מאזדה 6 2010-2011 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של מאזדה 6
לא היה צריך להתאמץ בכדי להצליח בארץ, בדומה לקודמו שכבש את פסגת המכירות של
המשפחתיות הגדולות אצלנו. הממדים
גדלו בכל הכיוונים וכך גם מרווח הפנים. עיצוב הפנים דומה לשל הדור הראשון, אך בעל
סממנים ספורטיביים יותר ואיכות טובה מבעבר (ובכלל). האבזור טוב בהחלט, גם במישור
הבטיחותי. נוחות הנסיעה מושפעת לטובה מכיול מתלים משופר, והתנהגות הכביש נותרה
טובה, אם כי בוגרת יותר מבעבר (וסובלת מהיגוי חשמלי קל מדי ולא מספיק מתקשר). ציון
הבטיחות גבוה עם 5 כוכבים ב-NCAP. לקראת סוף
2010 הגיעה גרסה מתוחת פנים עם מנוע הזרקה ישירה. הביצועים כמעט לא השתנו, אך
צריכת הדלק, הזיהום והרעש הופחתו. תיבת 5 ההילוכים האוטומטית גם זכתה לתפעול ידני
יעיל ונוח מגלגל ההגה.
-
עיצוב ונוכחות
למרות הפופולריות הגבוהה, מאזדה 6 היא עדיין מחזה נאה על
הכביש, עם פרופורציות נאות וקווים חדים וספורטיביים.
 
-
תא נוסעים ומטען
האיכות בתא הנוסעים שופרה ביחס לדור הקודם וכך גם המרווח, אך הם עדיין
ממוצעים לקבוצה בלבד.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0
ל' מציע ביצועים וצריכת דלק טובים, ששופרו אף יותר עם קבלת מנוע 2.0 ליטר חדש בדגמי 2010 - לצד הפחתת רמת הרעש שלו. מנוע ה-2.5
ל' לא מרגיש הרבה יותר חזק מהמנוע הקטן.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה שופרה ביחס לעבר, אם כי זה על חשבון התנהגות כביש פחות חדה – אבל
המאזדה 6 עדיין ספורטיביות בכיולה. ההגה הקל והמנותק קצת מאכזב.
 
-
תמורה למחיר
קנייה מאוד-מאוד "בטוחה" וחבילה אטרקטיבית ומבוקשת
כמשומשת. גרסת ה-2.5 ל'
מאובזרת לעייפה ושווה את פער המחיר למרות הבדל הביצועים הזניח.
-
סיכום
המשפחתית-הגדולה הלאומית נרכשה בהמוניה לא בגלל איכויותיה, אך גם
בשיקולים רציונליים מדובר באחת מהמכוניות הטובות בקבוצה.