ג'יפ רנגלר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי לרנגלר (JL) הוצג בנובמבר 2017 ועלה לישראל בדצמבר 2018. לאורך כל התקופה לא השתנה בדגם דבר, עד השנה – עם הצטרפות מנוע ה-V6. עד כה יועדו יחידות כוח אלו לשוק האמריקני ולא לייצוא.
הבסיס אותו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 3.6 ליטר, אבל כעת הוא משלב מערך היברידי מתון. ההספק עומד על 285 כ"ס. המנוע החדש מוצע לצד מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין 272 כ"ס שמשווק בישראל מתחילת יבוא הדגם. בשני המקרים נמצא תיבה אוטומטית-פלנטרית בעלת שמונה הילוכים.
ביבוא מקביל הוא מגיע גם בגרסה ההיברידית נטענת, 4xe, שמתבסס עם אותו מנוע טורבו-בנזין ואותה תיבת הילוכים, ומוסיף שני מנועים חשמליים (44 ו-134 כ"ס) ליצירת תפוקה כוללת של 375 כ"ס.
רנגלר JL שומר על המבנה המסורתי של שלדת סולם ושני סרנים חיים, ומוצע מוצע בשתי אורכי מרכב – קצר וארוך.
גם בדור החדש נמצא גרסאות "כביש" עם כיול מוכוון נוחות, יחסית ('סהרה'), לצד גרסאות "שטח" קשוחות שמהוות כרטיס כניסה לעולם נהיגת השטח האתגרית ('רוביקון'). כמו גם את האפשרות לפירוק הדלתות והגג, כמו גם קיפול השמשה הקדמית לחוויית שטח נטולת הפרעות.
הוא מוצע בישראל בשלוש רמות/גרסאות: 'ספורט' הבסיסית, 'רוביקון' הייעודית לשטח ו'סהארה' המפוארת.
-
עיצוב ונוכחות
רנגלר הנוכחי הוא המשכו העיצובי המודרני ל"ג'יפ" הקלאסי. המראה זוויתי, החישוקים בולטים והתוצא מקסימה.
-
תא נוסעים ומטען
רנגלר הנוכחי הוא המשכו העיצובי המודרני ל"ג'יפ" הקלאסי. המראה זוויתי, החישוקים בולטים והתוצא מקסימה.
-
מנוע וביצועים
יכולת מנוע ה-2.0 ל' טורבו טובה מאוד. התיבה יעילה ופועלת חלק, והתאוצות זריזות. צריכת הדלק לא מרשימה ועמדה על 7 ק"מ/ל' בתוואי המבחן.
הגרסה ההיברידית נטענת, 4xe, מפיקה ביצועים טובים יותר וגם אפשרות נסיעה על חשמל בלבד לטווח של 40 ק"מ. השילוב בין יחידות ההנעה לא תמיד חלק, אבל לא באופן מפריע. צריכת הדלק טובה בכ-25% מאשר בגרסת הטורבו-בנזין, ובמבחן שלנו עמדה על 8.7 ק"מ/ל‘.
מנוע ה-3.6 ליטר טרם נבחן.
 
-
נוחות והתנהגות
שטח זה המגרש הביתי שלו. הוא מתנהל שם מעולה כבר בגרסת הבסיס.
נוחות הנסיעה טובה מאוד גם בעיר וגם מחוצה לה. אבל הוא מייצר המון רעש (בגלל הגג הפריק). גם צמיגי השטח נשמעים בכביש המהיר, אבל לא מאוד מטרידים.
היכולת הדינמית סבירה בהינתן צמיגי השטח, מרכז הכובד הגובה, והסרנים.
 
-
תמורה למחיר
הוא אינו זול, אבל הוא מציע ביצועים טובים, ויכולת שטח מדהימה כבר בגרסת הבסיס.
הגרסה ההיברידית-נטענת יקרה משמעותית. אבל גם חזקה יותר ומאפשרת נסיעה על חשמל בלבד.
 
-
בטיחות
במבחני הריסוק של EuroNcap רנגלר כשל באופן מהדהד עם ציון של כוכב אחד בלבד. זה לא רק בגלל חסרונן של מערכות בטיחות בחלק מהגרסאות, אלא גם כי ציוני ההגנה נמוכים בשאר הסעיפים. ההגנה על נוסעים שקולה לרמה של שתי כוכבים, ההגנה על ילדים והולכי רגל שקולות לרמה של שלושה כוכבים.
היצע מערכות בטיחות לא מוצע כלל ב'ספורט', ובתוספת תשלום ב'רוביקון'. סהרה מוצע עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. כיוון שחסרה התרעה על סטייה מנתיב, זו מתווספת בהתקנה מקומית. יצוין כי מערכות אלה מפריעות להתקנת כננת, או פגוש ייעודי ולכן ג'יפ ויתרה עליהן בחלק מהגרסאות.
 
-
מה חדש בג'יפ רנגלר 2022
הצטרפות מנוע V6 להיצע באוקטובר 2022. המנוע הוא בנזין אטמוספרי בנפח 3.6 ליטר, 285 כ"ס שגם משלב מערך היברידי מתון. התיבה אוטומטית שמונה הילוכים (כמו שיש ב-2.0 ליטר טורבו שכבר נמכר בישראל).
-
סיכום
רכב שטח עם מפרט ויכולות כמעט ייחודיים.