מאזדה 6 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הנוכחי הוא דור שלישי למאזדה 6 והגיע לישראל בינואר 2013. מתיחת פנים ראשונה הגיעה לישראל באמצע 2015, ושניה בדגם שנחת בארץ בינואר 2017. העדכון הדחוף יחסית משקף מהלכים דומים אצל יצרים רבים שבעיקר מנסים לשמור על קצב התקדמות הטכנולוגיה, שמתקדמת מהר יותר מזה של עולם הרכב.
השינויים החיצוניים שוליים וכוללים שבכה בגימור מתכתי וקישוט ניקל, פנסים ראשיים שונים ופנסי ערפל קטנים יותר. תא הנוסעים זוכה לגרפיקה מעודכנת למסך המולטימדיה, עיצוב שונה לגלגל ההגה, מסך גדול וחדש ("4.6) למחשב הדרך שבלוח המחוונים, ומושבים מחודשים.
אחרי שמאזדה 3 קיבלה את מערכת ה-GVC (ר"ת G-Vectoring Control), הגיעה תורה של ה-6. מערכת זו מפחיתה מעט את הספק המנוע בעת הפניית ההגה – במטרה לגרום להעברת משקל לפנים ומכאן לשיפור אחיזה ולהיגוי חלק יותר. בנוסף לשיפור איכות הנסיעה, מאזדה טוענת לצמצום המרווחים בספי הדלתות, בין חלקי המרכב, לשינוי בחלונות הקדמיים, והוספת חומרי בידוד לגחון. יחידות הכוח נותרו כשהיו: 2.0 ל', 165 כ"ס ו-2.5 ל' 192 כ"ס – שתיהן בשידוך לתיבה פלנטרית עם שישה הילוכים.
בתחום הבטיחות הצטרפה מערכת זיהוי תמרורים ומערכת הבלימה העירונית הופכת לכזו מבוססת מצלמה במקום לייזר. המשמעות היא טווח פעילות שגדל ל-80 קמ"ש (לעומת עד 30 קמ"ש במערכת הפורשת). בנוסף מערכת הבלימה האוטונומית העירונית מזהה הולכי רגל ומסוגלת לבלום גם בנסיעה לאחור, ומצטרפת מערכת הבלימה אוטונומית לתחום הבינעירוני שפעילה עד 160 קמ"ש.
יש שתי רמות גימור. רמת 'פרמיום' שכוללת חישוקי "19 חדשים, חלון גג, תצוגה עילית צבעונית, מושבים חשמליים עם זיכרונות, ריפוד עור, מפתח חכם, ווילון אחורי חשמלי (שיורד בעת שילוב להילוך אחורי) ועוד. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (משופרת) שמזהה הולכי רגל ופעילה גם בנסיעה לאחור, התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ועמעום אורות אוטומטי. רמת גימור 'פרמיום פלוס' משדרגת את ריפוד העור לנאפה, את מערכת המולטימדיה המקורית לכזו של BOSE עם 11 רמקולים (לעומת 6) ומוסיפה תאורת אווירה, תאורת לד אדפטיבית, וקוסמטיקה ייחודית לתא הנוסעים. בתחום הבטיחות נוסף תיקון לסטייה מנתיב.
-
עיצוב ונוכחות
יש עיצובים שפשוט עובדים. זה של מאזדה 6 2017 הוא אחד מהם, כשמתיחת הפנים רק לטיפה את המעטפת שנותרה יפיפייה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג איכותית, והמכונית מאוד מאובזרת גם בגרסת הבסיס. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה אבל טובה, והמושבים המחודשים נוחים. המרווח מאחור מספק גם אם אינו הגדול בקבוצה, ותא המטען סביר.
-
מנוע וביצועים
אין שינויים במערכות ההנעה של מאזדה 6 2017. מנוע ה-2.0 ל' מרגיש "חי", ששמח לעלות בסל"ד ומלווה זאת בצליל נעים. הביצועים טובים ותגובת הדוושה חדה. מנוע ה-2.5 ל' מציע ביצועים מעולים בכל מצב ומהירות. בשני המנועים התיבה מתפקדת היטב, וצריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
התחושה הכללית היא שה-6 רוככה מעט. הנוחות, בייחוד בעיר, מעט טובה יותר מבעבר גם עם חישוקי "19. מחוץ לעיר המצב אפילו טוב יותר, עם ספיגה טובה ובידוד עדיף לרעשי הרוח והדרך. מנגד יש קצת יותר תנודות גוף, גם אם לא ברמה מפריעה. התנהגות הכביש מצוינת.
-
תמורה למחיר
היא הייתה אחת המכוניות הטובות בקטגוריה – ונשארה כזו. מנוע ה-2.0 ל' מעניק תמורה מצוינת, כשמנוע ה-2.5 ל' מצדיק את תוספת המחיר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 2.5 ליטר עם כ-250 יחידות.
אחריה גרסת לקצ'רי 2 ליטר עם כ-230 יחידות.
-
סיכום
חבילה מצוינת.