ליפ מוטור C10 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ליפמוטור C10 הוא רכב פנאי חשמלי בגודל בינוני (D-SUV), חלק ממיזם משותף של היצרנית הסינית וקונצרן סטלנטיס שמטרתו לשווק את דגמי ליפמוטור באירופה.
ה-C10 מבוסס על פלטפורמת LEAP 3.0 להנעה חשמלית מפיתוח עצמי. בשוק הסיני הרכב משווק גם עם יחידת הנעה היברידית-נטענת, אך באירופה ובישראל הוא צפוי להיות משווק בהנעה חשמלית בלבד.
מבחינת מידות, מדובר ברכב שניצב בצד היותר גדול של הקטגוריה, עם אורך של 473.9 ס"מ ובסיס גלגלים של 282.5 ס"מ, מקביל לדגם כמו BYD סיל U, אולם מבחינת מחיר הוא משווק מול דגמים קטנים וזולים יותר, דוגמת BYD אטו 3.
המדד היחיד בו ה-C10 אינו מציג ממדים נדיבים הוא תא המטען הצנוע, 435 ליטר בלבד - ואין כאן תא נוסף מלפנים.
ליפמוטור C10 משווק באירופה עם יחידת הנעה אחת: מנוע חשמלי אחורי המספק 218 כ"ס ו-32.6 קג"מ, בשידוך לסוללת LFP של 69.9 קוט"ש.
הביצועים מכובדים: 7.3 שניות למאה קמ"ש, 170 קמ"ש מרביים וטווח נסיעה של 420 ק"מ.
תחום הטעינה פחות מרשים, עם מטען ביתי של 6.6 קילוואט בלבד, וטעינה מהירה של עד 80 קילוואט.
תא הנוסעים דומה למקובל בתוצרת סין: הרבה אבזור, עיצוב מינימליסטי ותפעול מבוסס מסך. המולטימדיה בגודל "14.6, ולוח המחוונים המוקרן בגודל "10.25. רשימת האבזור באירופה כוללת בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור סינתטי, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, עדכונים מהאוויר, אפליקציה לשליטה מרחוק, חישוקים בגודל עד "20, תאורת לד מלאה ועוד.
השיווק בישראל צפוי להתחיל לקראת שנת 2025.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום