מאזדה CX5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השני של מאזדה CX5, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית, והוא נחשף לראשונה בשנת 2016.
הדגם עבר מתיחת פנים ראשונה בשנת 2018, זכה למספר עדכונים ובשנת 2021 הוכרזה מתיחת פנים נוספת, אשר שיווקה בישראל החל במרץ 2022.
החידושים במסגרת העדכון האחרון כוללים עיצוב חיצוני רענן הכולל יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, סביבת נהג מעודכנת הכוללת מושבים ומערך מולטימדיה משופרים, ובצד הבטיחות נוספה גם מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה.
בנוסף, במאזדה מדווחים על כיול מתלים חדש המבטיח שיפור בעידון ונוחות הנסיעה.
היצע המנועים ללא שינוי: מנוע 2.0 ל' עם 165 כ"ס או מנוע 2.5 ל' עם 195 כ"ס. לשניהם תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים וההנעה קדמית או כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
מדובר כבר ברכב ותיק, אך גם כיום הוא מציג פרופורציות טובות וקווים נאים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נוטה לקו המנימליסטי והמאופק, ולרוב זה נאמר לחיוב שכן התוצאה מאוד אלגנטית. לתחושה הנעימה מוסיפה איכות החומרים הטובה.
הנדסת האנוש טובה ורוב הפקדים קרובים ליד ותפעולם ברור וקל. צג המולטימדיה קטן ביחס למקובל כיום.
המרחב מלפנים טוב והמושבים נאים. גם מאחור מרחב טוב והישיבה שם נוחה.
תא המטען מציע נפח ומבנה מקובלים בסגמנט - והינו שימושי ויעיל.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-2.5 ל' (אטמוספרי, 195 כ"ס) מציעה ביצועים טובים והיא בעלת אופי נעים וספורטיבי. כמובן, כדי להשיג את המיטב יש להעלות את המנוע לסל"ד גבוה-יחסית, שם מגלים צליל כמעט ספורטיבי.
מנוע ה-2.0 ל' מפיק 165 כ“ס ומציע ביצועים סבירים. גם המנוע הזה דורש לסל“ד גבוה כדי לקבל ממנו את המיטב, ואז הוא מעט רועש.
תיבת ההילוכים היא שותפה מצוינת, פועלת באופן חלק וזריז ומסייעת להפיק את המיטב מהמנוע.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי. בעיר, במהירות איטית, שיבושים גדולים יורגשו מדי, אך ככל שעולה המהירות ישנו שיפור ניכר בספיגת המהמורות.
בידוד רעשים מוצלח תורם לתחושה כללית נינוחה ומעודנת.
התנהגות הכביש טובה מאוד ביחס לסגמנט – מדובר ברכב פנאי מהנה לנהיגה.
נוחות הנסיעה בשבילים אינה מצטיינת.
-
תמורה למחיר
האבזור עשיר, האיכות גבוהה והתמורה למחיר טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
מאזדה CX5 מוצע בשתי גרסאות מנוע – 2.0 ל' או 2.5 ל' – לשתיהן הנעה קדמית ותיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. גרסת ה-2.5 מוצעת גם עם הנעה כפולה.
ה-CX5 מוצע במגוון רמות גימור כאשר כסטנדרט ('קומפורט, 2.0 ל') רשימת האבזור כוללת חישוקי 19 אינץ', תאורת לד מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור ועוד.
'אקזקיוטיב' (2.0 ל' או 2.5 ל') מוסיפה גג שמש פנורמי, ריפוד עור, לוח מחוונים מוקרן ועוד. 'אקטיב' (2.0 ל') מוסיפה לעיצוב חיצוני חבילת שטח.
'בלאק אדישן' (2.0 ל' או 2.5 ל') כוללת גם מערכת שמע מבית 'בוז', תפעול חשמלי למושב הנוסע וחבילת עיצוב חיצוני בנושא שחור.
'סיגניצ'ר' מוצעת רק ב-2.5 ל' עם הנעה כפולה וכוללת תאורת אווירה, דיפון עץ, תצוגה עילית ועוד.
-
בטיחות
מאזדה CX5 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 (מבחן פחות מחמיר מהמבחן הנוכחי) וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם 95% בהגנה על מבוגרים ו-91% בהגנה על ילדים.
 
מפרט מערכות הבטיחות כולל כסטנדרט מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי ועוד.
 
רמת 'אקזקיוטיב' מוסיפה ניטור רכב בשטח מת.
 
רמת 'פרימיום בלאק' - ששיווקה הופסק בתחילת השנה - הוסיפה לרשימה גם מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, שאינה מוצעת יותר.
-
צריכת דלק
במבחן דרכים לגרסת ה-2.0 ליטר, נרשמו 12.4 ק"מ לליטר. נאה.
במבחן מאומץ יותר לגרסת ה-2.5 ליטר עמדה הצריכה על 9.3 ק"מ לליטר בממוצע. סביר.
-
סיכום
לא רואים עליו את הגיל. שווה בדיקה.