ג'יפ רנגלר 2007-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ג'יפ רנגלר הוא שם אשר נישא בפי דורות של חובבי נהיגת שטח ברחבי העולם אשר גדלו על השם "ג'יפ".
הרנגלר הנוכחי הוא המשכה של שושלת-שטח בת למעלה מ-60 שנה, אגדה שנולדה עוד במלחמת העולם השנייה. וכמו כל אבות-אבותיו מציע הרנגלר יכולת-שטח אמיתית, עם אופי מסוקס הנתמך על-ידי שלדת סולם נפרדת חסונה, צמד סרנים חיים וזוויות מרכב מעולות.
הדור הנוכחי, שהושק ב-2007, מהווה בכל זאת מהפכה: לראשונה אי-פעם מוצע הרנגלר גם בגרסת 4 דלתות ארוכה, "אנלימיטד", ואילו בתחום ההנעה ננטש מנוע הבנזין 6 ציל' הטורי העתיק לטובת V6 מודרני יותר (199 כ"ס, 35.6 קג"מ).
ב-2011 קיבל הרנגלר זריקת מרץ נדרשת בדמות יחידת הנעה חדשה וחזקה משמעותית.
מדובר ביחידת ה-V6 החדשה של קונצרן קרייזלר שמכונה בשם פנטסטאר (Pentastar, "כוכב מחומש"), ומפיקה ברכב השטח הקשוח 284 כ"ס ו-35.3 קג"מ. תוספת של 43% להספק ו-11% למומנט.
עוד פרט יוצא דופן הוא הגג הקשיח המתפרק באופן מודולארי. חובבי שטח-אקסטרים יכולים לבחור בגרסת "רוביקון" המאובזרת מהמסד עד הטפחות, כולל יחס-זחילה קצר, סרנים עבים יותר, נעילות-דיפרנציאל קדימה ואחורה, מיגון תחתון ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
אבולוציה עיצובית זה לא דבר חדש (בטח בעולם הרכב). במקרה של הרנגלר זה נכון, פשוט, וגם נאה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים עבר עדכון מקיף. זה עדיין לא גרנד צ'רוקי, אבל העיצוב והאיכות שופרו והתא נעים לשהייה מבעבר. לא חסר מקום מלפנים ומאחור, ותא המטען מספק.
-
מנוע וביצועים
היציאה מהמקום אינה כוחנית, בעיקר בגלל יחס העברה ארוך בהילוך ראשון, אך למנוע החדש מספיק כוח זמין וגמישות ראויה. צריכת הדלק לא נמוכה.
-
נוחות והתנהגות
על הכביש הרנגלר נעים, אפילו יותר מהצפוי. בשטח זה פשוט עניין של לאן תרצו להגיע - הרנגלר כבר ידאג שתגיעו לשם.
-
תמורה למחיר
בהתחשב בחוסר האלטרנטיבות ובכך שטנדרים אוטו' כפול הנעה כבר עברו את מחסום המאתיים אלף ש"ח – מדובר בעסקה מעניינת.
-
סיכום
מלך השטח, כבר למעלה מ-70 שנה.