ליפ מוטור C10 - אוטו
בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת "VA הַנְגָּשָׁת אָתָרִים". הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לִפְתִיחַת תַּפְרִיט הֵנְּגִישׁוּת לְחַץ ALT+0

ליפ מוטור C10

ליפ מוטור C10 מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
424 ק"מ
שנת השקה: 2024

ליפ מוטור C10 יתרונות וחסרונות

יתרונות ממדים, מרחב, טווח
חסרונות תפעול והנדסת אנוש, אופי יחידת כוח, נוחות נסיעה, כיול הגה ובלמים
בשורה התחתונה גדול, מרווח ומאובזר - אבל דורש ליטוש ושיפורים משמעותיים

ליפ מוטור C10 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    ליפ C10 הוא רכב פנאי חשמלי בגודל בינוני (D-SUV), חלק ממיזם משותף של היצרנית הסינית וקונצרן סטלנטיס שמטרתו לשווק את דגמי ליפמוטור באירופה.

    ה-C10 מבוסס על פלטפורמת LEAP 3.0 להנעה חשמלית מפיתוח עצמי.

    מבחינת מידות, מדובר ברכב שניצב בצד היותר גדול של הקטגוריה, עם אורך של 473.9 ס"מ ובסיס גלגלים של 282.5 ס"מ, מקביל לדגם כמו BYD סיל U, אולם מבחינת מחיר הוא משווק מול דגמים קטנים וזולים יותר, דוגמת BYD אטו 3.

    המדד היחיד בו ה-C10 אינו מציג ממדים נדיבים הוא תא המטען הצנוע, 435 ליטר בלבד.

    בשלב ראשון C10 מוצע בישראל עם מנוע יחיד, וזה מייצר 215 כ"ס ו- 32.6 קג"מ, ההנעה אחורית, משך התאוצה ל-100 קמ"ש הוא 7.5 שניות והמהירות המרבית 170 קמ"ש. לרכב סוללה של 69.9 קוט"ש, הטווח המוצהר 424 ק"מ.

    תחום הטעינה פחות מרשים, עם מטען ביתי של 6.6 קילוואט בלבד, וטעינה מהירה של עד 84 קילוואט.

    תא הנוסעים דומה למקובל בתוצרת סין: הרבה אבזור, עיצוב מינימליסטי ותפעול מבוסס מסך. המולטימדיה בגודל "14.6, ולוח המחוונים המוקרן בגודל "10.25.

    השיווק בישראל החל בנובמבר 2024.

  • עיצוב ונוכחות

    הרכב נראה מכובד – דגם פנאי מגודל שעיצובו סולידי וראוי. הוא אינו מושך בעיצוב מקורי, החזית מעט אנמית, אבל הפרופורציות נכונות, המראה חסון והממדים נדיבים.

  • תא נוסעים ומטען

    ידיות הדלת הנסתרות אינן נשלפות אוטומטית, ובלילה קשה למצוא את הנקודה עליה יש ללחוץ על-מנת להוציא אותן. במצבים אחרים זה סתם לא נוח, ממש כמו מציאת הלחצן החיצוני הנסתר לפתיחת תא המטען.

    בתא הנוסעים איכות חומרים נאה, וסביבת נהג נעימה לעין ומוצקה,

    אולם היא נקייה מדי ממתגים; כדי לפתוח את תא המטען יש להיכנס לצג ולהגיע לתפריט הרלוונטי, המתג של ארבעת המאותתים ממוקם בתקרה.

    גג הזכוכית מרשים בגודלו, ויצוין כי לזה כיסוי יעיל וראוי.

    גם ליפמוטור הושפעה מטסלה, ותפעול פתחי המיזוג ומראות הצד נעשה מהצג (בשילוב לחצנים מההגה) – וזה לא נוח; אפילו פריט בסיסי כמו תפעול הורדת החלונות מבלבל.

    איכות התמונה בצג טובה אך הוא אינו מאוד קריא או מגיב היטב לתפעול באמצעות אצבע.

    ובכלל, כמקובל בהרבה מאוד דגמים שמקורם בסין, תפעול של פרטים רבים דורש יותר מדי לחיצות, ובאופן ניכר יותר כאשר הצימוד הסלולרי בפעולה.

    תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה שדה ראייה טוב לפנים. תפעול המושב חשמלי, ויש בו אוורור, אבל הוא אינו נוח במיוחד בגלל שמשענת הגב רכה מדי והוא חסר תמיכה מספקת.

    המרחב מאחור נדיב. לתא המטען נתון נפח שאינו מרשים ברכב בממדים שכאלה, אך הוא יעיל ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    כיום, רכב חשמלי עם נתון הספק של 215 כ"ס, אינו מרשים, ויש לכך ביטוי עם היציאה מהמקום, גם בגלל המשקל, גם בגלל שלחיצה מתונה על המצערת אינה מניבה זינוק כוחני. ככל שמדובר בתחושה לכשעצמה, הממדים המגודלים והשקט מדגישים אופי פעולה זה. אותה פעולת מצערת קהה אחראית גם לכך שבזחילות חנייה קשה למנן את הלחיצה.

    עם זאת, יצוין כי הביצועים בפועל בהחלט מספקים ביחס לרכב שכזה.

    עוד יצוין כי צליל האזהרה להולכי רגל בחוץ נשמע בעוצמה רבה מדי בפנים, ולרכב נטייה מוגזמת להידרדר לאחור בעליות כאשר עומדים או זוחלים.

  • נוחות והתנהגות

    הכיול הבסיסי של C10 הוא בצד הנוקשה יותר של הסקלה. הרכב מסתדר ברחובות העיר בהם אספלט מטולא או מחוספס מאוד, אך אינו נוח לנוסעים כאשר הרכב עובר רצף של שיבושים בינוניים או פוגש במפגע גדול יותר, ודברים אלה בולטים במיוחד מאחור, בגלל פעולת המתלה האחורי. גם מחוץ לעיר הרכב אינו נוח כאשר הוא פוגש בשיבושים גדולים או עובר על חיבורים של משטחי אספלט.

    רעשי הרוח נשמעים היטב, שאון הכביש מוחרש.

    ההנעה האחורית והכיול הנוקשה מאפשרים לרכב להתנהל באופן נאה בכבישים מפותלים. עם זאת, כאשר הרכב פוגש בתוך הפנייה קטע משובש, הוא קופצני מדי.

    ההיגוי אינו חד וחסר הדרגתיות בשינויי המשקל במהלך ההפניה. הבלימה תחת עומס אינה הדרגתית או צפויה אף היא; המעבר בין מעט מדי ליותר מדי קורה מהר מדי.

    גם הבלימה הרגנרטיבית אינה מספיק עקבית, ובמצב הרגיל היא חלשה מדי.

    מערכות ההתרעה מגזימות באזהרות על חוסר ריכוז, אלה מצטרפות לשלל צפצופים ונדרש זמן כדי למצוא את הסיבות להן ואת תפריטי הניתוק.

  • תמורה למחיר

    ליפ C10 מציג, כמו דגמים סיניים רבים, אבזור עשיר וממדים מכובדים, במחיר של הנדסת אנוש בעייתית והתנהלות (יחידת כוח, נוחות, היגוי, בלימה) לא מלוטשת.

    בהתחשב בכך שממדיו דומים לאלו של סקודה קודיאק ומחירו בקטגוריה אחת למטה, התמורה למחיר ראויה, בייחוד ברמת הגימור הנמוכה יותר.

  • גרסאות ורמות גימור

    ליפ C10 מוצע בשתי רמות אבזור. במפרט של 'סטייל' תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, צג "14 וריפוד דמוי עור.

    ברמת הגימור 'דיזיין' מתווספים חישוקי "20, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, אוורור במושבים הקדמיים וריפוד מהודר יותר.

  • בטיחות

    ליפ C10 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2024 וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 89% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-77% בהגנה על הולכי רגל.

    במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

  • טווח נסיעה

    ביום המבחן, שכלל קטעים מאומצים, הצריכה נע בין 4.5 עד 5 ק"מ/קוט"ש לטווח של 315 עד 330 ק"מ. אלה נתוני טווח נאים ברכב במשקל כזה עם סוללה כזאת. בנהיגה מתונה ניתן להגיע ל-350-370 ק"מ.

  • מה חדש בליפ מוטור C10 2025

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • סיכום

    גדול, מרווח ומאובזר - אבל דורש ליטושים ושיפורים משמעותיים.

ליפ מוטור C10 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג ליפ מוטור C10
ליפ מוטור C10 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
424 ק"מ (WLTP)
215
החל מ- 1,328 ₪
169,900
424 ק"מ (WLTP)
215
החל מ- 1,445 ₪
184,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים ליפ מוטור C10

ברשותך ליפ מוטור C10?

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5
open chatbot