לקסוס LS 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקסוס LS הייתה המכונית הראשונה של מותג היוקרה היפני והיא הושקה לראשונה בשנת 1989. הדור החמישי (נוכחי) נחשף בשנת 2017 ועבר מתיחת פנים ראשונה בשנת 2020.
לקסוס LS החמישי מבוססת על הפלטפורמה הגבלובלית של המכוניות הגדולות של קבוצת טויוטה (GA-L) וככזו מציעה מימדים נדיבים (בסיס גלגלים של 312.5 ס"מ) אך מצליחה להפחית משקל ביחס לדור היוצא.
בעבר שווקה בארץ עם שתי יחידות הנעה - V6 כפול מגדשים (טורבו-בנזין) בנפח 3.5 ל' שהפיק 415 כ"ס או יחידה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי (3.5 ל', V6) למנוע חשמלי ליצירת הספק משולב של 354 כ"ס.
כיום היחידה ההיברידית היא היחידה איתה משווקת LS בישראל. ייחודה בתיבת ההילוכים המשלבת בין תיבה אוטומטית פלנטרית עם ארבעה הילוכים ותיבה רציפה עם שישה הילוכים מתוכנתים מראש.
מתיחת הפנים של 2020 שינתה מעט מאוד לעיצוב החיצוני שנותר רענן ועדכני גם כיום. סביבת הנהג זכתה למסך מולטימדיה גדול יותר (12.3 אינץ') הכולל גם עדכון לממשק, דיפונים חדשים ועוד. יחידות ההנעה עודכנו אך לא שונו מהותית.
כבעבר לקסוס LS מוצעת עם מערך בטיחותי עשיר הכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי ועוד. עם זאת, LS טרם נבדקה ע"י ארגון יורו NCAP.
השיווק של LS לאחר מתיחת הפנים החל במרץ 2021.
-
עיצוב ונוכחות
גם כיום LS היא מכונית מאוד מרשימה למראה ובעלת הופעה עדכנית ומכובדת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עשירה ומושקעת מאוד, ותשומת הלב האדירה לפרטים מחזקת את התחושה שאתם יושבים במכונית מיוחדת. איכות החומרים וההרכבה מצוינות ואבזור עשיר.
שפע האבזור והאופציות ידרוש תקופת הסתגלות, אך בסך הכל הנדסת האנוש טובה. המרחב מלפנים מצוין והמושבים נהדרים.
המרחב מאחור טוב מאוד, אך פחות ממה שהיה ניתן לצפות לאור המימדים.
תא המטען קטן למכונית שכזו - 430 ל' בלבד.
-
מנוע וביצועים
היחידה ההיברידית (3.5 ל', 359 כ"ס) מסוגלת לביצועים טובים מאוד מחד ותחושה נטולת מאמץ מאידך. לרוב היא פועלת באופן חלק ומעודן כמצופה ממכונית שכזו.
צריכת הדלק טובה למכונית כזו - 9 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה עד מצוינת כמעט תמיד. לכך מוסיפה LS עידון כללי ברמה גבוהה וטיפול טוב במרבית הרעשים (רוח, כביש) ליצירת אחת המכוניות הנעימות בישראל.
התנהגות הכביש טובה ונוטה לצד הבטוח והפחות מרגש.
-
תמורה למחיר
ביחס למתחרות התמורה טובה.
-
מה חדש בלקסוס LS 2021
במרץ 2021 החל שיווק LS לאחר מתיחת פנים. העדכון כלל שינויים קלים לעיצוב החיצוני, עדכון סביבת הנהג, תוספת מערכות בידור ובטיחות ועדכון קל ליחידות ההנעה.
-
סיכום
יוקרה יפנית במיטבה.