ג'יפ רנגלר 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף שנת 2017 הוצג הדור החדש של ג'יפ רנגלר, רכב השטח האייקוני של היצרנית – בפועל דור המשך (11 במספר) של הג'יפ המקורי משנת 1941.
הדור החדש מכונה JL וכמובן שומר על המראה הכל כך מזוהה עם המותג: כולל הסבכה האייקונית, יחידות התאורה העגולות, הפרופורציות המוכרות והאפשרות לפירוק הגג והדלתות להעצמת חוויית הנהיגה בשטח.
לקראת 2023 הצטרף מנוע V6 להיצע.
הבסיס הוא מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 3.6 ליטר, אבל כעת הוא משלב מערך היברידי מתון. ההספק עומד על 285 כ"ס. המנוע החדש מוצע לצד מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין 272 כ"ס שמשווק בישראל מתחילת יבוא הדגם. בשני המקרים נמצא תיבה אוטומטית-פלנטרית בעלת שמונה הילוכים.
ביבוא מקביל הוא מגיע גם בגרסה ההיברידית נטענת, 4xe, שמתבססת עם אותו מנוע טורבו-בנזין ואותה תיבת הילוכים, ומוסיפה שני מנועים חשמליים ליצירת תפוקה כוללת של 375 כ"ס.
רנגלר JL שומר על המבנה המסורתי של שלדת סולם ושני סרנים חיים, ומוצע בשני אורכי מרכב – קצר וארוך.
גם בדור החדש נמצא גרסאות "כביש" ('סהרה'), לצד גרסאות "שטח" קשוחות שמהוות כרטיס כניסה לעולם נהיגת השטח האתגרית ('רוביקון').
-
עיצוב ונוכחות
לרנגלר נוכחות חזקה הודות להופעה הרבועה, צמיגי השטח הגדולים וממד הגובה הנכבד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג לא מצטיינת – הכניסה לרכב קשה, נוחות השימוש לא טובה, המרחב מלפנים חסר, מושב הנהג לא מוצלח.
מנגד, איכות הגימור טובה מאוד, ומהווה שיפור גדול ביחס לדגם היוצא. תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראייה מצוין.
המרחב ליושבים מאחור נדיב והכניסה לשם נוחה.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה מוצלחת – המנוע חזק ובעל השהיית טורבו מצומצמת, התיבה עובדת נהדר – אבל חסרונם של פקדי הילוכים מההגה מורגש.
חבל רק שהצליל סתמי, עניין שגרסת ה-V6 מבטיחה לשפר.
הגרסה ההיברידית נטענת, 4xe, מפיקה ביצועים טובים יותר וגם אפשרות נסיעה על חשמל בלבד לטווח של 40 ק"מ. השילוב בין יחידות ההנעה לא תמיד חלק, אבל לא באופן מפריע.
-
נוחות והתנהגות
בהינתן המבנה, ועל אחת כמה וכמה בהינתן המכלולים הייעודיים של גרסת רוביקון שנבחנה, רנגלר נוח יחסית לנסיעה שוטפת - אבל אל תצפו לנוחות ונינוחות של רכב פנאי רך.
פעולת המתלים מרשימה בשילוב של ספיגה וריסון, ובידוד הרעשים – בהתחשב במבנה הפריק, שאינו מדופן ומרופד כמקובל – סביר בהחלט.
התנהגות הכביש סבירה במצב הנעה אחורית, עדיפה במצב הנעה כפולה (בזכות משקל טוב להגה, על חשבון רעש מוגבר).
הדיווידנדים על הפשרות בכביש מגיעים בשטח, שם היכולת גבוהה מאוד, והיצע השיפורים והשדרוגים עצום.
-
תמורה למחיר
המחיר מאוד גבוה, אבל עבור מי שמטייל בשטח באופן תדיר, ומבקש להגיע רחוק, עמוק וגבוה ככל שניתן – זה ה-כלי.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'יפ רנגלר מוצע בישראל בשלוש רמות/גרסאות: 'ספורט' הבסיסית, 'רוביקון' הייעודית לשטח ו'סהרה' המפוארת.
ל'ספורט' גג ברזנט, חישוקי "17, מולטימדיה "7 עם מצלמת רוורס, בקרת אקלים ועוד. ל'רוביקון', גג קשיח/מתפרק, תאורת לד, ובעיקר: יחס העברה סופי קצר יותר, הילוך כוח כוחני יותר (4:1 במקום 2.3:1), נעילות מלפנים ומאחור, סרנים דנה 44 מלפנים ומאחור, מוט מייצב קדמי מתנתק חשמלית וצמיגי BF גודריץ' ייעודיים לשטח.
ל'סהרה' חישוקי "18, מדרגות צד, כיסוי קשיח לגלגל החלופי (רך באחרות), גג בד נפתח חשמלית, מפתח חכם, ריפוד עור, מולטימדיה עם שיקוף סלולרי וצג "8.4, מערכת שמע משודרגת של אלפין ועוד.
-
בטיחות
ג'יפ רנגלר נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2018 וקיבל דירוג של כוכב אחד בלבד – ומדובר במבחן פחות מחמיר מזה הנהוג כיום. הציונים הם: 50% בהגנה על מבוגרים, 69% בהגנה על ילדים, 49% בהגנה על הולכי רגל ו-32% במערכות בטיחות.
היצע מערכות בטיחות לא מוצע כלל ב'ספורט', ובתוספת תשלום ב'רוביקון'. סהרה מוצע עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. כיוון שחסרה התרעה על סטייה מנתיב, זו מתווספת בהתקנה מקומית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן תובעני, שכלל הרבה שטח טכני, לא הרשימה – 7 ק"מ/ל' בלבד בגרסת ה-2.0 ל' טורבו.
צריכת הדלק בגרסה ההיברידית-נטענת טובה בכ-25% מאשר בגרסת הטורבו-בנזין, ובמבחן שלנו עמדה על 8.7 ק"מ/ל‘.
-
מה חדש בג'יפ רנגלר 2023
בשנת 2023 הוכרזה מתיחת פנים לדגם וזו כללה רענון קל לעיצוב החיצוני לצד עדכונים למערכות הבטיחות. עיקר החידושים התרכזו בסביבת הנהג שעוצבה מחדש וכוללת כעת מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' כסטנדרט וממשק עדכני לצד דיפונים חדשים וחומרים משופרים.
שיווק ג'יפ רנגלר לאחר מתיחת הפנים החל במאי 2024.
-
סיכום
אם אתם טיילים אדוקים, שיורדים מהשבילים הכבושים ומעמיקים בשטח טכני וקשוח, אז הרנגלר נולד עבורכם.