, כמעט 12 שנים אחרי שהוצג הדור הקודם (JK), ג'יפ הציגה רנגלר חדש (JL). רשמית זה דור רביעי לדגם שנקרא רנגלר, אבל בפועל זהו אחד הדגמים וותיקים בתעשייה כששורשיו מגיעים עד לג'יפ וויליס (MB) מ-1941.
רנגלר JL מבוסס על שלדה חדשה, השומרת על המבנה המסורתי של שלדת סולם ושני סרנים חיים – אחד מכלי הרכבים הבודדים כיום בעלי מבנה שלדה שכזה. כבעבר, מוצע בשני אורכי מרכב – קצר וארוך – ושניהם מעט גדולים מבעבר. למרות הגידול בממדים המשקל העצמי הופחת בזכות שימוש נרחב באלומיניום. גם זוויות הגישה, נטישה ובטן טובות מבעבר.
גם בדור החדש נמצא גרסאות "כביש" עם כיול מוכוון נוחות ('סהרה'), לצד גרסאות "שטח" קשוחות שמהוות כרטיס כניסה לעולם נהיגת השטח האתגרית ('רוביקון'). באופן מסורתי, ישנה גם אפשרות לפירוק הדלתות והגג, כמו גם קיפול השמשה הקדמית לחוויית שטח נטולת הפרעות.
לישראל ביבוא הרשמי הוא מגיע רק עם מנוע אחד: 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 272 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם שמונה יחסים.
ביבוא מקביל הוא מגיע גם בגרסה ההיברידית נטענת, 4 xe, שמתבססת עם אותו מנוע טורבו-בנזין ואותה תיבת הילוכים, ומוסיפה שני מנועים חשמליים ליצירת תפוקה כוללת של 375 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
הרנגלר לא זונח את העיצוב הקלאסי שמזוהה עם המותג ג'יפ, והמראה קשוח ומרשים.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הקלאסי ממשיך גם בפנים. איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובה מאוד לכשעצמה, משופרת משמעותית ביחס לדגם הקודם. חומרי הדיפון עמידים בשטיפה. הנדסת האנוש סבירה, האבזור לא נדיב.
הכניסה פנימה, ללא מדרגה ועם ידית אחיזה אחת, יכולה לאתגר בשטח טכני. למרות הגידול בממדים, מרחב הפנים מלפנים בינוני, השמשה קרובה מדי, מנהרת ההינע מפריעה לברך ימין של הנהג ושמאל של הנוסע, הישיבה צמודה מדי. תנוחת הישיבה גבוהה ושדה הראייה מצוין. הכניסה לאחור נוחה, המרחב גדול, המושב נוח, וגם יש פתחי מיזוג אוויר.
דלת תא המטען עשויה שני חלקים; התחתון, הכולל את הגלגל החלופי, נפתח הצידה; העליון, למעשה השמשה, נפתח כלפי מעלה.
-
מנוע וביצועים
יכולת מנוע ה-2.0 ל' טורבו טובה מאוד. התיבה יעילה ופועלת חלק, והתאוצות זריזות.
הגרסה ההיברידית נטענת, 4 xe, מפיקה ביצועים טובים יותר וגם אפשרות נסיעה על חשמל בלבד לטווח של 40 ק"מ. השילוב בין יחידות ההנעה לא תמיד חלק, אבל לא באופן מפריע.
-
נוחות והתנהגות
יכולות השטח משובחת, ומאפשרת לקחת אותו עמוק ורחוק בשטח מכל כלי סדרתי אחר.
נוחות הנסיעה טובה יחסית לרכב שטח עם שלדת סולם גם בעיר וגם מחוצה לה. בשל הגג הפריק שאין לו חומרי דיפון, רעשי הרוח נוכחים ממהירויות 90-80 קמ"ש. גם צמיגי השטח נשמעים בכביש המהיר, אבל לא מאוד מטרידים.
-
תמורה למחיר
הרנגלר אינו זול, אבל בשטח אין לו מתחרים באף סביבת מחיר.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'יפ רנגלר מוצע בישראל בשלוש רמות/גרסאות: 'ספורט' הבסיסית, 'רוביקון' הייעודית לשטח ו'סהרה' המפוארת.
ל'ספורט' גג ברזנט, חישוקי "17, מולטימדיה "7 עם מצלמת רוורס, בקרת אקלים ועוד. ל'רוביקון', גג קשיח/מתפרק, תאורת לד, ובעיקר: יחס העברה סופי קצר יותר, הילוך כוח כוחני יותר (4:1 במקום 2.3:1), נעילות מלפנים ומאחור, סרנים דנה 44 מלפנים ומאחור, מוט מייצב קדמי מתנתק חשמלית וצמיגי BF גודריץ' ייעודיים לשטח.
ל'סהרה' חישוקי "18, מדרגות צד, כיסוי קשיח לגלגל החלופי (רך באחרות), גג בד נפתח חשמלית, מפתח חכם, ריפוד עור, מולטימדיה עם שיקוף סלולרי וצג "8.4, מערכת שמע משודרגת של אלפין ועוד.
-
בטיחות
היצע מערכות בטיחות לא מוצע כלל ב'ספורט', ובתוספת תשלום ב'רוביקון'. סהרה מוצע עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. כיוון שחסרה התרעה על סטייה מנתיב, זו מתווספת בהתקנה מקומית. יצוין כי מערכות אלה מפריעות להתקנת כננת, או פגוש ייעודי ולכן ג'יפ ויתרה עליהן בחלק מהגרסאות.
במבחני הריסוק של יורו NCAP רנגלר כשל באופן מהדהד עם ציון של כוכב אחד בלבד. זה לא רק בגלל חסרונן של מערכות בטיחות בחלק מהגרסאות, אלא גם כי ציוני ההגנה נמוכים בשאר הסעיפים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן תובעני, שכלל הרבה שטח טכני, לא הרשימה – 7 ק"מ/ל' בלבד בגרסת ה-2.0 ל' טורבו.
צריכת הדלק בגרסה ההיברידית-נטענת טובה בכ-25% מאשר בגרסת הטורבו-בנזין, ובמבחן שלנו עמדה על 8.7 ק"מ/ל‘.
-
מה חדש בג'יפ רנגלר 2020
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
אם אתם טיילים אדוקים, שיורדים מהשבילים הכבושים ומעמיקים בשטח טכני וקשוח, אז הרנגלר נולד עבורכם.