ג'יפ רנגלר 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בסוף שנת 2017 הוצג הדור החדש של ג'יפ רנגלר, רכב השטח האייקוני של היצרנית – בפועל דור המשך (11 במספר) של הג'יפ המקורי משנת 1941.
הדור החדש מכונה JL וכמובן שומר על המראה כל כך מזוהה עם המותג: כולל הסבכה האייקונית, יחידות התאורה העגולות, הפרופורציות המוכרות והאפשרות לפירוק הגג להעצמת חוויית הנהיגה בשטח.
בשנת 2023 הוכרזה מתיחת פנים לדגם וזו כללה רענון קל לעיצוב החיצוני לצד עדכונים למערכות הבטיחות. עיקר החידושים התרכזו בסביבת הנהג שעוצבה מחדש וכוללת כעת מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' כסטנדרט וממשק עדכני לצד דיפונים חדשים וחומרים משופרים.
בנוסף, גם יכולותה שטח שופרו: רוביקן לאחר מתיחת הפנים מוצע עם סרן אחורי חדש, מחוזק ומשופר מסוג דנה M220 המאפשר, בין היתר, התאמת צמיגי שטח במידה 33 אינץ'.
היצע המנועים כולל בישראל בשלב זה אחד בלבד: מנוע ה-2.0 ל' טורבו-בנזין המוכר של הדגם המפיק 270 כ"ס ו-40.8 קג"מ כבעבר.
האחריות ארוכה: 5 שנים על מכלולי המנוע ותיבת ההילוכים.
שיווק ג'יפ רנגלר לאחר מתיחת הפנים החל במאי 2024.
-
עיצוב ונוכחות
לרנגלר נוכחות חזקה הודות להופעה הרבועה, צמיגי השטח הגדולים וממד הגובה הנכבד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג לא מתעלה – הכניסה לרכב קשה, נוחות השימוש לא טובה, המרחב מלפנים חסר, מושב הנהג לא מוצלח.
מנגד, איכות הגימור טובה מאוד, ומהווה שיפור גדול ביחס לדגם היוצא. תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראייה מצוין.
המרחב ליושבים מאחור נדיב והכניסה לשם נוחה.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה מוצלחת – המנוע חזק ובעל השהיית טורבו מצומצמת, התיבה עובדת נהדר – אבל חסרונם של פקדי הילוכים מההגה, מורגש. פחות אהבנו את צריכת הדלק – 7 ק"מ/ל' בלבד. גם הצליל סתמי, ויש מי שיתגעגעו – בהקשר הזה – ל-V6 (יש בארה"ב).
-
נוחות והתנהגות
בהינתן המבנה, ועל אחת כמה וכמה בהינתן המכלולים הייעודיים של גרסת רוביקון שנבחנה, רנגלר נוח ונעים לנסיעה שוטפת.
פעולת המתלים מרשימה בשילוב של ספיגה וריסון, ובידוד הרעשים – בהתחשב במבנה הפריק, שאינו מדופן ומרופד כמקובל – סביר בהחלט.
התנהגות הכביש סבירה במצב הנעה אחורית, עדיפה במצב הנעה כפולה (בזכות משקל טוב להגה, על חשבון רעש מוגבר).
-
תמורה למחיר
המחיר מאוד לא נמוך, אבל עבור מי שמטיילים בשטח באופן תדיר, ומבקשים להגיע רחוק, עמוק וגבוה ככל שניתן – זה ה-כלי.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'יפ רנגלר 2024 החדש מוצע בישראל בגרסת מנוע אחת – 2.0 ל', טורבו-בנזין, 270 כ"ס – במרכב קצר או ארוך ובמגוון רמות גימור.
רמת 'ספורט S' מוצעת במרכב 4 דלתות ורשימת האבזור כוללת: מחשב דרך עם מסך בגודל 7 אינץ', חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך 12 אינץ' ועוד.
רמת 'רוביקון' מוצעת במרכב 2 או 4 דלתות ומוסיפה: ריפוד עור למושבים, כוונון חשמלי למושבים מלפנים, צמיגי שטח ייעודיים ומכלולי שטח מחוזקים לשיפור היכולת מעבר לכביש.
-
בטיחות
ג'יפ רנגלר נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2018 וקיבל דירוג של כוכב אחד בלבד – ומדובר במבחן פחות מחמיר מזה הנהוג כיום. הציונים הם: 50% בהגנה על מבוגרים, 69% בהגנה על ילדים, 49% בהגנה על הולכי רגל ו-32% במערכות בטיחות.
מאז, היצע מערכות הבטיחות המתקדמות הורחב וכולל כעת כסטנדרט: 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת, התראה על רכב בנסיעה לאחור ועוד.
-
מה חדש בג'יפ רנגלר 2024
במאי 2024 החל שיווק ג'יפ רנגלר לאחר מתיחת פנים שכללה עדכון קל לעיצוב החיצוני, סביבת נהג חדשה ומתקמת יותר, שיפור קל ליכולות השטח ועדכון מערכות הבטיחות.
-
סיכום
יחיד במינו.