לקסוס UX - אוטו 

לקסוס UX

לקסוס UX מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח קטן
גירסה מומלצת:
18.8 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2019

לקסוס UX יתרונות וחסרונות

יתרונות הופעה, מחיר, חיסכון בדלק (בגרסה ההיברידית)
חסרונות מרחב, הנדסת אנוש, תא מטען
בשורה התחתונה הולך בדרכו

לקסוס UX 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    לקסוס UX הוא רכב פנאי אשר נחשף לראשונה בשנת 2018 ועבר מתיחת פנים בשנת 2022. דגם זה מתמקם בהיצע הדגמים של היצרנית בין לקסוס LBX הקטן ל-NX הקומפקטי ומבוסס על פלטפורמת GA-C הגלובלית של טויוטה ולקסוס.

    מידתיו של לקסוס UX מציבות אותו בצד צנוע המידות של סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים, בסיס הגלגלים הוא 264 ס"מ, למשל.

    כיום משווק ה-UX בגרסה היברידית (184 כ"ס) או חשמלית (204 כ"ס) – שיווקה של גרסת הבנזין הופסק.

    במסגרת מתיחת הפנים הגרסה החשמלית זכתה לשיפור נתוני הסוללה – לזו 72.8 קוט"ש במקום כ-54 קוט"ש בלבד בעבר – דבר המבטיח טווח נסיעה גבוה משמעותית של עד 447 ק"מ בין טעינות (315 ק"מ בעבר).

    ההספק נותר על 204 כ"ס וכך נתוני הטעינה ללא שינוי – טעינה ביתית חד-פאזית בלבד עד 6.6 ק"ו וטעינה מהירה בקצב מירבי של 50 ק"ו, נתון נמוך בסגמנט.

    עוד במסגרת מתיחת הפנים ה-UX זכה לרענון המופע החיצוני וסביבת נהג משופרת הכוללת מסך מולטימדיה גדול מבעבר (12.3 אינץ' במקום 8 בלבד בעבר) הממוקמם קרוב יותר לנהג.

    שיווק הדגם בישראל החל במרץ 2019 ולאחר מתיחת פנים באוגוסט 2023.

  • עיצוב ונוכחות

    ל-UX הופעה נאה, ובמפתיע הוא משך לא מעט תשומת לב.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נעימה למראה ולמגע. האיכות (חומרים, הרכבה) טובה בדרך כלל.

    עם זאת, לסביבת הנהג שתי בעיות מרכזיות – הנדסת אנוש בעייתית (מערכת מולטימדיה סבוכה) ומרחב מוגבל (גם מלפנים, גם מאחור, גם בתא המטען).

    המושב ברכב המבחן היה נוח ותומך, אך זהו מושב משופר המוצע בתשלום. האבזור הבסיסי דל.

  • מנוע וביצועים

    בגרסה ההיברידית הביצועים טובים, בעיקר במהירות נמוכה (כשהמנוע החשמלי בשימוש), אולם לא מדובר ברכב חזק במיוחד – בין היתר בשל משקל עצמי נכבד של כ-1.6 טון.

    צריכת הדלק – 12 ק"מ/ל' – טובה ותשתפר ככל שהשימוש יהיה בתוואי יותר עירוני/פקוק.

    לגרסה החשמלית ביצועים טובים ממש ועקיפות מבוצעות בקלילות. טווח הנסיעה החשמלי במבחן עמד על כ-230 ק"מ.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בגרסה ההיברידית אינה מתעלה – המתלים הנוקשים מתקשים בספיגת שיבושים קטנים. עם זאת, דווקא כושר ספיגת השיבושים הגדולים מרשים. דווקא הגרסה החשמלית מציגה נוחות נסיעה טובה משמעותית.

    בידוד הרעשים סביר.

    היכולת הדינאמית טובה למדי, זוויות הגלגול נמוכות וההתנהגות נוטה לצד הבטוח.

  • תמורה למחיר

    UX הוא רכב הפנאי הקומפקטי הזול ביותר בקטגוריה, עם פער של כ-20% לעומת המתחרים - אם כי הגרסה ההיברידית, הקרובה בביצועיה לגרסאות הבסיסיות של המתחרים, זולה בהפרש של כ-10%.

    החיסכון בדלק עשוי לקסום, אולם מרחב הפנים המוגבל עלול להרתיע.

  • גרסאות ורמות גימור

    לקסוס UX מוצע בשתי גרסאות – היברידית, 184 כ"ס או חשמלית, 204 כ"ס, 447 ק"מ – ובשלוש רמות גימור, עם הבדלים קלים בין הרמות הגימור של הגרסאות השונות.

    רמת 'קיושו' כוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3 אינץ' כולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, מערכת שמע מבית 'מרק לוינסון' עם 13 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', תאורת לד מלאה, קיפול חשמלי למראות, חיישני חניה היקפיים, חישוקי 17 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ועוד.

    'הדורי' מוסיפה: גג שמש פנורמי, שמשות כהות מאחור, חימום לגלגל ההגה, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, חימום למושבים מאחור, ריפוד עור, משטח טעינה אלחוטי ועוד.

    'קיושו' מוסיפה לריפודים, דיפונים.

  • בטיחות

    לקסוס UX 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל ו-77% במערכות בטיחות.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: 8 כריות אוויר, עמעום אורות אוטומטי, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.

  • מה חדש בלקסוס UX 2024

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.

  • סיכום

    הולך בדרכו.

לקסוס UX גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג לקסוס UX
לקסוס UX גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1987
184
1,843
235,900
1987
184
1,992
254,900
1987
184
2,070
264,900
לקסוס UX גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
447 ק"מ (WLTP)
204
2,031
259,900
444 ק"מ (WLTP)
204
2,187
279,900
442 ק"מ (WLTP)
204
2,343
299,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים לקסוס UX

ברשותך לקסוס UX?

ציון ותגובת גולשים

לקסוס UX מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5