מאזדה 3 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שאיפת מאזדה לשנות מיצוב עם מוצרים יקרים יותר, מקבלת עוד הוכחה עם ה-3 המשפחתית. זהו דור רביעי לדגם אשר הגיע לישראל בספטמבר 2019 ואת הטיפוס במעלה קשת הפרימיום רואים מכל פינה: בעיצוב הייחודי, באיכות החומרים, ברשימת האבזור העשירה, ובביצוע מטלות הנהיגה.
עבור שנת 2020 ה-3 התחדשה ברמת גימור נוספת ומוזלת. היא הגיעה בינואר מוצעת רק בתצורת הסדאן, וייעודה פנייה לכיוון ציי הרכב. רמת הגימור מכונה 'קומפורט', ומוצבת מתחת ל'ספיריט'. היא מציעה חישוקי "16 ומוותרת על חלון גג, מפתח חכם ומנופי העברת הילוכים מההגה. לגרסה זו גם יחידות תאורה פשוטות יותר מלפנים ומאחור ובניגוד לספיריט אינה מצוידת בפנסים קדמיים עוקבי פנייה. הנורות עם זאת עדיין לד. היא כוללת את אותו היצע מערכות בטיחות עשיר שקיים בספירט כולל התאורה הדינמית למניעת סינוור.
מאזדה 3 הזו היא המשפחתית הראשונה בישראל שמציעה מערכת בלימה אוטונומית שמזהה הולכי רגל גם בלילה. זו יכולת שאין למתחרות ושמתווספת למגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות כמו תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ועוד.
כבעבר יש שתי תצורות מרכב, סדאן והאצ'בק אך במכוון הפערים ביניהם גדולים מבעבר. שתיהן חולקות את אותו בסיס גלגליים שגדל ב-2.5 ס"מ ביחס לדור הקודם, אבל בעוד הסדאן צמחה באורך, ההאצבק כמעט ולא גדלה.
מתחילת הדרך יש רק מנוע אחד, 'סקיי-אקטיב G' של הדור היוצא לאחר ביצוע התאמות קלות. זהו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' שמפיק 165 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
ה-3 בדורה הרביעי נראית מיוחדת ושונה מהדורות הקודמים. הפרופורציות, עם חרטום ארוך, יוצרות מראה אגרסיבי, כשעיצוב החלק האחורי שונה במטרה ליצור זהויות שונות: אלגנטי לסדאן, ושרירי וכוחני להאצ'בק. המשותף לשתיהן הוא רק מכסה המנוע.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של מאזדה 3 2020 מינימליסטי ויוצר אווירה מיוחדת עם ניחוח פרימיום. האבזור הרב יחד עם מערכת המולטימדיה החדשה (בגודל "8.8) וחוגת השליטה מוסיפים לתחושה המכובדת. תנוחת הישיבה מלפנים נמוכה, המושבים מעולים ולא חסר מקום. מאחור מרווח הראש טוב כשלברכיים מרווח סביר. תא המטען גדל במעט וממוצע לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' חלק, נעים ומספק ביצועים מצוינים. הוא שקט לאורך קשת הסל"ד וכשהוא נשמע הוא מייצר צליל ספורטיבי. התיבה יעילה וזריזה, ומהמוצלחות מסוגה. צריכת הדלק טובה ועומדת על 13 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
המתלים יחסית נוקשים והדבר בולט על שיבושים גדולים במהירות עירונית. מחוץ לעיר העסק משתפר משמעותית. סה"כ נוחות הנסיעה טובה. בידוד הרעשים מוצלח. התנהגות הכביש היתה ונותרה מצוינת.
-
תמורה למחיר
שאיפות היוקרה של מאזדה מוצאות ביטוי במשפחתית החדשה. מאזדה 3 2020 מציעה סביבת הנהג ותא הנוסעים עשירים, ביצועים מצוינים ואיכות נסיעה טובה. המחיר לא זול, אבל סה"כ תחרותי. כך שהתמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה ספיריט 2ליטר עם כ- 1800 יחידות.
-
סיכום
נאה בשיטתיות מהחלק ההמוני של עולם הרכב לאזור מעט יותר אקסקלוסיבי.